Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM VE GELİŞTİRİLMESİ
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM VE GELİŞTİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: OKU6102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NALAN KURU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nalankuru@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı - Bu dersin amacı; öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarına yönelik farkındalık geliştirmelerini, geçmişten günümüze ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir. Aynı zamanda okul öncesinde program geliştirme süreci ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler okul öncesi eğitim programlarının tarihsel süreçte toplumların ihtiyaçlarına göre olan değişim ve eğilimleri fark edebilirler. Öğrenciler okul öncesi eğitim programlarını değerlendirilebilir ve karşılaştırabilirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye’de uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programları ve temel özelliklerini açıklar;
2 Program geliştirme ilkelerini açıklar ;
3 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar;
4 Eğitimde program geliştirmenin modellerini açıklar;
5 Okul öncesi eğitim programını değerlendirmede farklı değerlendirme yöntemlerini kullanır.;
6 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili değerlendirmeler yapar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim Programının Ögeleri
2 Program Geliştirme
3 Program Geliştirme İlkeleri
4 Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
5 Program Geliştirme Süreci
6 Program Geliştirme Teorisi ve Yaklaşımları-1
7 Program Geliştirme Teorisi ve Yaklaşımları-2
8 Program Tasarımı ve Tasarım Yaklaşımları -1
9 Program Tasarımı ve Tasarım Yaklaşımları -2
10 Program Geliştirme Modelleri-1
11 Program Geliştirme Modelleri-2
12 Okul Öncesi Eğitim Programının önemi, ilkeleri ve ögeleri
13 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci
14 Geçmişten günümüze Türkiye’de kullanılan okul öncesi eğitim programlarının çeşitli yönleri ile karşılaştırılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri (Çev. ed. Rüzgar & B. Aslan). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Voogt, J., Pieters, J., & Roblin, N. P. (2019). Collaborative curriculum design in teacher teams: Foundations. J. Pieters, J. Voogt, & N. P. Roblin (Eds.) In Collaborative Curriculum Design for Sustainable Innovation and Teacher Learning (pp. 5-18). Cham: Springer Open.
Demirel, Ö. (2011). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Erden, M. (2000). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 78 78
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr