1 | Dersin Adı: | SAYISAL ELEKTROMANYETİK |
2 | Dersin Kodu: | EEM4224 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESİN KARPAT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üye. Esin KARPAT Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Ofis:320 0.224.294 20 20 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenciler, elektromanyetik alan problemlerinin FD ve FDTD gibi sayısal hesap teknikleriyle nasıl çözüleceğini öğrenecektir |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler analitik olarak çözülemeyen karmaşık yapıdaki elektromanyetik problemlerini sayısal analiz yöntemleri ile çözme yeteneği kazanırlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Elektromanyetik dalga mühendisliğindeki çağdaş problemlere ve hesaplamalı elektromanyetikteki tekniklere giriş | |
2 | Elektromanyetik Kuramının Temellerinin tekrarı | |
3 | Sonlu Fark Metodları. Sonlu farkların Taylor serisinden elde edilmesi ve kesme hatası. | |
4 | Birinci ve ikinci dereceden türev için İleri, Geri ve Merkezi fark formülleri. | |
5 | Parabolik, hiperbollik ve eliptik kısmi türevli diferansiyel denklemlerin sonlu farklarla çözümü | |
6 | Sonlu farkların 1-B dalga denklemlerine uygulanması | |
7 | 1-B Skalar dalga denkleminin sayısal dispersiyonu, 1-B Skalar dalga denkleminin sayısal kararlılığı, Basit 1-B skalar dalga kaynağı ve yutucu sınır koşulları | |
8 | Maxwell denklemleri, dalga denklemleri, Enine Elektrik (TE) ve Enine manyetik (TM) polarizasyon | |
9 | Yee’nin 1-B’ta uzay ve zaman domeninde merkezi fark tanımlamalarına giriş. 1-B Yee algoritmasının sayısal dispersiyonu, 1-B Yee algoritmasının sayısal kararlılığı | |
10 | Yee’nin 2-B’ta uzay ve zaman domeninde merkezi fark tanımlamalarına giriş. 2-B Yee algoritmasının sayısal dispersiyonu, 2-B Yee algoritmasının sayısal kararlılığı | |
11 | 2-B’ta yutucu sınır koşullarının (ABC) analitik teorisi, Liao yutucu sınır koşullarının (ABC) teori ve sayısal uygulamaları, Berenger PML ABC’ye giriş. | |
12 | Sonlu farklar uygulama örnekleri | |
13 | Sonlu farklar uygulama örnekleri | |
14 | Sonlu farklar uygulama örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Sevgi, L. Elektromanyetik Problemler ve Sayısal Yöntemler, Birsen Yayınevi, 1999. Matthew N.O. SADIKU ,"Numerical Techniques in Electromagnetics",CRC Press,2001. - F. B. Hildebrand, "Finite-Difference Equations and Simulations", Prentice-Hall, Inc., 1968. - M. K. Jain, "Numerical Solution of Differential Equations", Wiley-Eastern Limited, 1984. - Richard.C.BOOTON,"Computational Methodes for Electromagnetics and Microwaves",John Wıley and Sons,1992. - Dennis M.SULLİVAN,"Electromagnetic Simulation Using the FDTD Method", 2nd Edition,Wiley-IEEE Press,2013 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Arasınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 6 | 18 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |