Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD sarandol@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Lipidlerin tanımını, sınıflamasını, işlevlerini ve metabolizmalarını ve metabolizma kusurlarını öğretmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Lipoproteinlerin yapım, işlev ve yıkımlarını incelemek ve bunlarla ilgili bozuklukları öğrenmek.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Lipidlerin tanım ve sınıflamasını kavrama;
2
Lipidlerin işlevlerinin öğrenme;
3
Lipidlerin metabolizmasını kavrama;
4
Lipid metabolizma kusurlarını öğrenme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Lipidlerin tanımı ve sınıflandırılması
2
Yağ Asidleri
3
Yağ Asidlerinin Oksidasyonu
4
Yağ Asidlerinin Biyosentezi
5
Gliserolipidler
6
Sfingolipidler
7
Poliizopren Lipidler
8
Kolesterol Biyosentezi
9
Safra Asitlerinin Biyosentezi
10
Lipoproteinler
11
Apolipoproteinler
12
Lipoprotein Metabolizması
13
Birincil Lipid Metabolizması Bozuklukları
14
İkiincil Lipid Metabolizması Bozuklukları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
TIETZ TEXTBOOK OF CLINICAL CHEMISTRY, EDS: BURTIS CARL, ASHWOOD EDWARD, SAUNDERS COMPANY, 1994 HARPER'S ILLUSTRATED BIOCHEMISTRY, 27TH EDITION, EDS: ROBERT K. MURRAY, DARYL K. GRANNER, VICTOR W. RODWELL, THE MCGRAW-HILL COMPANIES, INC. 2006
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
5
30
Yıl sonu Sınavı
1
70
Toplam
6
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
30
Finalin BAşarıya Oranı
70
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Çoktan seçmeli test, klasik yazılı, kısa yanıtlı sorular şeklinde bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır.
Açıklama
Bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
22
2
44
Ödevler
5
6
30
Projeler
1
10
10
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
146
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,87
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU