1 | Dersin Adı: | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ/PİYANO V |
2 | Dersin Kodu: | MUZ3305 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. M.ARDAN KANALICI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Gitar-Öğr.Gör.Murat Cemil Öğr.Gör. V.Özgür.Sağlam Piyano-Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ Prof. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ Dr. Öğr. Üyesi Mete SUNGURTEKİN Öğr. Gör.Dr. Nilüfer YILMAZ Öğr. Gör. Lale NECEF Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN Öğr.Gör. Ardan KANALICI Keman- Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ÖZ Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ Viyola-Öğr. Gör. Uğraş TORUN Kontrbas- Öğr.Gör.Dr.Nilüfer ÖZER Bağlama- Murat COŞKUN Klarinet- Tuna BOZKAYA Füt-Doç. Sezin Alıcı, Dr. Öğr. Gör. Üyesi Ajda Şenol Ses Eğitimi-Doç. Dr. Gülnihal GÜL, Öğr. Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT, Öğr. Gör. Göknur YILDIZ Çello-Prof.Dr.Erol Demirbatır Öğr.Gör.Elhan Necef |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Ardan Özarın KANALICI Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ABD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA ardan@uludag.edu.tr 02242940946 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Gitar-Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Piyano.Barok ve Klasik dönem süslemeleri üzerine eser çalışmaları ve bu süslemelerde kullanılacak standart parmak numaralarını anlamak. Barok dönem bas pedal özelliklerini kavrayabilmek için orta pedal kullanımına uygun dönem eserini deşifre etmek. Teknik, deşifre ve tuşe hızını geliştirici dizi ve arpej çalışmalarını, dizi sonu kadansları ile birlikte çalmak. Türk bestecilerini tanımak ve çağdaş Türk müziği armonisi ile yazılmış eserlerdeki armonik farklılıkların akor parmak numarası değişkenliğini kavramak. keman-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme, yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma, detaşe, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. viyola-Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. kontrbas-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerilerin yeni konumlarda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirmek; 4. çizgi do anahtarı notaları kavramak; detache, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulamak; öğrenilen konumları kapsayan gam çalışmaları yapmak; vibrato tekniğini ve portato yay tekniğini uygulamak; teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel boyuttaki düzeye uygun eserler yorumlamaktır. bağlama-Öğrencinin bağlama eğitiminde kullanılan karma usüllerde 9/16’lık tartım kalıbı ile, zeybek tavrı, teke zortlatması tavrı ve Burdur-Isparta-Denizli yöresine ait teke zortlatmalarını çalabilmesini sağlatmaktır. klarnet- klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. flüt-Bu dersin amacı, farklı dil teknikleri, sonat formu. Deşifre çalışmaları. Teknik etütleri ve gamları metronomla değişik hız ve artikülasyonlarla çalma, entonasyon çalışmaları ve yapılan bu çalışmaları eser ve etütler üzerinde uygulama. Barok ve Romantik dönem stil özelliklerine uygun eser seslendirme seseğitimi-Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. çello-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme. Yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma, detaşe, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını etkili bir biçimde kullanabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | gitar-Öğrencilerle dersin amacı, içeriği, hedef davranışları çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi açıklanır.. piyano--Önceki dönem öğrenilen gamları, etütler ve eserleri hatırlama. La bemol majör ve Fa minör tonlarında dizi, kadanslar, uzun- kısa arpej ve oktavlı akor çevrimleri. keman-2. Konumda teorik bilgiler ve çalışmalar viyola-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı kontrbas-5. Konum bilgisi bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Derenin Başındayım” türküsü klarnet-Klarnet Bakımı: Klarnet perdelerinin yaylarını değiştirme flüt-Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. çello-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı | |
2 | gitar-Pizzicato rasquado ve golpe teknikleri piyano-La bemol Major tonda dizi, arpej ve akor çevrimleri ve kadans. Birinci Etüdün deşifresi ve süslemeler. keman-2. Konumda Do majör dizi çalışmaları, bağlı ve bağsız yay çeşitleri ile çalışma viyola-II.Konumda Egzersizler kontrbas-6. Konum bilgisi bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Yayla Yollarında” türküsü klarnet-Ton geliştirme egzersizleri. flüt-Ton ve 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. çello-Pouce Konumu I Pouce Konumunda Çalışmalar | |
3 | gitar-Üç oktav tek ve farklı çift sesli gam çalışmaları piyano-La bemol Major tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Birinci Etüdü teknik özelliklerini göz önünde bulundurarak seslendirme. Barok dönem müziği özellikleri ve süslemeler. keman-2. Konumda 2 oktav Si bemol majör dizi ve etüt çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçiş Bilgisi ve Uygulamalar kontrbas-2 Oktav Fa majör ve Fa minör gam ve arpejler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Dımıdan” türküsü klarnet-Solunum geliştirme, tiz seslerde entonasyonu geliştirme çalışmaları. flüt-Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışması. Barok dönem flüt müziği. Barok dönem sonat formunda eser deşifresi. ses-5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato- legato alıştırmalar örnek eserler. çello-Do Anahtarı Bilgisi. | |
4 | gitar-Rönesans Dönem eseri seslendirme piyano-Fa minör tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Polifonik eser deşifresi ve süslemeler. keman-2. Konumda farklı tonlarda etüt çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçişli Fa Majör Dizisi kontrbas-1.ve 6. Konum arası teknik özellikler içeren etütler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Pazarda Bal Var Gelinim” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör dizi sesleri ile dizi çalma flüt-Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri ve onaltılık nota değeri içeren etüt çalışması. Barok dönem stil özellikleri. ses-Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato - legato alıştırmalar ve örnek eserler. çello-Süslemeler (Ornaments) Çarpma, mordan, tril v.b. süslemeleri tanıyıp doğru olarak seslendirme çalışmaları. | |
5 | gitar-Mordan grupetto,apogiatur,glisando ve akor bağlantıları üzerinde çalışmalar. piyano-Fa minör tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Polifonik eseri barok dönem özelliklerini göz önünde bulundurarak seslendirme ve orta pedal kullanımına uygun dönem eserlerini deşifre etme keman-1.ve 2. Konum geçişli etüt çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçişli Mi bemol majör dizis kontrbas-iDüzeyine uygun etütler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Dirmilcik’ten Gider Yaylanın Yolu” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. flüt-Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). ses-Ses eğitiminde artikülasyon. çello-Barok Dönem Eserleri. | |
6 | gitar-Çalışılan teknikler üzerinde eserlerin biçim ve müzikal yönlerinin incelenmesi. piyano-Re bemol Major tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Klasik dönem müziği özellikleri. keman-Öğrenilen konumları içeren etüt ve eser çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçişli Do minör dizisi kontrbas-Düzeyine uygun etütler. 2 Oktav Sol majör ve Sol minör gam ve arpejler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Goca Çamın Gürlemesi Dal İlen” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonlarında egzersiz ve müzikal etütler çalışma. flüt-Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları. Etüt ve eser yoluyla farklı artikülasyon (staccato, tek dil ve çift dil) çalışmaları. ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. çello-İfade ve Hız Terimleri II | |
7 | gitar-Klasik Dönem eseri seslendirme piyano-Si bemol minör tonunda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Klasik dönem eserini form ve dönem özelliklerine göre nüanslarına dikkat ederek seslendirme. keman-Farklı ritim ve yay teknikleri ile etüt çalışmaları viyola-I. II. III. Konumlar Arası Geçişli Çalışmalar kontrbas-Sonat formunun özellikleri, eserin dönemi ve bestecisiyle ilgili bilgi edinme. Eser seçimi bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Dere Geliyor” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonlarında düet deşifre etme. flüt-2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. çello-Karma Yay Teknikleri | |
8 | gitar-Tremolo tekniği piyano-Si bemol minör tonunda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Klasik dönem eserini form ve dönem özelliklerine göre nüanslarına dikkat ederek seslendirme. keman-Süslemeli çalma (Tril, çarpma, mordan vb.) viyola-Değişik tonlarda, tartımlarda ve tekniklerde Pozisyon pekiştirici çalışmalar kontrbas-Sonat formunda eser bağlama-Zeybek Tavrı klarnet-Klarnet Konçertino formunu inceleme, seviyeye uygun eser belirleme. flüt-Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin (legato, staccato, arpej, aralık) çalışılması. Romantik dönem eserinin çalışılması. ses-Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. çello-Egzersiz Çalışmaları | |
9 | gitar-Romantik Dönem eseri seslendirme piyano-Ters kromatik dizi (Re notası). Çağdaş Türk Müziği eserinin deşifresi. keman-Basit tril çalışmaları viyola-I. II. III. Konumlar Arası Geçişli Dizi Çalışmaları kontrbas-Sonat formunda eser bağlama-Eskişehir Zeybeği klarnet-Klarnet için Konçertino eser yorumlama flüt-Sahne performansında dikkat edilmesi gereken unsurlar ve eserlerin sahnede seslendirilmesine yönelik çalışmalar. Sınıf konserlerine hazırlık. ses-Accelite çalışmalarını destekleyici alıştırmalar ve örnek eserler. çello-Vibrato Tekniği Bilgisi I. Vibrato Tekniğini Geliştirici Çalışmalar | |
10 | gitar-Eserlerin dönem besteci ve stil özeliklerine göre yorumlanması. piyano-Ters kromatik dizi (Re notası). Çağdaş Türk Müziği eserini dönem özelliğine, nüanslarına, ve armonik yapısına dikkat ederek seslendirme. keman-Staccato etüt çalışmaları viyola-Süsleme (Ornaments) Çeşitleri ve Uygulamaları kontrbas-Portato yay tekniği bilgisi bağlama-Kozak Zeybeği klarnet-Klarnet için Konçertino eser yorumlama flüt-Parmak tekniği ve acalite çalışması (Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68- 70. Machiavellian Exercises- I) ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. çello-Mi Bemol Majör Tonalite Bilgisi . Mi Bemol Majörde Çalışmalar. | |
11 | gitar-Çağdaş Dönem eseri seslendirme piyano-Ters kromatik dizi (La bemol notası). İkinci etüdün deşifresi. keman-Öğrenilen yay tekniğinde etüt ve eser çalışmaları viyola-İfade ve Hız Terimleri kontrbas-Vibrato tekniği bilgisi. bağlama-Kadıoğlu Zeybeği klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları flüt-Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini (çift dil) içeren etüt çalışması. Romantik dönem eserinin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. çello-Do Minör Tonalite Bilgisi. Do Minörde Çalışmalar | |
12 | gitar-Dönemin zorunlu eserinin çalışılması. Eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi keman-Majör ve minör tonda arpej ve etüt çalışmaları piyano-Öğrenilen tüm tonlarda dizi, kadans, arpej, oktavlı akor çevrimleri ile ters kromatik dizilerin tekrarı. İkinci etüdü teknik özelliklerine dikkat ederek seslendirme. viyola-Vibrato” Tekniği Bilgisi kontrbas-Çalışılan etütler ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme bağlama-Kocaarap Çeşitlemesi klarnet-Tüm aralıklarla Kromatik çalışmaları flüt-Si Majör – Sol diyez minör / Re bemol Majör – Si bemol minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. çello-Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri | |
13 | gitar-Çalışılan teknikler üzerinde eserlerin biçim ve müzikal yönlerinin incelenmesi. piyano-Öğrenilen tüm tonlarda dizi, kadans, arpej, oktavlı akor çevrimleri ile ters kromatik dizinin tekrarı. İkinci etüdün ve Çağdaş Türk eserinin pekiştirilmesi. keman-Melodik yapıda süslemeli çalma uygulamaları viyola-Düzeye uygun çift ses ve dizi çalışmaları kontrbas-Çalışılan etütler ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme bağlama-Yağcılar Zeybeğ”i klarnet-Farklı formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama flüt-Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. çello-Entonasyon Çalışmaları | |
14 | gitar-Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. piyano-Öğrenilen tüm tonlarda dizi, kadans, arpej, oktavlı akor çevrimleri ile ters kromatik dizinin tekrarı. Dönem içerisinde çalışılan eser ve etütleri teknik ve müzikal özellikleri doğrultusunda pekiştirme keman-Etüt ve eser çalışmaları viyola-Dönem sonu etüt ve eserlerin uygulama çalışmaları ve eşlikli eser çalışmaları kontrbas-Yarıyıl sonu sınavına hazırlık bağlama-Al Yazma “ ve “Kerimoğlu Zeybeği klarnet-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi flüt-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. ses-Korrepetisyon. çello-Genel Tekrar Ve Finale Hazırlık |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
gitar-1- AGUADO.Metodo de Guıtarra 2–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu II Evrensel Müzikevi, 1999 3-GÖTZE,Walter Leıchtes Gıtarrenspıel4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi III,IV KESİKLİ,Melih SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 5- NOAD,Frederic.Solo Guitar Playing II Omnibus Press 1976, 6- L1982 7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi 8- The guıtar Musıc of Spaın Volume a Guitara Enchantee , Doberman Yppan piyano-BACH, J.S., İki Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S., Üç Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S. Das Wohltemperierte Klavier I, Breitkopf, Wıesbaden, EB 2374 BACH, J.S., Das Wohltemperierte Klavier II, Breitkopf, Wiesbaden, EB 2375 BEETHOVEN, L., Piano Sonatas I, EMB, Budapeşt, Z 40086, 1981 BERTINI, H., 24 Etüden op.32, Peters, Leıpzıg BURGMÜLLER, FRED., Etüden für Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg CHOPIN, F., Valsler, MCMXLIX, Polonya 1984 CHOPIN, F., Noktürnler, Muziçna Ukraina, Kiyev 1985 CZERNY, K., 40 Etüd op. 299, Rıcordı, E.R. 2733 CRAMER, İ., Etüdler I-II, Muzıka, Moskova 1965 ERKİN, U.C., Duyuşlar, Ankara 1937 ERKİN, U. C., Beş Damla, Copyrıght by Author 1931 GRİEG, E., Seçilmiş Eserler, Muzıka, Leningrad 1977 GRANADOS, E., Espanyol dansları, Muzıka, Moskova 1975 HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane, Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne, Polonya HAENDEL, G. F., Seçilmiş Eserler, WMP No 4651, Polonya HAYDN, J., Seçilmiş Sonatlar, Muzıka, Moskova HELLER, S., 25 Melodische Etüden op. 45, Peters, Leıpzıg PROKOFİEV, S., Romeo ile Gulietta- 10 Parça, Muzıka, Moskova 1962 RAHMANİNOV, S., 24 Prelüd, Muzgiz 1946 SAYGUN, A., Anadolu’dan, Peer Musikverlag, Berlin. SUN, M., Çocuk Parçaları, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Ankara 1968 TCHAİKOVSKY, P., Mevsimler, Muzıçna Kiev 1972. keman--Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980 - Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000. - Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929. -Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2 -Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2 viyola-Ö.Can- Viyola Eğitimi-III-IV 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-III 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-III-IV-V kontrbas-E.Nanny Band I, Storch& Hrabe 57 Studies for String Bass, J. Hrabe- 86 Studies for Contrabass, F. Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass, konntrbas edebiyatından eserler. bağlama-ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996 TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000 klarnet-David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing” Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette” C. Baerman “Complete Method for Clarinet” H. Klose “Klarnet Metodu Vol. II” flüt-The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes. M. Moyse – La Sonarite (15-17). Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68-70. Machiavellian Exercises- I J. Andersen Op. 15 No-9 Köhler 25 Romantik Etütler – No.6-14 Bach Sonata- Sol Minör BWV.1020 Wilhelm Popp: Russisches Zigeunerlied op. 462 ses eğitimi-Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. çello-S.Lee Etütler, J.Dotzauer Band II Etütler, Kummer 10 Melodiche Etuden. Viyolonsel Edebiyatından Eserler. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenci performansı ara sınavda öğretim elemanı, yarıyıl sonu sınavında komisyon üyeleri tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |