TOPLUM RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ
1
Dersin Adı:
TOPLUM RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ
2
Dersin Kodu:
SHE5027
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
4
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
2
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Doç. Dr. BURCU ARKAN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
-----------------
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Doç. Dr. Burcu Arkan Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı arkanburcu@yahoo.com 02242942477
18
Dersin Web Adresi:
https://uludag.edu.tr/saglikbilimleri
19
Dersin Amacı
Bu derste öğrencinin toplum ruh sağlığı hemşireliğinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanması amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu derste öğrencinin toplum ruh sağlığı hemşireliğinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanması amaçlanmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Toplum ruh sağlığı hemşireliğinin temel kavramlarını açıklayabilme;
2
Toplum ruh sağlığı hizmetlerinde danışmanlık becerilerini kullanabilme;
3
Ruhsal bozukluk açısından riskli bireyleri saptayabilme;
4
Ruhsal bozukluğu olan bireylere yönelik olumlu tutum geliştirebilme;
5
Ruhsal bozukluğu olan bireylere yönelik uygun hemşirelik becerilerini kullanabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Toplum ruh sağlığı hemşireliğinin temel kavramları
2
Toplum ruh sağlığı hemşirelerinin eğitimi
3
Toplum ruh sağlığı merkezleri
4
Ruh sağlığını koruma
5
Toplum ruh sağlığı uygulamalarında kanıt kullanımı
6
Vaka yönetimi
7
Toplum ruh sağlığı uygulamalarında aile ile çalışma
8
Ruhsal bozukluğu olan suçlularla çalışma
9
Demanslı birey ve bakım vericileri ile çalışma
10
Öğrenme güçlüğü olan bireyle çalışma
11
Madde kullanım bozukluğu olan bireyle çalışma
12
İntiharı Önleme
13
Psikozlarda bilişsel davranışçı terapi ve relapsı önleme
14
Yaratıcılık ve sanatın terapötik kullanımı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1) Halter MJ. Varcarolis' Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing: A Clinical Approach. 7th Edition, Elsevier Health Sciences; 2013. 2) Hannigan B, Coffey M. Using Evidence to Inform Practice, The Handbook of Community Mental Health Nursing, London; 2003. 3) Mohr WK. Faundational Concepts in Psychiatric Mental Health Nursing. Lippincott, Philadelphia; 2009. 4) T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Türkiye Cumhuriyeti Ruh Sağlığı Politikası, Ankara; 2006. 5) T.C. Sağlık Bakanlığı. Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planı (2011-2023), Ankara; 2011. 6) Townsend MC. Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing: Concepts of Care in Evidence-Based Practice, 6. Edition, FA Davis Company, Philadelphia; 2013. 7) Townsend MC. Psychiatric Mental Health Nursing: Concepts of Care in Evidence-Based Practice, 8. Edition, FA Davis Company, Philadelphia; 2014. 8) Vandiver VL. Evidence-Based Mental Health for Health Promotion Practice, Integrating Health Promotion and Mental Health, Oxford University Press; 2009. 9) Worley NK. Mental Health Nursing in the Community. Philadelphia; 1997.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Sunum ve final sınavı
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU