Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARITMA ÇAMURLARININ TASFİYESİ
1 Dersin Adı: ARITMA ÇAMURLARININ TASFİYESİ
2 Dersin Kodu: CEV4047
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü:
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. N. Kamil SALİHOĞLU
E-posta: nkamils@uludag.edu.tr
Telefon: 0-224-2942118
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, 16059,Görükle /BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1. Atıksuların arıtımı sırasında oluşan çamurların kaynakları, miktarları, karakteristikleri ve rasyonel yönetimi hakkında bilgi ve deneyim kazandırılması, 2. Arıtma çamurlarının uygun stabilizasyon teknolojileri konusunda eğitim verilmesi, 3. Çamur kaynaklarına göre uygun yoğunlaştırma, şartlandırma, susuzlaştırma, kurutma yöntemlerinin projelendirilmesi ve proje maliyetlerinin hesabı, 4. Atıksu arıtma çamurlarının geri kazanım, yeniden kullanım ve nihai bertaraf alternatiflerinin araştırılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Arıtma çamuru yönetimi konusunda planlama, projelendirme, maliyetlendirme, mühendislik hesap ve yaklaşımları vb. kazanımlara sahip, atık yönetimi projelerinde çalışmaya hazır mühendis adayları yetişmektedir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Arıtma tesisinin farklı ünitelerinde oluşan çamurların özelliklerini ve miktarlarını belirleyebilir.;
2 Arıtma çamurlarının oluşturabileceği sağlık ve çevre risklerini göz önüne alarak yaratabilecekleri olumsuz etkileri en aza indirebilir;
3 Arıtma çamurlarının yoğunlaştırılması, şartlandırılması, susuzlaştırılması, stabilizasyonu, depolanması, tarımda kullanılması, yakılması konularında çözüm önerileri getirebilir. ;
4 Atık çamurları için alternatif bertaraf yöntemleri belirleyerek fayda /maliyet yaklaşımıyla nihai bertaraf metodunu saptayabilir;
5 Arıtma çamurlarının bertarafında Dünya’da ve ülkemizde ortaya çıkan gelişmeleri takip edebilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çamur Kaynakları Arıtma Çamurlarının Özellikleri. Ödev Gruplarının Belirlenmesi
2 Arıtma Çamurlarının İşlenmesi ve Bertarafı İçin Uygulanan Yöntemler. Arıtma Çamurlarının İletilmesi ve Pompalanması.
3 Kimyasal Arıtma İşlemlerinden Gelen Çamurlar
4 Ön Çökeltim ve Biyolojik Arıtmadan Gelen Çamurlar
5 Çamurun Yoğunlaştırılması
6 Stabilizasyon yöntemleri Isıl Yöntem
7 Anaerobik Çürütme
8 Anaerobik Çürütme, VİZE
9 Aerobik Çürüme Kompostlaştırma
10 Çamur Şartlandırma Grup sunuşları
11 Çamur Suyunun Alınması Mekanik Susuzlaştırma Teknikleri Grup sunuşları
12 Çamur Kurutma Yatakları ve Lagünler. Isı ile Kurutma Grup sunuşları
13 Yakma Dezenfeksiyon Arıtma Çamurlarının Arazide Bertarafı Grup sunuşları Ödev Teslimi ve sunumu
14 Nihai Bertaraf Yöntemleri Çamurların Değerlendirilmesi Grup sunuşları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Cleverson Vitorio Andreoli, Marcos von Sperling and Fernando Fernandes (editors). Sludge treatment and disposal / London; New York: IWA Publishing, 2007.
2-Eliot Epstein, Boca Raton.Land application of sewage sludge and biosolids / :Lewis Publishers , 2003
3-Tchobanoglous, G., "Wastewater Treatment, Disposal and Reuse", New York, Metcalf &Eddy, Mc Graw-Hill Book Comp., 2003.
4-Vesılınd, P.A., "Treatment and Disposal of Wastewater Sludges", Ann Arbor Science Pub, 1978.
Filibelli, A., “Arıtma Çamurlarının İşlenmesi”DEÜ Basım Ünitesi, 1996, İzmir.
5-Environmental Protection Agency (EPA), Dewatering Municipal Wastewater Sludges, Cincinnati, 1987.
6. Atıksu Arıtma Çamurlarının İşlenmesi ve Bertarafı, Türkiye Belediyeler Birliği, 2015.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu derste, öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.
Açıklama Bu derste dönem projesi, tartışma, örnek olay, problem çözme, gözlem, soru-cevap, sunum gibi uygulamalaı eğitim yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme, dönem projesi, proje sunumu, saha çalışması, vize ve final kullanılarak yapılmaktadır. Vize ve final sınavlarında proje ve saha çalışmaları sorulmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 5 4 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 4 4 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr