1 | Dersin Adı: | TEMEL SANAT EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | MRES120 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BURCU SOYKÖK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Burcu SOYKÖK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Mimari Restorasyon Programı İznik Meslek Yüksekokulu bsoykok@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanatı ve sanat eserlerini merak eden, sorgulayan, tartışan, araştıran bir düşünce yapısı oluşturmak.Görsel algılama becerisi kazandırmak.Yaratıcı düşünceyi geliştirmek. İfade yetisi kazandırıp, temel çizim ve tasarım tekniklerini kullanarak özgün eserlerin ortaya çıkmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sanata ilişkin mesleki bilgi sahibi olunması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel sanat eğitim programı ve içeriği; genel amaçlar, ilkeler, uygulamada dikkat edilecek noktalar; uygulamalı çalışmalarda kullanılabilecek araç-gereç, malzeme listesi | |
2 | Çizgi, çizgi değerleri | |
3 | Nokta, çizgi, düzlem kavramları | |
4 | Doku-örüntü kavramları | |
5 | Işık ve gölge | |
6 | Form ve formların içsel ilişkileri | |
7 | Geometrik formlar ve çoğalan birimler | |
8 | Tasarım süreci ve yaratıcılık yöntemleri | |
9 | Tekrar ve benzerlik kavramları | |
10 | Anomali ve ritim kavramları | |
11 | Kontrast ve zıtlık kavramları | |
12 | Denge, simetrik denge / asimetrik denge kavramları | |
13 | Renk, doku | |
14 | Kompozisyon |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gürer, L., Temel Tasarım, İ.T.Ü. Matbaası, İstanbul, 1990. http://www.tulaycellek.com/tulay/eserlistesi.asp?alttur=dersnot2 Gence, C.D., Orhon, B.İ., Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayınları, İstanbul, 2006. Balcı, Y.B., Say, N., Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa Yayınları, İstanbul, 2005. Alpaslan, S.A., Tasarım, Ya-pa Yayınları, İstanbul, 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla 40 puanlık 1 vize ve 60 puanlık 1 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |