Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİN KARŞITI AKIMLAR
1 Dersin Adı: DİN KARŞITI AKIMLAR
2 Dersin Kodu: DHMG5310
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP
0 505 732 29 06
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrenciye, güncel din karşıtı akımlar hakkında bilgi sunarak analitik düşünce geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci Ateizmin genel özelliklerinin ne olduğuna dair bir anlayış kazanır.;
2 Materyalizm gibi felsefî akımlar ve temel meseleler öğrenilir.;
3 Öğrenci naturalizm ve doğal din anlayışı ilişkisi üzerine bir anlayış kazanır.;
4 Bilimciliğin ne olduğunu kavrar ve bilimsel nesnelcilik ile din arasında eleştirel düşünme yeteneği kazanılır.;
5 Hümanizm, subjektivizm ve transhümanizm gibi felsefi kavramları analiz etme becerisi kazanır.;
6 Öğrenci Nihilizmin ne olduğunu felsefi bilgileri ile derinleştirir.;
7 Deizm kavramının tarihsel süreçteki savunulan görüşlerinin lehine ve aleyhine argümanlar geliştirme ve bu argümanları tetkik etme becerisi kazanır.;
8 Panteizm ve pananteizm gibi tanrı tasavvurları üzerinde ayrımlar yapar.;
9 Sekülerizm, pozitivizm, tarihselcilik ve din konusuna farklı bir bakış açısı kazanır.;
10 Çağdaş dünyada var olan düşünce akımların tanır ve bu akımlar hakkında fikir sahibi olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ateizm ve Ateizmin Genel Özellikleri
2 Materyalizm
3 Naturalizm ve Doğal Din Anlayışı
4 Bilimcilik ve Bilimsel Nesnelcilik
5 Hümanizm/Subjektivizm/Transhümanizm
6 Nihilizm
7 Deizm
8 Panteizm/Pananteizm
9 Sekülerizm
10 Septisizm
11 Tarihselcilik
12 Pozitivizm
13 Psikolojizm
14 Reankarnasyon ve Kötülük Problemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Cevizci- Kasım Küçükalp Batı Düşüncesi - Felsefi Temeller, İslam Araştırmaları Merkezi, 2014.
Aydın Topaloğlu, Ateizm Çıkmazı , Diyanet İşleri Başkanlığı,2019.
Kemal Batak, Naturalizm Çıkmazı Dennett'ten Dawkins'e Yeni Ateizm'in Felsefi Temelleri ve Teistik Eleştirisi, İz Yayıncılık,2017.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 20 120
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,97
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr