Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
IDRAR OLUŞUMU,ANALIZLERI ve YORUMU
1 Dersin Adı: IDRAR OLUŞUMU,ANALIZLERI ve YORUMU
2 Dersin Kodu: VBK6004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ümit Polat
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ümit Polat
upolat@uludag.edu.tr
41283
B.U.Ü. Veteriner Fak. Biyokimya ABD.
Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Birçok hastalığın teşhisinde yaygın bir şekilde kullanılan idrar analizlerinin tanımlanabilmesi, idrarın oluşumu, normal ve patolojik durumların kavranabilmesi ve değerlendirilebilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Canlı organizmada idrar oluşum mekanizması, idrar analizleri ve hastalıklardaki değişikliklerinin öğrenilmesi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İdrar numunesi toplama tekniklerini uygulayabilme;
2 İdrarın korunması için katılan maddelerin analizler üzerine etkisini kavrayabilme;
3 İdrarın fiziksel muayene yöntemlerini tanımlayabilme ve uygulayabilme;
4 İdrarda glukoz ve protein miktarlarının ölçüm tekniklerini uygulayabilme;
5 İdrarın mikroskobik muayenesini yapabilme ve sonuçlarını yorumlayabilme;
6 İdrar analizinde elde edilen sonuçlar ile çeşitli hastalıklar ve bozukluklar arasında bağlantı kurabilme;
7 Yeni analiz yöntemlerine ve bilgilerine ulaşabilme;
8 Edindiği bilgileri uygulayabilme ve aktarabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İdrar numunelerinin toplanması ve gerekli durumlarda idrarı koruma yöntemleri. Çeşitli hayvan türlerinden idrar numunelerinin alımı.
2 İdrarın fiziksel muayenesi, önemi, yorumlanması. Çeşitli hayvanların idrarlarının fiziksel muayenesi.
3 Albuminürinin oluşumu, çeşitleri, klinik anlamı, tayin yöntemleri Albuminüri tespiti, analiz sonucunun yorumlanması
4 İdrarda glukoz varlığının tespit edilmesi, glukozüri nedenleri İdrarda kalitatif ve kantitatif glukoz testlerinin yapılmas
5 Aseton varlığının klinik önemi İdrarda aseton varlığının test edilmesi
6 Bilirubin aranması ve klinik yorumlaması. İdrar analizlerinin yorumlanması
7 Safra asitlerinin aranması ve klinik önemi İdrar analizlerinin yorumlanması
8 İndikan aranması, klorid miktarı tayini. İdrarda safra testlerinin yapılması, klorid ölçümü
9 İdrarın mikroskobik muayenesi ve hazırlanması İdrarın mikroskobik muayene için hazırlık yöntemleri, mikroskobun kullanımı
10 Asit idrarda görülen inorganik sedimentler. Asit idrardaki inorgank sedimentlerin tespiti
11 Alkali idrarda görülen inorganik sedimentler Alkali idrardaki inorganik sedimentlerin tespiti
12 İdrar analizi sonuçlarının hastalıklar yönünden değerlendirilmesi İdrar analizi sonuçlarının hastalıklar yönünden değerlendirilmesi
13 İdrar analizi sonuçlarının hastalıklar yönünden değerlendirilmesi İdrar analizi sonuçlarının hastalıklar yönünden değerlendirilmesi
14 Patolojik ve normal idrarların karşılaştırılması Patolojik ve normal idrarlarda yapılan testlerin karşılaştırılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: N. A. Brunzel, Fundamentals of Urine and Body Fluid Analysis, 2004
K.Aras, Clinical biochemistry, practical biochemistry, A.Ü.Vet.Fak.
Biochemistry lecture notes
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 2 1 1 4 1 2 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 3 0 1 1 1 1 1
OK3 2 2 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 0 1 0 4 0 1 1 1 1 1
OK5 1 2 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 3 4 1 1 0 1 2 1 1 2
OK7 1 1 1 0 4 0 1 1 3 1 1 1
OK8 2 1 0 1 1 1 1 2 1 1 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr