| 1 | Dersin Adı: | Benzetim ve Planlama |
| 2 | Dersin Kodu: | EKO6113 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. VESİLE SİNEM ARIKAN KARGI |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
vesa@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi A Blok 16059 Nilüfer/Bursa |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Benzetim ve planlama dersinin amacı öğrencilerin farklı yönetim sistemlerini analiz etme amacıyla benzetim tekniğini kullanarak model kurma ve yorumlama yeteneğini geliştirmektedir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Benzetim tekniğini kullanarak model kurma ve yorumlama yeteneğini geliştirmektedir. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Sistem Analizi | |
| 2 | Benzetim Temel Kavramları | |
| 3 | İstatistiksel Bilgiler | |
| 4 | Güven Aralığı ve Güven Sınırları | |
| 5 | Verilerin Toplanması | |
| 6 | Olasılık Dağılımları | |
| 7 | Rassal Sayılar | |
| 8 | Monte Carlo Benzetimi | |
| 9 | Benzetim Modeli Kurma | |
| 10 | Kuyruk Teorisi | |
| 11 | Çıktı Analizi | |
| 12 | Bir Benzetim Programının Tanıtılması | |
| 13 | Benzetim Programında Uygulama- 1 | |
| 14 | Benzetim Programında Uygulama- 2 |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall ,Systems Analysis And Design , New Jersey : Prentice Hall , 2002. 2. Richard Bronson, Govindasami Naadimuthu ,Schaum's Outline Of Thory And Problems Of Operations Research , New York , Mcgraw Hill , 1997. 3. Michael Pidd, Computer Simulation İn Management Science, 5. Edition, John Wiley&Sons,2004. 4. Roger J. Brooks, Steward Robinson, Simulation, İnventory control /Colin Lewis, New York: Palgrave, 2001. 5. Micro Saint Sharp Manuel. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Sınav | |
| Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ödevler | 0 | 20 | 20 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |