1 | Dersin Adı: | ÇOCUK BESLENMESİ |
2 | Dersin Kodu: | SHE5056 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Metin Güldaş Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü mguldas@uludag.edu.tr |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü nurcanoz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini, beslenme sağlık etkileşimini, çocukluk çağlarında beslenmeyi ve önemini bilen, bu yönde rehberlik yapabilen hemşireler yetiştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci beslenme ile ilgili temel kavramları, çocukluk dönemlerine göre beslenme düzenini bilir ve beslenme sorunlarını gidermeye yönelik girişimleri planlama becerisi kazanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Beslenme Kavramı | |
2 | Beslenme ve Sağlık | |
3 | Besin Bileşenleri (Karbonhidratlar) | |
4 | Besin Bileşenleri (Proteinler) | |
5 | Besin Bileşenleri (Yağlar). | |
6 | Besin Bileşenleri (Vitaminler ve Mineraller). | |
7 | Besin Bileşenleri (Su ve diğer besin bileşenleri). | |
8 | Enerji Metabolizması | |
9 | Hamilelik ve Emzirme Döneminde Beslenme. | |
10 | Okul Öncesi Dönemde Beslenme. | |
11 | Okul Döneminde ve Adolesan Dönemde Beslenme. | |
12 | Beslenme Kaynaklı Hastalıklar ( Enfeksiyon Hastalıkları, Diyabet Ve Kanserli Hastalarda Beslenme Vb.) | |
13 | Beslenme Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | |
14 | Beslenme Hatalarının Önlenmesi ve Hemşirelik Yaklaşımları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları:93, 10.Baskı, Ankara. 2-Mahan, K. ve Janice L.R.(2016). Besin ve Beslenme Bakım Süreci-Krause, 14. Baskı, Hacettepe Taş Yayınevi, Ankara. 3-Wong's Nursing Care of Infants and Children, 11th Edition by Marilyn J. Hockenberry, PhD, RN, PPCNP-BC,FAAN and David Wilson, MS, RN, C, (NIC) 2019. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencinin derse ilgisi, derse hazırlanması, performansı ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Final sınavı açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |