1 | Dersin Adı: | ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCENİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH3094 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SAIME YÜCEER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Behçet Kemal Yeşilbursa |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
syuceer@uludag.edu.tr 0224 29 41 857 Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, 16059 - Görükle Yerleşkesi/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Bu derste, Atatürkçü Düşüncenin, teorik boyutunun ve uygulama alanlarının, objektif ölçüler içinde özgür tartışma ortamı yaratılarak öğretilmesi ile bağımlı bir devletin kalıntıları üzerinde tam bağımsız bir devletin kuruluşunda Atatürkçü Düşüncenin oynadığı rolün kavranması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Atatürkçü Düşüncenin, teorik boyutunun ve uygulama alanlarının öğrenilmesi. Bağımlı bir devletin kalıntıları üzerinde tam bağımsız bir devletin kuruluşunda Atatürkçü Düşüncenin oynadığı rolün kavranılması. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mustafa Kemal Atatürk’ün Hayatı | |
2 | Atatürk’ün Düşünce yapısının oluşması süreci | |
3 | Atatürk’ün Düşünce yapısını etkileyen olaylar | |
4 | Atatürkçülük bir ideoloji midir? | |
5 | Sosyal değişme bağlamında Türk Devrimi | |
6 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Laiklik | |
7 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Cumhuriyetçilik | |
8 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Halkçılık | |
9 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Demokrasi | |
10 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Ulusçuluk | |
11 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Devletçilik | |
12 | Atatürkçü Düşünceyi oluşturan temel ilkeler: Devrimcilik | |
13 | Temel Strateji: Bağımsızlık | |
14 | Atatürkçü Düşüncenin genel değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk, Yay. Haz. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayını, Ankara 2000. 2) Kışlalı, Ahmet Taner, Kemalizm Laiklik ve Demokrasi, 8. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara 2007. 3) Berkes, Niyazi Batıcılık Ulusçuluk ve Toplumsal Devrimler, Kaynak Yayınları, 2002. 4) Turan, Şerafettin, Atatürk’ün Düşünce Yapısını Etkileyen Olaylar, Düşünürler, Kitaplar, Türk Tarih Kurumu Yayını, Ankara 1999. 5) Çağdaş Düşüncenin Işığında Atatürk, Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Yayınları, İstanbul 1983. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı Sınav | |
Açıklama | 1 Ara Sınav 1 Yıl Sonu Sınavı |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 2 | 18 |
Ödevler | 0 | 5 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |