Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: OSPS015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. YILMAZ DORUK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Yılmaz DORUK
(yzdoruk@uludag.edu.tr 2242942374,U.Ü.Teknik Bil.M.Y.O. Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere temel düzeyde araştırma ve sunum tekniklerini öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilere meslek yaşamlarında kullanabilecekleri araştırma teknikleri konularında bilgi ve becerileri kazandırmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenebilme.;
2 Tekniğe uygun araştırma konuları seçebilme;
3 Tekniğine uygun kaynak araştırması yapabilme;
4 Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak değerlendirebilme;
5 Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak rapora dönüştürebilme;
6 Sunum yöntem ve tekniklerini öğrenebilme;
7 Tekniğe uygun, sunuma hazırlık yapabilme;
8 Tekniğe uygun, araştırma sonuçlarını sunabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 ARAŞTIRMA KONULARINI SEÇME 1. Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar
2 1. Araştırmanın gereği ve önemi 2. Araştırmanın konusu (problem) 3. Araştırma konusunun seçimine etki eden faktörler, Değişken ve değişken türleri 4. Problem cümlesi a. Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler b. Alt problemler 5. İlgili kaynaklar (kaynak taraması) 6. Araştırma probleminin cevabı (hipotez) 7. Amaç ve ifadelendirilmesi 8. Önem 9. Araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar) 10. Sınırlılıklar 11. Tanımlar
3 KAYNAK ARAŞTIRMASI YAPMA 1. Araştırmanın yöntemi 2. Evren ve örneklem a. Örnekleme yöntemleri 3. Verilerin toplanması a. Verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler i. Gözlem ii. Görüşme iii. Yazışma (anket, test) iv. Deney v. Belge taraması
4 ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME 1.Sonuçların değerlendirilmesi a. Verilerin sınıflaması b. Verilerin sıralaması ve frekanslarının çalışması c. Verilerin tablo ve grafikte gösterilmesi Verilerin yüzdelik olarak gösterilmesi 2.Bulgular ve yorumlar a. Bulguların özellikleri b. Sonuç ve öneriler
5 ARAŞTIRMA SONUÇLARINI RAPOR HÂLİNE DÖNÜŞTÜRME 1. Araştırma raporunun bölümleri 2. Araştırmanın yazımında dikkat edilmesi gereken kurallar a. Kullanılacak dilin özellikleri b. Kâğıt düzeni c. Kapak düzeni d. Başlık ve paragraf yazımıe. Şekil ve tabloların yazımıf. Dipnot ve kaynakçanın yazımı
6 SUNUMA HAZIRLANMA 1. Hazırlanma planlama yöntemleri 2. Sunumun amaç, içerik ve organizasyonu üzerinde odaklanma 3. Sunumun görsel-işitsel araçlar/teknoloji ile desteklenmesi 4. Fiziksel ve teknolojik donanım 5. İzleyici/ katılımcıların tanımı 6. Sunumun etkileşimli hareket planı yazılım ve prova
7 SUNUM -Belirli soruları yanıtladıktan sonra yöntem saptama -Powerpoint slaytların yazımı -Görsel- işitsel malzemenin seçimi
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 -Sunum odasının denetimi -Sunucunun kendini hazırlaması -Hazırlanan sunumun etkileşimle işlevselleşmesi
10 -Özetleme ve geri besleme teknikleri -İzleyiciler yönünden sunumun değerlendirmesi -Sunumlarda yapılması/ yapılmaması gerekenler
11 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
12 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
14 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Karasar N (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Kavramlar,İlkeler, Teknikler. 11.bs, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
2. Arseven AD (2001). Alan Araştırma Yöntemi, İlkeler, Teknikler, Örnekler. 2.bs. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
3. Balcı A (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 4.bs.Ankara: Pegem Yayıncılık.
4. Tezcan S (1992). Epidemiyoloji Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayın No: 92/1. Ankara: Üçbilek Matbaası.
n Aksakoğlu G (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. 2. bs. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Basımevi.
n Arseven AD (2001). Alan Araştırma Yöntemi, İlkeler, Teknikler, Örnekler. 2. Bs. Ankara. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
n Bailey K (1987). Methods of Social Research. 3rd edition. New York: The Free Press. London Collier Macmillan Publishers.
n Balcı A (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 4. bs. Ankara: Pegem Yayıncılık.
n Karasar N (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 11. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 8 8
Projeler 5 8 40
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 3 2 3 0 0 0 0 2 2 3 0 0 0 0
OK2 2 1 2 0 0 0 0 1 2 4 0 0 0 0
OK3 4 3 4 0 0 0 0 2 2 4 0 0 0 0
OK4 2 1 2 0 0 0 0 1 2 3 0 0 0 0
OK5 3 1 3 0 0 0 0 1 2 4 0 0 0 0
OK6 2 1 2 0 0 0 0 3 4 4 0 0 0 0
OK7 4 1 1 0 0 0 0 4 4 4 0 0 0 0
OK8 5 3 4 0 0 0 0 2 3 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr