1 | Dersin Adı: | Benzetim ve Planlama |
2 | Dersin Kodu: | EKO6113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. VESİLE SİNEM ARIKAN KARGI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
vesa@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi A Blok 16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Benzetim ve planlama dersinin amacı öğrencilerin farklı yönetim sistemlerini analiz etme amacıyla benzetim tekniğini kullanarak model kurma ve yorumlama yeteneğini geliştirmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Benzetim tekniğini kullanarak model kurma ve yorumlama yeteneğini geliştirmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sistem Analizi | |
2 | Benzetim Temel Kavramları | |
3 | İstatistiksel Bilgiler | |
4 | Güven Aralığı ve Güven Sınırları | |
5 | Verilerin Toplanması | |
6 | Olasılık Dağılımları | |
7 | Rassal Sayılar | |
8 | Monte Carlo Benzetimi | |
9 | Benzetim Modeli Kurma | |
10 | Kuyruk Teorisi | |
11 | Çıktı Analizi | |
12 | Bir Benzetim Programının Tanıtılması | |
13 | Benzetim Programında Uygulama- 1 | |
14 | Benzetim Programında Uygulama- 2 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall ,Systems Analysis And Design , New Jersey : Prentice Hall , 2002. 2. Richard Bronson, Govindasami Naadimuthu ,Schaum's Outline Of Thory And Problems Of Operations Research , New York , Mcgraw Hill , 1997. 3. Michael Pidd, Computer Simulation İn Management Science, 5. Edition, John Wiley&Sons,2004. 4. Roger J. Brooks, Steward Robinson, Simulation, İnventory control /Colin Lewis, New York: Palgrave, 2001. 5. Micro Saint Sharp Manuel. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Sınav | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |