1 | Dersin Adı: | ARI ÜRÜNLERİ VE FLORAL ORİJİNLERİ |
2 | Dersin Kodu: | BIO5122 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Aycan Tosunoğlu |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059 aycanbilisik@uludag.edu.tr 0224.2941854 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bal arısının faaliyetleri sonucunda elde edilen arı ürünleri ve özelliklerinin, balarısı ve flora ilişkisinin ayrıntılı olarak anlaşılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Arı ve arı ürünlerinin koruyucu ve bazı hastalıkların tedavisinde tamamlayıcı uygulama yöntemi oldukça eski tarihe dayanmakta olup, biyologlar açısından arı ürünlerinin, içeriklerinin, arı-flora ilişkisinin değerlendirilebilmesi lisansüstü meslek ve kariyer gelişimleri açısından faydalı olacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bal arısı kolonisi bireyleri ve temel nitelikleri | |
2 | Bal, bal oluşumu | |
3 | Polen | |
4 | Propolis | |
5 | Royal jel, Apilarnil | |
6 | Arı zehiri | |
7 | Balmumu | |
8 | Nektar Bitkileri | |
9 | Salgı bitkileri | |
10 | Polen Bitkileri | |
11 | Arı ürünlerinde melisopalinolojik analizler | |
12 | Arı ürünleri - flora ilişkisi | |
13 | Arı ürünleri – sağlık ilişkisi | |
14 | Yasal düzenlemeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
E. Crane: Honey. A comprehensive survey, Heinemann, London, 1975. Silici S. Bilimsel Gerçeklerle Apiterapi. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020. Free, J.B. 1993. Insect pollination of crops. Academic Press, New York. 2nd Edition. Oddo, L.P., Piana, L., Bogdanov, S., Bentabol A., Gotsiou, P., Kerkvliet, J., Martin, P., Morlot, M., Ortiz Valbuena, A., Ruoff, K., Von Der Ohe, K. 2004. Botanical species giving unifloral honey in Europe. Apidologie, 35: 82–93 Sorkun, K. Türkiye'nin Nektarlı Bitkileri, Polenleri ve Balları. Palme yayınevi. 2007 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | - |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 1 | 15 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |