1 | Dersin Adı: | TERSİNE MÜHENDİSLİK |
2 | Dersin Kodu: | OTO4039 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDİL KUŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Fakülte Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Abdil KUŞ Bursa Uludağ Üniversitesi, Otomotiv Müh. Tel: 2942344 abdilkus@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Otomotiv alanında Tersine Mühendislik sistemlerinin kullanımı ve araçları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ürün tasarımında ve geliştirilmesinde Tersine Mühendislik sistemlerinin kullanımı ve sağladığı katkıları projelerle analiz ederek, bu alanda önemli bir tecrübe ve bilgi birikimi elde etmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | 3B Optik ve Lazer tarama sistemleri | |
2 | Nokta bulutu ve poligon yapılar ve parametreleri | |
3 | 3 Boyutlu nokta bulutu üzerinde ayarlamalar yapılması ve poligon Modelleme teknikleri | |
4 | Poligon düzenleme ve optimizasyon | |
5 | Katı modelleme teknikleri | |
6 | Yüzey modelleme teknikleri | |
7 | Unsur tabanlı modelleme | |
8 | Sınır çizgileri üzerinden modelleme | |
9 | Segmentasyon ve koordinat takımı | |
10 | Referance geometries | |
11 | Wizard tabanlı modelleme | |
12 | Eklemeli İmalat teknolojileri | |
13 | Boyutsal analiz ve veri aktarımı | |
14 | Prototip üretimi ve üretim metotları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Wego Wang, Reverse Engineering, Technology of Reinvention Copyright Year 2010 2) 3D Syatems, eBook, Drive Product Innovation with Reverse Engineering, Mayıs 2020. 3)https://www.3dsystems.com/material-finder?refinementList%5Bmaterial_type%5D%5B0%5D=Dental 4) https://www.youtube.com/watch?v=7Vp6A0FHNL0 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılım ve proje uygulamaları üzerinde değerlendirme | |
Açıklama | Cihaz ve ekipmanların kullanımı ve otomotiv sektörüne uyarlanması |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Projeler | 4 | 10 | 40 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |