1 | Dersin Adı: | DİN KARŞITI AKIMLAR |
2 | Dersin Kodu: | DHMG5310 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP 0 505 732 29 06 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrenciye, güncel din karşıtı akımlar hakkında bilgi sunarak analitik düşünce geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Akademik gelişime katkı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ateizm ve Ateizmin Genel Özellikleri | |
2 | Materyalizm | |
3 | Naturalizm ve Doğal Din Anlayışı | |
4 | Bilimcilik ve Bilimsel Nesnelcilik | |
5 | Hümanizm/Subjektivizm/Transhümanizm | |
6 | Nihilizm | |
7 | Deizm | |
8 | Panteizm/Pananteizm | |
9 | Sekülerizm | |
10 | Septisizm | |
11 | Tarihselcilik | |
12 | Pozitivizm | |
13 | Psikolojizm | |
14 | Reankarnasyon ve Kötülük Problemi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Cevizci- Kasım Küçükalp Batı Düşüncesi - Felsefi Temeller, İslam Araştırmaları Merkezi, 2014. Aydın Topaloğlu, Ateizm Çıkmazı , Diyanet İşleri Başkanlığı,2019. Kemal Batak, Naturalizm Çıkmazı Dennett'ten Dawkins'e Yeni Ateizm'in Felsefi Temelleri ve Teistik Eleştirisi, İz Yayıncılık,2017. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 20 | 120 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |