Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MESLEKİ HESAPLAMALAR
1 Dersin Adı: MESLEKİ HESAPLAMALAR
2 Dersin Kodu: HRTZ114
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HAKAN KÖSE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksek Okulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Hakan KÖSE
Harita ve Kadastro Programı
Gemlik Asım Kocabıyık Meslek Yüksekokulu
Tel: (224) 5123491 / 62233
hakankose@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mesleki temel problemlerin çözümlerini yapmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Haritacılık mesleğinde gerekli olan arazi ölçümü tekniklerinin uygulamasını ve temel hesaplarını öğretir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Açı ölçme yöntemlerini analiz edebilme;
2 Zemine indirgeme yapabilme;
3 Kestirme yöntemlerini kullanarak koordinat hesaplayabilme;
4 Kestirme yöntemlerini karşılaştırabilme;
5 Ölçümlerde grup çalışması becerisi kazanabilme;
6 Hassas ölçüm yapma becerisi kazanabilme;
7 Grup çalışmalarına bireysel katkı sağlama;
8 Ölçümlerde duyarlı sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yatay açı ölçücü Açı ölçme uygulaması
2 İkiyarım silsile açı ölçümü Açı ölçme uygulaması
3 Silsile yöntemiyle açı ölçümü Geriden kestirme uygulaması
4 Düşey açı ölçümü
5 Harita koordinat sistemleri
6 Zemine İndirme
7 Zemine İndirme
8 Ders tekrarı ve Ara sınav
9 İlerden kestirme hesabı
10 Geriden kestirme hesabı – Kaestner çözümü
11 Geriden kestirme – Colins çözümü
12 Geriden kestirme – Cassini çözümü
13 Çift nokta geriden kestirme hesabı – Hansen Problemi
14 İki boyutlu koordinat dönüşümleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Songu C., 2003, Ölçme Bilgisi-I, Birsen Yayınevi, İstanbul
Songu C., 2000, Ölçme Bilgisi-II, Birsen Yayınevi, İstanbul
Koç İ., 1998, Ölçme Bilgisi-I, Gökhan Matbaası, İstanbul
Koç İ., 2003, Ölçme Bilgisi-II, Gökhan Matbaası, İstanbul
Aydın Ö., 2007, Ölçme bilgisi-2, YTÜ İnşaat Fakültesi yayınları No.:785, İstanbul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve Değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 1 1 1 1 1 1 2 3 2 1
OK2 3 3 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK3 3 3 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK4 3 3 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK5 2 2 1 1 1 1 1 1 1 5 3 1
OK6 3 4 1 1 1 1 1 1 2 2 3 1
OK7 2 2 1 1 1 1 1 1 5 2 2 1
OK8 2 4 1 1 1 1 1 1 3 1 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr