nalankuru@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
- Bu dersin amacı; öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarına yönelik farkındalık geliştirmelerini, geçmişten günümüze ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir. Aynı zamanda okul öncesinde program geliştirme süreci ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler okul öncesi eğitim programlarının tarihsel süreçte toplumların ihtiyaçlarına göre olan değişim ve eğilimleri fark edebilirler.
Öğrenciler okul öncesi eğitim programlarını değerlendirilebilir ve karşılaştırabilirler.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türkiye’de uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programları ve temel özelliklerini açıklar;
2
Program geliştirme ilkelerini açıklar ;
3
Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar;
4
Eğitimde program geliştirmenin modellerini açıklar;
5
Okul öncesi eğitim programını değerlendirmede farklı değerlendirme yöntemlerini kullanır.;
6
Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili değerlendirmeler yapar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitim Programının Ögeleri
2
Program Geliştirme
3
Program Geliştirme İlkeleri
4
Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
5
Program Geliştirme Süreci
6
Program Geliştirme Teorisi ve Yaklaşımları-1
7
Program Geliştirme Teorisi ve Yaklaşımları-2
8
Program Tasarımı ve Tasarım Yaklaşımları -1
9
Program Tasarımı ve Tasarım Yaklaşımları -2
10
Program Geliştirme Modelleri-1
11
Program Geliştirme Modelleri-2
12
Okul Öncesi Eğitim Programının önemi, ilkeleri ve ögeleri
13
Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci
14
Geçmişten günümüze Türkiye’de kullanılan okul öncesi eğitim programlarının çeşitli yönleri ile karşılaştırılması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri (Çev. ed. Rüzgar & B. Aslan). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Voogt, J., Pieters, J., & Roblin, N. P. (2019). Collaborative curriculum design in teacher teams: Foundations. J. Pieters, J. Voogt, & N. P. Roblin (Eds.) In Collaborative Curriculum Design for Sustainable Innovation and Teacher Learning (pp. 5-18). Cham: Springer Open. Demirel, Ö. (2011). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Erden, M. (2000). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
78
78
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
60
60
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU