Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Üretim Sistemleri
1 Dersin Adı: Üretim Sistemleri
2 Dersin Kodu: END5110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 7,5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERDAL EMEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: erdal@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 2080
Endüstri Mühendisliği Bölümü,
Mühendislik Mimarlık Fakültesi
Bursa Uludağ Üniversitesi, Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://endustri.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Bu ders, üretim sistemlerinin tasarımında akış modelleme ve bunun matematiksel gösterimi açısından bir mühendislik yaklaşımını öğretmeyi amaç edinmiştir. Akış modelleme açısından yalın üretim sistemleri, matematiksel gösterim açısından da tamsayı programlama modelleri dersin ana materyalini oluşturmaktadır. Ders, teorik anlatım, uygulamalı ödev ve proje çalışmaları ile öğrencilerin sistem modelleme ve en iyileme becerilerini geliştirme amacına yönelik olarak işlenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ürün veya hizmet üretimine yönelik üretim sistemlerinin etkin ve verimli çalıştırılabilmeleri, onların öncelikle amaca en uygun yapıda bir akış düzeninde tasarlanmış olmalarına bağlıdır. Bu tasarım, alternatif akış modelleri arasında bir seçimi ve seçilen model için en uygun tasarım parametrelerinin belirlenmesini gerektirir. Bu doğrultuda dersin amacı, Öğrencileri, çağdaş üretim sistemlerinin işleyişini ve performansını şekillendiren iş akışı dinamiklerinin derinlemesine modellenmesi ve analizi ile tanıştırmak, Öğrencilere, daha önce edindikleri stokastik modelleme ve analiz altyapılarını, pratik problemler ve uygulamalarda kullanma deneyimini kazandırmak, Öğrencilere, sadece dersin içerdiği belirli modelleri ve algoritmaları değil, aynı zamanda sunulan sonuçların gelişiminin altında yatan düşünme süreçlerini ve daha geniş metodolojiyi öğretmek, Dersi, öncelikli olarak imalat alanından alınan uygulamalar yoluyla işlerken, sağlık hizmetleri ve benzeri hizmet endüstrilerinde yapılandırılmış bir iş akışı içeren diğer tüm alanlara da konuları uygulamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Üretim sistemlerinin temel kavramları, üretim sistem ve stratejilerini tanımla yeteneği;
2 Üretim sistemlerinin firmanın işletme stratejileri içerisindeki rolünü tanımlama yeteneği;
3 Üretim sistem ve stratejilerinin işletme verimliliği üzerine etkisini açıklama yeteneği;
4 İşletme yönetiminin amaçlarına en uygun üretim sistem ve süreçlerini tasarlama konusunda yeterli donanıma sahip olma;
5 İş analizlerine dayalı süreç ve zaman çalışmaları yapma yeteneği;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Üretim Sistemlerine Giriş, Temel Olasılık
2 Temel Olasılık
3 Fabrika Modellerine Giriş
4 Tek istasyonlu modeller
5 Değişken zamanlı modeller, Çok aşamalı-tek ürünlü fabrika modelleri
6 Çok aşamalı-tek ürünlü fabrika modelleri
7 Çok ürünlü fabrika modelleri
8 Çok ürünlü fabrika modelleri
9 Parti tipi üretim modelleri
10 Parti tipi üretim modelleri
11 Üretim içi sınırlı stok modelleri
12 Üretim içi sınırlı stok modelleri
13 Seri bağlı sınırlı ara stok modelleri
14 Seri bağlı sınırlı ara stok modelleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: G. L. Curry and R. M. Feldman, “Manufacturing Systems Modeling and Analysis” (2nd ed.), Springer, 2011Yalın Düşünce, J.P.Womack, D. T. Jones, Sistem Yayıncılık, 1998.
Design and Analysis of Lean Production Systems, Ronald G. Aksin, Jeffrey B. Goldberg, John Wiley and Sons, 2002.
Kanban-Controlled Manufacturing Systems, Georg N. Krieg, Springer-Verlag, 2005.
Production Planning by Mixed Integer Programming, Yves Pochet, Laurence A. Wosley, Springer-Verlag, 2006.
Model Building in Mathematical Programming, H. Paul Williams, John Wiley and Sons, 2005.
Applied Integer Programming: Modeling and Solution, Der-San Chen, R. G. Batson, Y. Dang, John Wiley and Sons, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 2 30
Ödev 3 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve Sınav ile bilgi ve becerilerin ölçülmesi
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 3 3 6
Projeler 2 38 76
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 2 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 224
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,6
Dersin AKTS Kredisi 7,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 4 3 0 5 0 0 3 4 0 3 4 5
OK2 5 3 0 3 0 0 0 4 0 0 0 4 0
OK3 5 3 4 3 0 0 0 0 4 0 0 5 0
OK4 5 4 4 3 0 0 0 3 0 0 0 0 3
OK5 3 4 0 0 0 0 0 4 5 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr