Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL SANAT EĞİTİMİ I
1 Dersin Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ I
2 Dersin Kodu: GTS1003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi YUNUS EMRE ÇELİK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yemrecelik@uludag.edu.tr, 0,543 274 6627, Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, sanatın temel kavramlarını; deneyerek, araştırarak ve uygulayarak sanatsal dilin temel öğelerini kavramayı, algılamayı ve uygulamayı; sanat eserlerini çözümlemeyi ve eleştirmeyi; yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi öğrenmelerine yardımcı olması amacıyla planlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler plastik sanatların görsel ifade dilinin temel öğe ve ilkelerini öğrenirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat ve tasarıma ilişkin tanıtıcı bir bilgi terminolojisi geliştirmek.;
2 Tarihsel ve çağdaş yönde, sanatta işe yarar bir nitelik ve anlam geliştirmek.;
3 Sadece çizimlerle değil resimler ve benzerleri dahil olmak üzere kişisel sanatsal bir repertuar oluşturmak için teknik becerileri geliştirmek.;
4 Kendi çalışmalarında veya tam tersi tasarımın görsel ve teknik/kavramsal bütünlüğü için stratejiler geliştirmek.;
5 Alternatif uyarlamalar için kavramsal fikirler keşfetme – ilham almak ve farklı stratejiler geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer sanat dışı alanlardan esinlenmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanatın ve daha özelde Temel Sanat Eğitimi'nin tanımı ve tarihçesi ile gerekliliği ve teorik/felsefi temelleri üzerine bilgilendirme. Bu konularda fikir alış-verişinde bulunma. Atölye uygulamaları süreci ve araç - gerece ilişkin bilgilendirme
2 Nokta ve çizgiye giriş. Kavramların tanımı; gerçekte ve sanattaki karşılığı; kullanıma alanları ile etkileri üzerine açıklamalar. Çizgi ve nokta başlığı altında atölye çalışmaları
3 Nokta ve çizgi: kavramların tasarımdaki rolü. Çizgi ve nokta başlığı altında atölye çalışmaları
4 Çizgi: Kontur ve Hareket Çizgi Özelliği ( İnce, Kalın, Akıcı, Zarif, Pürüzlü ve Sert v.s. ) Çizgi başlığı altında atölye çalışmaları
5 Işık ve gölgeye giriş. Kavramların tanımı; gerçekte ve sanattaki karşılığı; kullanıma alanları ile etkileri üzerine açıklamalar. Işık ve gölge başlığı altında atölye çalışmaları
6 Işık ve gölge: kavramların tasarımdaki rolü. Işık ve gölge başlığı altında atölye çalışmaları
7 Işık ve gölge: kavramların tasarımdaki rolü. Işık ve gölge başlığı altında atölye çalışmaları
8 Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. Karma ögelerle tasarım çalışmaları
9 Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. Karma ögelerle tasarım çalışmaları
10 Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. Karma ögelerle tasarım çalışmaları
11 Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. Karma ögelerle tasarım çalışmaları
12 Doku: Görsel Doku Doku başlığı altında atölye çalışmaları
13 Doku: Görsel Doku Doku başlığı altında atölye çalışmaları
14 Doku: Doku ve Örüntü Doku başlığı altında atölye çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994.
IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986.
AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012.
ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998.
Öztuna, H. Yakup, “Görsel İletişimde Temel Tasarım”, Tibyan Yayıncılık, İstanbul, 2007
Holtzschue, Linda, “Rengi Anlamak”, Çev:Fuat Akdenizli, Duvar yayınları, İzmir, 2009
Gence, Canan Deliduman – Orhon, Berna İstifoğlu, “Temel Sanat Eğitimi”, Gerhun Yayıncılık, 2006
Albers, Josef. The Interaction of Color. 10th ed. London: Yale University Press, 1979.
Berger, Arthur Asa. Seeing Is Believing: An Introduction to Visual Communication.
2nd ed. Mountain View, Calif.: Mayfield Publishing Co., 1998.
Birren, Faber. Principles of Color. Rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1987.
Collier, Graham. Form, Space and Vision: An Introduction to Drawing and Design.4th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1985.
Hale, Nathan Cabot. Abstraction in Art and Nature: A Program of Study for Artists,Teachers, and Students. New York: Dover, 1993.
Itten, Johannes. The Art of Color. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1993.
Itten, Johannes. Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus. 3rd rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1990.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sanatsal Uygulama Çalışmaları, Kuramsal Sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 6 15 90
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 19 19
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 19 19
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 5 2 2 4 5 3 4 2 3 4 5 4 4 4 5
OK2 3 4 4 3 5 5 3 2 4 4 3 2 3 5 4 4
OK3 4 2 4 3 3 4 5 5 1 4 3 2 3 3 2 4
OK4 3 4 3 5 4 3 4 4 4 4 3 3 2 4 3 4
OK5 4 2 3 1 5 3 3 2 4 4 3 3 2 4 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr