Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK BESLENMESİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK BESLENMESİ
2 Dersin Kodu: SHE5056
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Metin Güldaş
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü
mguldas@uludag.edu.tr
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü
nurcanoz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini, beslenme sağlık etkileşimini, çocukluk çağlarında beslenmeyi ve önemini bilen, bu yönde rehberlik yapabilen hemşireler yetiştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci beslenme ile ilgili temel kavramları, çocukluk dönemlerine göre beslenme düzenini bilir ve beslenme sorunlarını gidermeye yönelik girişimleri planlama becerisi kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlıklı beslenme, beslenme ilkeleri ve önemini bilir.;
2 Sağlıksız beslenmenin nedenlerini ve sonuçlarını bilir.;
3 Sağlıksız beslenme ve yetersiz ve dengesiz beslenme durumlarını tanımlar.;
4 Çocukluk çağlarında beslenmeyi bilir;
5 Sağlıklı beslenme alışkanlığının kazandırılmasına katkı sağlar;
6 Hemşirelere özel durum ve hastalıklarda beslenme için rehberlik yapar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beslenme Kavramı
2 Beslenme ve Sağlık
3 Besin Bileşenleri (Karbonhidratlar)
4 Besin Bileşenleri (Proteinler)
5 Besin Bileşenleri (Yağlar).
6 Besin Bileşenleri (Vitaminler ve Mineraller).
7 Besin Bileşenleri (Su ve diğer besin bileşenleri).
8 Enerji Metabolizması
9 Hamilelik ve Emzirme Döneminde Beslenme.
10 Okul Öncesi Dönemde Beslenme.
11 Okul Döneminde ve Adolesan Dönemde Beslenme.
12 Beslenme Kaynaklı Hastalıklar ( Enfeksiyon Hastalıkları, Diyabet Ve Kanserli Hastalarda Beslenme Vb.)
13 Beslenme Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı
14 Beslenme Hatalarının Önlenmesi ve Hemşirelik Yaklaşımları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları:93, 10.Baskı, Ankara.
2-Mahan, K. ve Janice L.R.(2016). Besin ve Beslenme Bakım Süreci-Krause, 14. Baskı, Hacettepe Taş Yayınevi, Ankara.
3-Wong's Nursing Care of Infants and Children, 11th Edition by Marilyn J. Hockenberry, PhD, RN, PPCNP-BC,FAAN and David Wilson, MS, RN, C, (NIC) 2019.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencinin derse ilgisi, derse hazırlanması, performansı ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilmektedir.
Açıklama Final sınavı açık uçlu sorulardan oluşmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 3 4 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 5 0 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr