Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ/PİYANO V
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ/PİYANO V
2 Dersin Kodu: MUZ3305
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. M.ARDAN KANALICI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Gitar-Öğr.Gör.Murat Cemil
Öğr.Gör. V.Özgür.Sağlam
Piyano-Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ
Prof. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ
Dr. Öğr. Üyesi Mete SUNGURTEKİN
Öğr. Gör.Dr. Nilüfer YILMAZ
Öğr. Gör. Lale NECEF
Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN
Öğr.Gör. Ardan KANALICI
Keman- Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ÖZ
Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ
Viyola-Öğr. Gör. Uğraş TORUN
Kontrbas- Öğr.Gör.Dr.Nilüfer ÖZER
Bağlama- Murat COŞKUN
Klarinet- Tuna BOZKAYA
Füt-Doç. Sezin Alıcı,
Dr. Öğr. Gör. Üyesi Ajda Şenol
Ses Eğitimi-Doç. Dr. Gülnihal GÜL,
Öğr. Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT,
Öğr. Gör. Göknur YILDIZ
Çello-Prof.Dr.Erol Demirbatır
Öğr.Gör.Elhan Necef
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Ardan Özarın KANALICI
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ABD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA ardan@uludag.edu.tr 02242940946
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Gitar-Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Piyano.Barok ve Klasik dönem süslemeleri üzerine eser çalışmaları ve bu süslemelerde kullanılacak standart parmak numaralarını anlamak. Barok dönem bas pedal özelliklerini kavrayabilmek için orta pedal kullanımına uygun dönem eserini deşifre etmek. Teknik, deşifre ve tuşe hızını geliştirici dizi ve arpej çalışmalarını, dizi sonu kadansları ile birlikte çalmak. Türk bestecilerini tanımak ve çağdaş Türk müziği armonisi ile yazılmış eserlerdeki armonik farklılıkların akor parmak numarası değişkenliğini kavramak. keman-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme, yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma, detaşe, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. viyola-Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. kontrbas-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerilerin yeni konumlarda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirmek; 4. çizgi do anahtarı notaları kavramak; detache, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulamak; öğrenilen konumları kapsayan gam çalışmaları yapmak; vibrato tekniğini ve portato yay tekniğini uygulamak; teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel boyuttaki düzeye uygun eserler yorumlamaktır. bağlama-Öğrencinin bağlama eğitiminde kullanılan karma usüllerde 9/16’lık tartım kalıbı ile, zeybek tavrı, teke zortlatması tavrı ve Burdur-Isparta-Denizli yöresine ait teke zortlatmalarını çalabilmesini sağlatmaktır. klarnet- klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. flüt-Bu dersin amacı, farklı dil teknikleri, sonat formu. Deşifre çalışmaları. Teknik etütleri ve gamları metronomla değişik hız ve artikülasyonlarla çalma, entonasyon çalışmaları ve yapılan bu çalışmaları eser ve etütler üzerinde uygulama. Barok ve Romantik dönem stil özelliklerine uygun eser seslendirme seseğitimi-Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. çello-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirme. Yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma, detaşe, legato, martele ve staccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulama, öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını etkili bir biçimde kullanabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 gitar-Apoyando, tirando, arpej,bare, legato (çıkıcı-inici) ve süsleme (çarpma, apogiatür, mordant, grupetto), glisando teknikleri, bu teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirebilme. piyano-Teknik, deşifre ve tuşe hızını geliştirici 4 ve 5 bemollü tonlarda dört oktav gamlar, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimlerini, dizi sonu kadansları ile birlikte çalabilme. Ters kromatik dizi (Re notasından) çalabilme. keman-2. Konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri doğru ve temiz çalabilme viyola-II. konum bilgisini kavrayabilme. kontrbas- 5. konumda nota ve sesleri tanıyabilme. bağlama-Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme klarnet-Dersin sonunda öğrenci; öğrendiği teknikleri geliştirir ve yeni klarnet eserleri tanır. flüt-İki oktav Si Majör – Sol diyez minör / Re bemol Majör – Si bemol minör gamlarını, arpejlerini ve buna benzer egzersizleri çalabilme ses-Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. çello-Viyolonselde “pouce” konumu bilgisi. ;
2 gitar-Pizzicato, tremolo, rasquado ve golpe tekniklerini uygulayabilme. viyola-I.konum ve II. konum arasında geçişli çalabilme piyano-Barok dönem, 2 veya 3 sesli Polifonik stil ve özelliklerini içeren eserler yorumlayabilme keman-2.konumda iki oktav dizi çalabilme kontrbas-6. konumda nota ve sesleri tanıyabilme bağlama-Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme klarnet-Tonunu geliştirir, kişiselleştirir flüt-Düzeyine uygun sonat formunda bir eser seslendirebilme. ses-Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme. çello-“Pouce” ve diğer konumlar arasında geçişli çalabilme. ;
3 gitar-Rönesans, Barok Klasik, Romantik Çağdaş dönem eserlerini seslendirebilme viyola-Fa majör dizisini I. ve II. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle 2 oktav içinde çalabilme piyano-Klasik Dönem stil ve özelliklerini içeren büyük formlu eserleri çalabilme. keman-1.ve 2. konum geçişli etüt örnekleri çalabilme kontrbas-4. çizgi do anahtarı notaları kavrayabilme bağlama-Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme klarnet-Yeni tonlarda dizileri ve arpejleri seslendirir flüt-Barok dönem stil özelliklerini seslendirebilme. ses-Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme. çello-Do anahtarı okuyarak viyolonsel çalabilme. ;
4 gitar-Üç oktav tek ses dizileri çalabilme piyano-Düzeyine uygun karma teknikler ve süslemeleri içeren etütleri çalabilme. keman-Öğrenilen yay tekniklerini etüt ve düzeye uygun eser örneklerinde uygulayabilme Üç oktav tek ses dizileri çalabilme viyola-Mi bemol majör dizisini I. ve II. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle 2 oktav içinde çalabilme kontrbas-Sonat formunun ve çaldığı eserin dönem özelliklerini tanıyabilme. bağlama-Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme klarnet-Klarnet konçertinolarını tanır ve seslendirir flüt-Düzeyine uygun etütler seslendirebilme. ses-Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme. çello-Süslemeleri tanıyıp doğru olarak seslendirebilme. ;
5 gitar-Teknik etütleri seslendirebilme piyano-Türk bestecilerini tanıyabilme ve çağdaş Türk müziği armonisi ile yazılmış eserlerdeki armonik farklılıkların akor parmak numarası değişkenliğini kavrayabilme keman-Kemanda süslemeli çalma becerisi kazanma viyola-Do minör dizisini I. ve II. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle çalabilme kontrbas-Vibrato tekniğinin temel kurallarını uygulayabilme. bağlama-Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme klarnet-Müzikal etüt ve egzersizlerle tekniğini geliştirir flüt-Sınıf konserlerinde yer alarak, sahne performansı sunabilme. ses-Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme. çello-Düzeyine uygun “Barok Sonat” formundaki bir eseri çalabilme. ;
6 gitar-Gitar için düzenlenmiş farklı müzik türlerini tanıyıp çalabilme piyano-Barok dönem bas pedal özelliklerini kavrayabilmek için orta pedal kullanımına uygun dönem eserlerini deşifre edebilme viyola-I. II. III konumlar arası geçişli çalışmalar yapabilme kontrbas-Portato yay tekniğinini gam ve etütlerde kullanabilme bağlama-Tam ve yarım sesleri kavrayabilme klarnet-Entonasyonu geliştirir. flüt-Parmak tekniğindeki acelitesini arttırabilme. ses-Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme. çello-İfade ve hız terimlerini doğru olarak uygulayabilme. ;
7 gitar-Parçaları farklı duate ve pozisyonlarda düzenleyebilme. piyano-Barok ve Klasik dönem süslemeleri üzerine eser iyçalışmaları ve bu süslemelerde kullanılacak standart parmak numaralarını anlayabilme. viyola-I. II. III konumlar arası geçişli dizi çalışmaları yapabilme. kontrbas-2 oktav Fa majör, Fa minör, Sol majör ve Sol minör tonlarında gam, arpej ve aralık çalabilme bağlama-Farklı pozisyonları kavrayabilme klarnet-Farklı formda klarnet eserleri seslendirir, yorumlar flüt-Vibrato ve artikülasyon gibi müzikal öğeleri çalışmakta olduğu eser ve etütlerde rahatlıkla kullanabilme. ses-Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme. çello-Karma yay tekniklerini uygulayabilme. ;
8 gitar-Bireysel teknik ve müzikal gelişimini yükseltebilme viyola-Çarpma, mordan, tril vb. süslemeleri tanıyıp doğru olarak seslendirebilme. kontrbas-1. konum ve 6. konum arasında geçişli etütler ve eser çalabilme. bağlama-Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme klarnet-Seviyesine uygun etüt ve müzikal etütler seslendirir flüt-Flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme ses-Etkinlik ve konserlerde şarkı söyleyebilme. çello-“Vibrato” tekniği bilgisi. ;
9 gitar-Konser ve etkinliklerde çalma isteği duyabilme viyola-İfade ve hız terimlerini doğru olarak uygulayabilme bağlama-La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme klarnet-Deşifre becerisini geliştirir. ses- Accelite içeren egzersiz ve eserleri söyleyebilme. cello-Mi bemol majörde çalabilme. ;
10 viyola-“Vibrato” tekniğini kavrayabilme klarnet-Klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. cello-Do minörde çalabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 gitar-Öğrencilerle dersin amacı, içeriği, hedef davranışları çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi açıklanır.. piyano--Önceki dönem öğrenilen gamları, etütler ve eserleri hatırlama. La bemol majör ve Fa minör tonlarında dizi, kadanslar, uzun- kısa arpej ve oktavlı akor çevrimleri. keman-2. Konumda teorik bilgiler ve çalışmalar viyola-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı kontrbas-5. Konum bilgisi bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Derenin Başındayım” türküsü klarnet-Klarnet Bakımı: Klarnet perdelerinin yaylarını değiştirme flüt-Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. çello-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı
2 gitar-Pizzicato rasquado ve golpe teknikleri piyano-La bemol Major tonda dizi, arpej ve akor çevrimleri ve kadans. Birinci Etüdün deşifresi ve süslemeler. keman-2. Konumda Do majör dizi çalışmaları, bağlı ve bağsız yay çeşitleri ile çalışma viyola-II.Konumda Egzersizler kontrbas-6. Konum bilgisi bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Yayla Yollarında” türküsü klarnet-Ton geliştirme egzersizleri. flüt-Ton ve 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. çello-Pouce Konumu I Pouce Konumunda Çalışmalar
3 gitar-Üç oktav tek ve farklı çift sesli gam çalışmaları piyano-La bemol Major tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Birinci Etüdü teknik özelliklerini göz önünde bulundurarak seslendirme. Barok dönem müziği özellikleri ve süslemeler. keman-2. Konumda 2 oktav Si bemol majör dizi ve etüt çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçiş Bilgisi ve Uygulamalar kontrbas-2 Oktav Fa majör ve Fa minör gam ve arpejler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Dımıdan” türküsü klarnet-Solunum geliştirme, tiz seslerde entonasyonu geliştirme çalışmaları. flüt-Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışması. Barok dönem flüt müziği. Barok dönem sonat formunda eser deşifresi. ses-5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato- legato alıştırmalar örnek eserler. çello-Do Anahtarı Bilgisi.
4 gitar-Rönesans Dönem eseri seslendirme piyano-Fa minör tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Polifonik eser deşifresi ve süslemeler. keman-2. Konumda farklı tonlarda etüt çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçişli Fa Majör Dizisi kontrbas-1.ve 6. Konum arası teknik özellikler içeren etütler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Pazarda Bal Var Gelinim” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör dizi sesleri ile dizi çalma flüt-Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri ve onaltılık nota değeri içeren etüt çalışması. Barok dönem stil özellikleri. ses-Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato - legato alıştırmalar ve örnek eserler. çello-Süslemeler (Ornaments) Çarpma, mordan, tril v.b. süslemeleri tanıyıp doğru olarak seslendirme çalışmaları.
5 gitar-Mordan grupetto,apogiatur,glisando ve akor bağlantıları üzerinde çalışmalar. piyano-Fa minör tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Polifonik eseri barok dönem özelliklerini göz önünde bulundurarak seslendirme ve orta pedal kullanımına uygun dönem eserlerini deşifre etme keman-1.ve 2. Konum geçişli etüt çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçişli Mi bemol majör dizis kontrbas-iDüzeyine uygun etütler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Dirmilcik’ten Gider Yaylanın Yolu” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. flüt-Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). ses-Ses eğitiminde artikülasyon. çello-Barok Dönem Eserleri.
6 gitar-Çalışılan teknikler üzerinde eserlerin biçim ve müzikal yönlerinin incelenmesi. piyano-Re bemol Major tonda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Klasik dönem müziği özellikleri. keman-Öğrenilen konumları içeren etüt ve eser çalışmaları viyola-I.Konum II.Konum Geçişli Do minör dizisi kontrbas-Düzeyine uygun etütler. 2 Oktav Sol majör ve Sol minör gam ve arpejler bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Goca Çamın Gürlemesi Dal İlen” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonlarında egzersiz ve müzikal etütler çalışma. flüt-Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları. Etüt ve eser yoluyla farklı artikülasyon (staccato, tek dil ve çift dil) çalışmaları. ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. çello-İfade ve Hız Terimleri II
7 gitar-Klasik Dönem eseri seslendirme piyano-Si bemol minör tonunda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Klasik dönem eserini form ve dönem özelliklerine göre nüanslarına dikkat ederek seslendirme. keman-Farklı ritim ve yay teknikleri ile etüt çalışmaları viyola-I. II. III. Konumlar Arası Geçişli Çalışmalar kontrbas-Sonat formunun özellikleri, eserin dönemi ve bestecisiyle ilgili bilgi edinme. Eser seçimi bağlama-9/16’lık tartım kalıbında “Dere Geliyor” türküsü klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonlarında düet deşifre etme. flüt-2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. çello-Karma Yay Teknikleri
8 gitar-Tremolo tekniği piyano-Si bemol minör tonunda dizi, kadans, arpej ve akor çevrimleri. Klasik dönem eserini form ve dönem özelliklerine göre nüanslarına dikkat ederek seslendirme. keman-Süslemeli çalma (Tril, çarpma, mordan vb.) viyola-Değişik tonlarda, tartımlarda ve tekniklerde Pozisyon pekiştirici çalışmalar kontrbas-Sonat formunda eser bağlama-Zeybek Tavrı klarnet-Klarnet Konçertino formunu inceleme, seviyeye uygun eser belirleme. flüt-Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin (legato, staccato, arpej, aralık) çalışılması. Romantik dönem eserinin çalışılması. ses-Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. çello-Egzersiz Çalışmaları
9 gitar-Romantik Dönem eseri seslendirme piyano-Ters kromatik dizi (Re notası). Çağdaş Türk Müziği eserinin deşifresi. keman-Basit tril çalışmaları viyola-I. II. III. Konumlar Arası Geçişli Dizi Çalışmaları kontrbas-Sonat formunda eser bağlama-Eskişehir Zeybeği klarnet-Klarnet için Konçertino eser yorumlama flüt-Sahne performansında dikkat edilmesi gereken unsurlar ve eserlerin sahnede seslendirilmesine yönelik çalışmalar. Sınıf konserlerine hazırlık. ses-Accelite çalışmalarını destekleyici alıştırmalar ve örnek eserler. çello-Vibrato Tekniği Bilgisi I. Vibrato Tekniğini Geliştirici Çalışmalar
10 gitar-Eserlerin dönem besteci ve stil özeliklerine göre yorumlanması. piyano-Ters kromatik dizi (Re notası). Çağdaş Türk Müziği eserini dönem özelliğine, nüanslarına, ve armonik yapısına dikkat ederek seslendirme. keman-Staccato etüt çalışmaları viyola-Süsleme (Ornaments) Çeşitleri ve Uygulamaları kontrbas-Portato yay tekniği bilgisi bağlama-Kozak Zeybeği klarnet-Klarnet için Konçertino eser yorumlama flüt-Parmak tekniği ve acalite çalışması (Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68- 70. Machiavellian Exercises- I) ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. çello-Mi Bemol Majör Tonalite Bilgisi . Mi Bemol Majörde Çalışmalar.
11 gitar-Çağdaş Dönem eseri seslendirme piyano-Ters kromatik dizi (La bemol notası). İkinci etüdün deşifresi. keman-Öğrenilen yay tekniğinde etüt ve eser çalışmaları viyola-İfade ve Hız Terimleri kontrbas-Vibrato tekniği bilgisi. bağlama-Kadıoğlu Zeybeği klarnet-Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları flüt-Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini (çift dil) içeren etüt çalışması. Romantik dönem eserinin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. çello-Do Minör Tonalite Bilgisi. Do Minörde Çalışmalar
12 gitar-Dönemin zorunlu eserinin çalışılması. Eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi keman-Majör ve minör tonda arpej ve etüt çalışmaları piyano-Öğrenilen tüm tonlarda dizi, kadans, arpej, oktavlı akor çevrimleri ile ters kromatik dizilerin tekrarı. İkinci etüdü teknik özelliklerine dikkat ederek seslendirme. viyola-Vibrato” Tekniği Bilgisi kontrbas-Çalışılan etütler ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme bağlama-Kocaarap Çeşitlemesi klarnet-Tüm aralıklarla Kromatik çalışmaları flüt-Si Majör – Sol diyez minör / Re bemol Majör – Si bemol minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. çello-Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri
13 gitar-Çalışılan teknikler üzerinde eserlerin biçim ve müzikal yönlerinin incelenmesi. piyano-Öğrenilen tüm tonlarda dizi, kadans, arpej, oktavlı akor çevrimleri ile ters kromatik dizinin tekrarı. İkinci etüdün ve Çağdaş Türk eserinin pekiştirilmesi. keman-Melodik yapıda süslemeli çalma uygulamaları viyola-Düzeye uygun çift ses ve dizi çalışmaları kontrbas-Çalışılan etütler ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme bağlama-Yağcılar Zeybeğ”i klarnet-Farklı formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama flüt-Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. çello-Entonasyon Çalışmaları
14 gitar-Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. piyano-Öğrenilen tüm tonlarda dizi, kadans, arpej, oktavlı akor çevrimleri ile ters kromatik dizinin tekrarı. Dönem içerisinde çalışılan eser ve etütleri teknik ve müzikal özellikleri doğrultusunda pekiştirme keman-Etüt ve eser çalışmaları viyola-Dönem sonu etüt ve eserlerin uygulama çalışmaları ve eşlikli eser çalışmaları kontrbas-Yarıyıl sonu sınavına hazırlık bağlama-Al Yazma “ ve “Kerimoğlu Zeybeği klarnet-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi flüt-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. ses-Korrepetisyon. çello-Genel Tekrar Ve Finale Hazırlık
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: gitar-1- AGUADO.Metodo de Guıtarra 2–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu II Evrensel Müzikevi, 1999
3-GÖTZE,Walter Leıchtes Gıtarrenspıel4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi III,IV KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 5-
NOAD,Frederic.Solo Guitar Playing II Omnibus Press 1976,
6- L1982
7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi
8- The guıtar Musıc of Spaın Volume
a Guitara Enchantee , Doberman Yppan
piyano-BACH, J.S., İki Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S., Üç Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S. Das Wohltemperierte Klavier I, Breitkopf, Wıesbaden, EB 2374 BACH, J.S., Das Wohltemperierte Klavier II, Breitkopf, Wiesbaden, EB 2375 BEETHOVEN, L., Piano Sonatas I, EMB, Budapeşt, Z 40086, 1981 BERTINI, H., 24 Etüden op.32, Peters,
Leıpzıg BURGMÜLLER, FRED., Etüden für Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg CHOPIN, F., Valsler, MCMXLIX, Polonya 1984 CHOPIN, F., Noktürnler, Muziçna Ukraina, Kiyev 1985 CZERNY, K., 40 Etüd op. 299, Rıcordı, E.R.
2733 CRAMER, İ., Etüdler I-II, Muzıka, Moskova 1965 ERKİN, U.C., Duyuşlar, Ankara 1937 ERKİN, U. C., Beş Damla, Copyrıght by Author 1931 GRİEG, E., Seçilmiş Eserler, Muzıka, Leningrad 1977 GRANADOS, E., Espanyol dansları, Muzıka, Moskova 1975 HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane, Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne, Polonya HAENDEL, G. F., Seçilmiş Eserler, WMP No 4651, Polonya HAYDN, J., Seçilmiş Sonatlar, Muzıka, Moskova HELLER, S., 25 Melodische Etüden op. 45, Peters, Leıpzıg PROKOFİEV, S., Romeo ile Gulietta- 10 Parça, Muzıka, Moskova 1962 RAHMANİNOV, S., 24 Prelüd, Muzgiz 1946 SAYGUN, A., Anadolu’dan, Peer
Musikverlag, Berlin. SUN, M., Çocuk Parçaları, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Ankara 1968 TCHAİKOVSKY, P., Mevsimler, Muzıçna Kiev 1972.
keman--Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman
Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980
- Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2
-Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2
viyola-Ö.Can- Viyola Eğitimi-III-IV 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-III 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-III-IV-V
kontrbas-E.Nanny Band I, Storch& Hrabe 57 Studies for String Bass, J. Hrabe- 86 Studies for Contrabass, F. Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass, konntrbas edebiyatından eserler.
bağlama-ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama
Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba
Edition, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller,
Mifad Editions, Ankara, 1970
YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001
BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988
TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000
klarnet-David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing”
Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette”
C. Baerman “Complete Method for Clarinet”
H. Klose “Klarnet Metodu Vol. II”
flüt-The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes.
M. Moyse – La Sonarite (15-17).
Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68-70. Machiavellian Exercises- I
J. Andersen Op. 15 No-9
Köhler 25 Romantik Etütler – No.6-14 Bach Sonata- Sol Minör BWV.1020
Wilhelm Popp: Russisches Zigeunerlied op. 462
ses eğitimi-Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
çello-S.Lee Etütler, J.Dotzauer Band II Etütler, Kummer 10 Melodiche Etuden. Viyolonsel Edebiyatından Eserler. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer:
New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer:
New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G.
Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer:
New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer:
New York.
Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenci performansı ara sınavda öğretim elemanı, yarıyıl sonu sınavında komisyon üyeleri tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 1 1 1 1 1 3 3 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 5 2 4 1 1 1 2 4 4 1 3 1 1 1 1
OK3 5 5 4 4 1 1 2 4 4 1 3 1 1 1 1 1
OK4 5 5 5 5 1 1 5 4 4 1 1 1 1 1 1 1
OK5 5 5 4 4 1 1 5 4 5 1 2 1 1 1 1 1
OK6 5 5 5 5 1 1 2 2 3 3 1 1 1 1 1 1
OK7 5 5 2 3 1 1 5 3 5 2 1 1 1 1 1 1
OK8 5 5 2 3 1 1 3 4 4 1 3 1 1 1 1 1
OK9 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
OK10 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr