1 | Dersin Adı: | ARITMA ÇAMURLARININ TASFİYESİ |
2 | Dersin Kodu: | CEV4047 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. N. Kamil SALİHOĞLU E-posta: nkamils@uludag.edu.tr Telefon: 0-224-2942118 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, 16059,Görükle /BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | 1. Atıksuların arıtımı sırasında oluşan çamurların kaynakları, miktarları, karakteristikleri ve rasyonel yönetimi hakkında bilgi ve deneyim kazandırılması, 2. Arıtma çamurlarının uygun stabilizasyon teknolojileri konusunda eğitim verilmesi, 3. Çamur kaynaklarına göre uygun yoğunlaştırma, şartlandırma, susuzlaştırma, kurutma yöntemlerinin projelendirilmesi ve proje maliyetlerinin hesabı, 4. Atıksu arıtma çamurlarının geri kazanım, yeniden kullanım ve nihai bertaraf alternatiflerinin araştırılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Arıtma çamuru yönetimi konusunda planlama, projelendirme, maliyetlendirme, mühendislik hesap ve yaklaşımları vb. kazanımlara sahip, atık yönetimi projelerinde çalışmaya hazır mühendis adayları yetişmektedir |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çamur Kaynakları Arıtma Çamurlarının Özellikleri. Ödev Gruplarının Belirlenmesi | |
2 | Arıtma Çamurlarının İşlenmesi ve Bertarafı İçin Uygulanan Yöntemler. Arıtma Çamurlarının İletilmesi ve Pompalanması. | |
3 | Kimyasal Arıtma İşlemlerinden Gelen Çamurlar | |
4 | Ön Çökeltim ve Biyolojik Arıtmadan Gelen Çamurlar | |
5 | Çamurun Yoğunlaştırılması | |
6 | Stabilizasyon yöntemleri Isıl Yöntem | |
7 | Anaerobik Çürütme | |
8 | Anaerobik Çürütme, VİZE | |
9 | Aerobik Çürüme Kompostlaştırma | |
10 | Çamur Şartlandırma Grup sunuşları | |
11 | Çamur Suyunun Alınması Mekanik Susuzlaştırma Teknikleri Grup sunuşları | |
12 | Çamur Kurutma Yatakları ve Lagünler. Isı ile Kurutma Grup sunuşları | |
13 | Yakma Dezenfeksiyon Arıtma Çamurlarının Arazide Bertarafı Grup sunuşları Ödev Teslimi ve sunumu | |
14 | Nihai Bertaraf Yöntemleri Çamurların Değerlendirilmesi Grup sunuşları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Cleverson Vitorio Andreoli, Marcos von Sperling and Fernando Fernandes (editors). Sludge treatment and disposal / London; New York: IWA Publishing, 2007. 2-Eliot Epstein, Boca Raton.Land application of sewage sludge and biosolids / :Lewis Publishers , 2003 3-Tchobanoglous, G., "Wastewater Treatment, Disposal and Reuse", New York, Metcalf &Eddy, Mc Graw-Hill Book Comp., 2003. 4-Vesılınd, P.A., "Treatment and Disposal of Wastewater Sludges", Ann Arbor Science Pub, 1978. Filibelli, A., “Arıtma Çamurlarının İşlenmesi”DEÜ Basım Ünitesi, 1996, İzmir. 5-Environmental Protection Agency (EPA), Dewatering Municipal Wastewater Sludges, Cincinnati, 1987. 6. Atıksu Arıtma Çamurlarının İşlenmesi ve Bertarafı, Türkiye Belediyeler Birliği, 2015. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu derste, öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. | |
Açıklama | Bu derste dönem projesi, tartışma, örnek olay, problem çözme, gözlem, soru-cevap, sunum gibi uygulamalaı eğitim yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme, dönem projesi, proje sunumu, saha çalışması, vize ve final kullanılarak yapılmaktadır. Vize ve final sınavlarında proje ve saha çalışmaları sorulmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 1 | 7 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |