Ders Öğretim Planı
HEKİMLER İÇİN ALMANCA (A2)
1 |
Dersin Adı: |
HEKİMLER İÇİN ALMANCA (A2) |
2 |
Dersin Kodu: |
ALM1201 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Almanca A1 seviyesini tamamlamış olmak |
13 |
Dersin Dili: |
Almanca |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ANASTASİA ŞENYILDIZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Anastasia Şenyıldız asenyildiz@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Almanca iletişim yetilerinin geliştirilmesi |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Almancada günlük hayatta ve mesleki hayatta basit genel bilgiler içeren sohbetleri anlayabilir ve katılabilir. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Almancada temel cümle yapılarını anlayabilir ve kurabilir
;
|
2 |
Almancada günlük hayatta ve mesleki hayatta basit genel bilgiler içeren sohbetleri anlayabilir ve katılabilir;
|
3 |
Almancada rutin konularda basit bilgi alışverişi yapabilir;
|
4 |
Almancada özgeçmişi ve çevresi hakkında basit terimlerle anlatabilir;
|
5 |
Hastane ve sağlık konusunda basit sohbetleri anlayabilir ve onlara katılabilir;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Derse giriş, tanışma |
|
2 |
Vücut konulu metin çalışmaları 1 |
|
3 |
Vücut konulu metin çalışmaları 2 |
|
4 |
Vücut konulu metin çalışmaları 3 |
|
5 |
Muayenehane konulu metin çalışmaları 1 |
|
6 |
Muayenehane konulu metin çalışmaları 2 |
|
7 |
Muayenehane konulu metin çalışmaları 3 |
|
8 |
Tekrar |
|
9 |
Hastane konulu metin çalışmaları 1 |
|
10 |
Hastane konulu metin çalışmaları 2 |
|
11 |
Sağlıklı yaşam konulu metin çalışmaları 1 |
|
12 |
Sağlıklı yaşam konulu metin çalışmaları 2 |
|
13 |
Sağlıklı yaşam konulu metin çalışmaları 3 |
|
14 |
Tekrar |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Levy-Hillerich, D. (2006): Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen. Cornelsen. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
90 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
OK1
|
4
|
5
|
5
|
3
|
5
|
3
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
4
|
OK2
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
3
|
4
|
OK3
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
3
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
OK4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
OK5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
3
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |