1 | Dersin Adı: | PARA TEORİSİ |
2 | Dersin Kodu: | IKT5107 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nejla AKLAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.Nejla ADANUR AKLAN adanurn@uludag.edu.tr 0224 294 41 083 Bursa Uludağ Üniversitesi, Görükle Kampüsü, İİBF |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, ekonomide paranın rolü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak ve paranın temel makroekonomik göstergelerle olan ilişkisini açıklamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi alan öğrenciler, paranın iktisadi hayattaki fonksiyonunu ve rolünü açıklayabilme gücüne sahip olacaklardır. Ayrıca, iktisadi düşünce okullarının para hakkında ortaya koydukları görüşler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Para, Üretim ve Enflasyon | |
2 | Para Talebi I: Klasik İktisat ve Paranın Miktar Teorisi, Keynes’in Likidite Tercihi Teorisi | |
3 | Para Talebi II: Friedman’ın Modern Miktar Teorisi | |
4 | Para Arzı I: Merkez Bankası Bilançosu | |
5 | Para Arzı II: Parasal Taban ve Para Arzı Süreci | |
6 | Neoklasik-Keynesgil Sentez | |
7 | Rasyonel Bekleyişler ve Para | |
8 | Faiz Teorileri, Enflasyon ve Para I: Klasik, Ödünç verilebilir Fonlar ve Keynesyen Faiz Teorileri | |
9 | Faiz Teorileri, Enflasyon ve Para II: Faiz Oranlarının Vade Yapısı | |
10 | Döviz Kurlarının Belirlenmesi | |
11 | Para ve Enflasyon | |
12 | Para ve İktisadi Büyüme | |
13 | Para İkamesi I | |
14 | Para İkamesi II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
F. S. Mishkin(2004): The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Addison Wesley, 7.th Edition, F.S. Mishkin and S.G. Eakins(2009): Financial Markets and Institutions, 6th edition, Pearson Int. Ed., M.K. Lewis and P.D. Mizen (2000): Monetary Economics, Oxford Un. Press J. Handa(2009): Monetary Economics, Routledge |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenci Sunumları/Ders Performansı/Yılsonu Sınavı | |
Açıklama | Öğrencilerin ders performansı dersi veren öğretim elemanı tarafından değerlendirilecektir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 45 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |