1 | Dersin Adı: | KRİPTOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | BLPS260 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. ABDURRAHMAN DAYIOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | dayioglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kriptografi alanındaki temel kavram bilgisini kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciye, kriptografi alanındaki temel kavram bilgisini kazandırıp, meslek hayatında karşılaşabileceği çeşitli durumlarda altyapısı hazır olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı. | |
2 | Kriptolojinin temel hedefleri, Klasik kriptografi sistemlerine giriş. | |
3 | Klasik kriptografi sistemlerine detaylı bakış. | |
4 | Temel sayılar teorisine giriş. | |
5 | Sayılar ve polinomlar üzerine aritmetik işlemler ile blok şifreler. | |
6 | Sayılar ve polinomlar üzerine aritmetik işlemler ile akan şifreler. | |
7 | Açık Anahtar Kripto Sistemlerine giriş. | |
8 | Açık Anahtar Kripto Sistemleri | |
9 | Ayrık logaritma problemi | |
10 | Diffie-Hellman Anahtar Değişimi | |
11 | DSA, El-Gamal | |
12 | RSA | |
13 | Asallık testleri | |
14 | Çarpanlarına ayırma yöntemleri ile kriptanaliz yöntemleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Stinson, Douglas R. Cryptography: theory and practice. CRC press, 2005. Nigel Smart, Cryptography: An Introduction, Mcgraw-Hill Publication, 2004 William, Stallings, and William Stallings. Cryptography and Network Security, 6/E. Pearson Education India, 2014. Introduction to Modern Cryptography (2nd edition) by J. Katz and Y. Lindell. Kriptolojiye Giris Ders Notları, Uygulamalı Matematik Enstitüsü, Odtü, 2004 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl Değerlendirme | |
Açıklama | Bağıl değerlendirmeye uygun bir yaklaşım. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |