Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MAKİNA ÖĞRENMESİ
1 Dersin Adı: MAKİNA ÖĞRENMESİ
2 Dersin Kodu: BLPS256
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET DARTAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: --
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ahmetdartar@uludag.edu.tr, (0 224) 294 26 62,
Bursa Uludağ Üniversitesi Karacabey MYO Bilgisayar Programcılığı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, makine öğrenmesi algoritmalarının hem teorik bilgilerini hem de pratik olarak gerçek veriler üzerinde uygulamasını öğrencilere sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Makine öğrenmesi temel kavramlarını tanımlayabilme;
2 Değişik öğrenme türlerinden birini içeren problemi çözebilme;
3 Makine öğrenmesi algoritmalarını veriler üzerine uygulayabilme;
4 Makine öğrenmesi yaklaşımı kullanarak bir proje geliştirebilme;
5 Öğrenme modelini değerlendirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Makine Öğrenmesine Giriş
2 Makine Öğrenmesinin Uygulamaları
3 Verilerin Sayısallaştırılması
4 Özellik Belirleme/Çıkarım
5 Regresyon Algoritmaları
6 Sınıflandırma Algoritmaları (Destek Vektör Makinesi)
7 Sınıflandırma Algoritmaları (Yapay Sinir Ağları)
8 Ara Sınav
9 Sınıflandırma Algoritmaları (K-En Yakın Komşu Algoritması)
10 Sınıflandırma Algoritmaları (Naive Bayes Algoritması)
11 Sınıflandırma Algoritmaları (Karar Ağacı)
12 Kümeleme Algoritmaları (K-Ortalama Algoritması
13 Kümeleme Algoritmaları (En Yakın/Uzak Komşu Algoritması)
14 Topluluk Öğrenme Algoritmaları ve Sınıflandırıcı Performansı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Ethem ALPAYDIN (2010). Introduction to Machine Learning, The MIT Press, second edition.
2-Tom Mitchell,McGraw-Hill. Machine Learning. ISBN 0070428077.
3-Atınç Yılmaz, Makine Öğrenmesi: Teorisi ve Algoritmaları, Papatya Bilim Yayınevi, 2018
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 2 4 2 5 3 3 3 2 2 3 2
OK2 2 4 2 5 3 3 3 2 2 2 2
OK3 2 4 2 5 3 3 2 2 2 2 2
OK4 4 5 2 4 3 4 2 3 3 3 3
OK5 2 4 2 5 3 3 3 2 2 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr