Öğr. Gör. Dr. İsmail TEKİN E-posta:itekin@uludag.edu.tr Tel: (224) 294 2030 Adres: Elektrik - Elektronik Mühendisliği Bölümü, Ofis No:316
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenciye sayısal elektronik devrelerin temel yapılarını tanıtmak, bu yapıların analizini öğretmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Eldeki veriler ile bir problemi analiz etme ve çözme becerisi
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sayısal elektronik devrelerin temel özelliklerini öğrenir.;
2
Diyot, tranzistör ve MOSFET’in anahtar olarak kullanılmasını öğrenir.;
3
TTL lojik ailesini tanır ve TTL devrelerin temel özelliklerini ve analizini öğrenir.;
4
CMOS lojik ailesini tanır ve CMOS devrelerin temel özelliklerini ve analizini öğrenir.;
5
TTL ve CMOS devreler arasındaki farkları öğrenir.;
6
BICMOS devreleri tanır ve BICMOS devrelerin temel özelliklerini ve analizini öğrenir.;
7
Yarıiletken temel hafıza yapılarını öğrenir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sayısal elektronik devrelerin temel özellikleri
2
Tranzistörün ve diyodun anahtar olarak kullanılması
3
TTL (Tranzistör Tranzistör Lojik) devrelerin özellikleri ve analizi
4
STTL (Schottky Tranzistör Tranzistör Lojik) devrelerin özellikleri ve analizi
5
ECL (Emetör Kuplajlı Lojik) devrelerin özellikleri ve analizi
6
MOSFET’lerin temel özellikleri ve MOSFET’in direnç olarak kullanılması
7
Ara sınav
8
NMOS eviricinin analizi ve NMOS sayısal devreler
9
CMOS eviricinin analizi ve CMOS sayısal devreler
10
BICMOS devrelerin özellikleri ve analizi
11
Farkı lojik ailelerin beraber kullanılması
12
Lojik ailelerin karşılaştırılması
13
Yarıiletken hafızalar
14
Final
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Thomas A. Demassa, Zack Ciccone, “Digital Integrated Circuits”, John Wiley & Sons, 1996. 2. John E. Ayers, “Digital Integrated Circuits: Analysis and Design”, CRC Press, 2 edition, 2009 3. Ders notları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. 1 Ara Sınav ve 1 Final sınavı yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
16
16
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
136
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU