1 | Dersin Adı: | ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME |
2 | Dersin Kodu: | EKO5121 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİLEK MURAT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta : dilekm@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 29 40732 Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü,16059, Görükle/Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çok kriterli karar verme problemlerinde kullanılan çeşitli karar verme yöntemlerinin tanıtılması ve bunların karmaşık gerçek hayat problemlerine uygulanması ile öğrencilere karar verme becerisinin kazandırılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çok kriterli bir karar probleminin tasarımı, kriter önceliklerinin belirlenmesi ve problemin çözümü konusunda katkı sağlamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Karar kuramına giriş | |
2 | Belirsizlik altında karar verme | |
3 | Karar verme problemlerinde temel kavramlar | |
4 | Karar verme problemlerinin modellenmesi ve veri setinin oluşturulması | |
5 | Kriterlerin belirlenmesi ve ağırlıklandırma | |
6 | Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) | |
7 | Analitik Ağ Prosesi (ANP) | |
8 | ARAS Yöntemi | |
9 | COPRAS Yöntemi | |
10 | Gri İlişkisel Analiz | |
11 | MOORA Yöntemi | |
12 | ELECTRE Yöntemi | |
13 | TOPSIS Yöntemi | |
14 | VIKOR Yöntemi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder, (2018), Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Dora Yayıncılık. 2. Ejder Ayçin, (2019), Çok Kriterli Karar Verme, Nobel Yayıncılık, Ankara. 3. K . Paul Yoon, ChingLai Hwang, (1995), Multiple Attribute Decision Making: An Introduction –SAGE Publications. 4. Alessio Ishizaka, Philippe Nemery. (2013), Multi-criteria Decision Analysis: Methods and Software, Chichester, West Sussex. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |