| 1 | Dersin Adı: | VERİ İLETİŞİMİ |
| 2 | Dersin Kodu: | BMB4021 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Murtaza CİCİOĞLU |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | murtazacicioglu@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı sayısal ve analog veri iletişimi kavramları, yöntemleri ve teknikleri konusunda temel bilgileri kazandırabilmektir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mühendislik Bilimleri: %80; Mühendislik Tasarımı: %20 |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Veri iletişimi ve ağ konularına genel bakış. Protokoller ve protokol mimarileri | |
| 2 | Ağ Modeli (OSI, TCP/IP) Veri aktarımı. Fiziksel Katman: sinyaller | |
| 3 | İletim bozulmaları, kanal kapasitesi ve gecikme İletim ve ortamları | |
| 4 | Kodlama Teknikleri | |
| 5 | Analog veri-dijital sinyaller, Analog veri-analog sinyaller | |
| 6 | Akış kontrolü, hata kontrolü ve tespit etme. HDLC. Veri hattı kontrol protokolleri | |
| 7 | Hata düzeltme teknikleri | |
| 8 | RS232 Asenkron seri iletişimi | |
| 9 | Çoğullama (FDM, WDM, TDM) | |
| 10 | Yayılı spektrum (FHSS, DSSS) | |
| 11 | Veri İletşim Katmanı: çoklu erişim teknikleri (TDMA, FDMA, CDMA) | |
| 12 | IEEE 802.11 protokol mimarisi. | |
| 13 | IEEE 802.11 MAC katmanı | |
| 14 | DSL Teknolojileri |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders notları 1- Introduction to Data Communications & Networking, Behrouz Foruzan 2- Stallings, W., "Data and Computer Communications 8/e", Prentice Hall, 2006. Yardımcı Kaynaklar 1- Tanenbaum, A., "Computer Networks, 4/e", Prentice Hall, 2003. 2- Kurose, J.F., Ross, K.W., "Computer Networking: A Top-Down Approach Featuring the Internet", Addison Wesley, 2004. 3- Douglas E. Comer, D.E., "Internetworking with TCP/IP: Principles, Protocols, and Architecture 5/e", Prentice Hall, 2005. 4- Cisco Networking Academy 5- Huawei ICT Academy, Data Communication and Network |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara sınav ve final sınavında ders konularıyla ilgili klasik problem çözme yeteneği ölçülecektir. | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 5 | 70 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,9 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |