Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIM SİSTEMLERİ ve İNOVASYON
1 Dersin Adı: TARIM SİSTEMLERİ ve İNOVASYON
2 Dersin Kodu: TRE5340
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İ.Bülent Gürbüz
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bulent@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarımda kullanılan sistemler ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi vermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Güncel veriler öğretilmektedir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarım sistemleri hakkında genel bilgi;
2 Tarımda yeni tekloji birikimi hakkında genel bilgi ;
3 Tarımda kullanılan iletişim teknolojileri hakkında genel bilgi;
4 Tarımsal bilgi sistemleri;
5 Tarımda yeniliklerin benimsenmesi;
6 tarımsal yayım yaklaşımlarının öğrenime ve uygulama becerisi kazanabilme;;
7 Yayım çalışmalarının yürütülmesinde kullanılacak yöntemlere karar verebilme ve kullanabilme becerilerinin kazanılması;;
8 Yayım programlarını hazırlama, yürütme ve değerlendirme becerileri ile kırsal alanda hizmet verebilme yeteneği kazanabilme;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 tarım sistemleri nedir
2 tarım sistemleri nedir
3 tarım sistemleri nedir
4 tarım sistemleri nedir
5 tarım sistemleri nedir
6 tarım sistemleri nedir
7 tarım sistemleri nedir
8 ödev
9 ödev
10 ödev
11 ödev
12 ödev
13 ödev
14 ödev
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Berth6 AL, Bloktand A, Bouar6 S, DiaUo B, Diarra MM, Geerling C, Mariko F, N'Djim H
and Sanogo B (1991) Profil d'environnement Mali-Sud. Etat des ressources naturelles et
potentialit6s de d6veloppement. IER, Bamako, Mali/KIT, Amsterdam, Pays Bas
Brammer H and Clayton DB (1973) Detailed soil survey Kataba Valley Research sub-Station,
Western Province. Soil Survey Report no 8. Soil Survey Unit, Land Use Services Division
of the Ministry of Rural Development
Brams E (1971) Continuous cultivation of West African softs: organic matter diminution and
effects of applied lime and phosphorus. Plant and Soil 35:401--414
Breman H and Traor6 N, eds (1986) Analyse des conditions de l'61evage et propositions de
politiques et de programmes. Burkina Faso, Sahel D(86)300, OECD, Paris, France
Budelman A (1991) Woody species in auxiliary roles. Live stakes in yam cultivation. Development-oriented Research in Agriculture Vol 3. Royal Tropical Institute, Amsterdam, The
Netherlands
Budelman A and Huijsman A (1991) Towards a systems perspective. In: Savenije H and
Hnijsman A, eds, Making haste slowly. Strengthening local environmental management in
agricultural development, pp 13--47. Development-oriented Research in Agriculture, Vol
2, Royal Tropical Institute, Amsterdam, The Netherlands
Budelman A and Zander PM (1990) Land-use by immigrant Baoul6 farmers in the Tai region,
South-west C6te d'Ivoire (Ivory Coast). Agroforestry Systems 11(2): 101--123
Campen W van (1991) the long road to sound land management in southern Mali. In: Savenije
H and Huijsman A, eds, Making Haste Slowly. Strengthening Local Environmental
Management in Agricultural Development, pp 131--148. Development-oriented Research
in Agriculture, Vol 2. Royal Tropical Institute, Amsterdam, The Netherlands
D'Hoore J (1964) La carte des sols d'Afrique au 1/5000000. Commission de coop6ration
technique en Afrique. Publication n ° 93. Lagos, Nigeria
Ewe1 JJ (1986) Designing agricultural ecosystems for the humid tropics. Annu Rev Ecol and
Syst 17:245--258
FAO/UNESCO/ISRIC (1988) FAO-UNESCO Soil Map of the World; revised legend. World
Soil Resources Report 60, FAO, Rome, Italy
Felker P (1978) State of the art: Acacia albida as a complementary permanent intercrop with
annual crops. USAID Grant no 211 (d). Department of Soil and Environment Sciences,
University of California, Riverside, USA
Floor J, Kimaro DN, Vlot JE and Kekem AJ van (1990) Soil fertility aspects and sustainability of the traditional farming system in Bukoba District, Tanzania. Agricultural Research
Institute, Mlingano, Tanga, Tanzania. Paper prepared for the 10th Annual General
Meeting of the Soil Science Society of East Africa, Arusha, December 1990
Friedrich KH (1968) Coffee-banana holdings at Bukoba. The reasons for stagnation at a
higher level. In: Ruthenberg H, ed, Smallholder Farming and Smallholder Development in
Tanzania, pp 177--212. IFO-Institut fiir Wirtschaftsforschung, Munich, Germany
Frissel MJ (1978) Cycling of Mineral Nutrients in Agricultural Ecosystems. Elsevier, London,
UK
Ganry F (1980) The importance of cultural methods to increase the quantity of nitrogen fixed
by a groundnut crop in the Soudano-salaelian zone of Senegal. In: Organic Recycling in
Africa. FAO Soils Bulletin n o 43. Rome, Italy
Gils H van (1988) Environmental profile. Western Province, Zambia. ITC, Enschede, The
Netherlands/Provincial Planning Unit, Mongu, Zambia
Hart RD (1980) A natural ecosystem analog approach to the design of a successional crop
system for tropical forest environments. Biotropica 122 (supplement): 73--82
Hijkoop J and Poel P van der (1989) D'un am6nagement anti-6rosif des champs h la gestion
de l'espace rural. Bulletin KIT no. 317. KIT/CMDT/IER, Amsterdam, The Netherlands
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları ders içinde ödev uygulaması yapılmaktadır
Açıklama Çıktı temelli eğitim-öğretim olarak da isimlendirilebilecek bu süreçte öğrencinin bireysel farklılıklarını dikkate alan öğrenci merkezli ve iş-yüküne dayalı bir sistemde hazırlanan eğitim programları uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 0 0 0
Projeler 8 10 80
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 182
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,07
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 4 3 4 3 3 0 0 0 0 0
OK2 3 3 5 5 5 2 4 0 0 0 0 0
OK3 2 4 5 5 5 4 3 0 0 0 0 0
OK4 3 3 5 3 2 3 3 0 0 0 0 0
OK5 4 4 2 3 3 3 4 0 0 0 0 0
OK6 3 3 3 3 4 3 5 0 0 0 0 0
OK7 2 3 2 2 2 2 3 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr