1 | Dersin Adı: | Üretim Sistemleri |
2 | Dersin Kodu: | END5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7,5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERDAL EMEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
erdal@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 2080 Endüstri Mühendisliği Bölümü, Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bursa Uludağ Üniversitesi, Görükle, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://endustri.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Bu ders, üretim sistemlerinin tasarımında akış modelleme ve bunun matematiksel gösterimi açısından bir mühendislik yaklaşımını öğretmeyi amaç edinmiştir. Akış modelleme açısından yalın üretim sistemleri, matematiksel gösterim açısından da tamsayı programlama modelleri dersin ana materyalini oluşturmaktadır. Ders, teorik anlatım, uygulamalı ödev ve proje çalışmaları ile öğrencilerin sistem modelleme ve en iyileme becerilerini geliştirme amacına yönelik olarak işlenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ürün veya hizmet üretimine yönelik üretim sistemlerinin etkin ve verimli çalıştırılabilmeleri, onların öncelikle amaca en uygun yapıda bir akış düzeninde tasarlanmış olmalarına bağlıdır. Bu tasarım, alternatif akış modelleri arasında bir seçimi ve seçilen model için en uygun tasarım parametrelerinin belirlenmesini gerektirir. Bu doğrultuda dersin amacı, Öğrencileri, çağdaş üretim sistemlerinin işleyişini ve performansını şekillendiren iş akışı dinamiklerinin derinlemesine modellenmesi ve analizi ile tanıştırmak, Öğrencilere, daha önce edindikleri stokastik modelleme ve analiz altyapılarını, pratik problemler ve uygulamalarda kullanma deneyimini kazandırmak, Öğrencilere, sadece dersin içerdiği belirli modelleri ve algoritmaları değil, aynı zamanda sunulan sonuçların gelişiminin altında yatan düşünme süreçlerini ve daha geniş metodolojiyi öğretmek, Dersi, öncelikli olarak imalat alanından alınan uygulamalar yoluyla işlerken, sağlık hizmetleri ve benzeri hizmet endüstrilerinde yapılandırılmış bir iş akışı içeren diğer tüm alanlara da konuları uygulamaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Üretim Sistemlerine Giriş, Temel Olasılık | |
2 | Temel Olasılık | |
3 | Fabrika Modellerine Giriş | |
4 | Tek istasyonlu modeller | |
5 | Değişken zamanlı modeller, Çok aşamalı-tek ürünlü fabrika modelleri | |
6 | Çok aşamalı-tek ürünlü fabrika modelleri | |
7 | Çok ürünlü fabrika modelleri | |
8 | Çok ürünlü fabrika modelleri | |
9 | Parti tipi üretim modelleri | |
10 | Parti tipi üretim modelleri | |
11 | Üretim içi sınırlı stok modelleri | |
12 | Üretim içi sınırlı stok modelleri | |
13 | Seri bağlı sınırlı ara stok modelleri | |
14 | Seri bağlı sınırlı ara stok modelleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
G. L. Curry and R. M. Feldman, “Manufacturing Systems Modeling and Analysis” (2nd ed.), Springer, 2011Yalın Düşünce, J.P.Womack, D. T. Jones, Sistem Yayıncılık, 1998. Design and Analysis of Lean Production Systems, Ronald G. Aksin, Jeffrey B. Goldberg, John Wiley and Sons, 2002. Kanban-Controlled Manufacturing Systems, Georg N. Krieg, Springer-Verlag, 2005. Production Planning by Mixed Integer Programming, Yves Pochet, Laurence A. Wosley, Springer-Verlag, 2006. Model Building in Mathematical Programming, H. Paul Williams, John Wiley and Sons, 2005. Applied Integer Programming: Modeling and Solution, Der-San Chen, R. G. Batson, Y. Dang, John Wiley and Sons, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 2 | 30 |
Ödev | 3 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev ve Sınav ile bilgi ve becerilerin ölçülmesi | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 3 | 3 | 6 |
Projeler | 2 | 38 | 76 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 2 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 224 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |