Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Öğr. Gör Cafer KAPLAN Bursa Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler MYO Hibrid ve Elektrikli Taşıtlar Prog. Görükle / Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Günümüz taşıtlarında yaygın olarak kullanılan Can, FlexRay haberleşmesi başta olmak üzere, seri haberleşme yapısı, I2C ve SPI haberleşmesi ders kapsamında ele alınacaktır. Haberleşme protokolleri mikrodenetleyici tabanlı örneklendirilerek öğrencilerin haberleşme iletişim yapısını tam olarak algılaması amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Seri haberleşme terminolojisine hakim olacak
• Mikrodenetleyiciler ile ders kapsamında anlatılacak olan SPI, I2C, Can ve FlexRay haberleşme protokollerini uygulayabilecek
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Seri haberleşme terminolojisine hakim olacak
;
2
Mikrodenetleyiciler ile ders kapsamında anlatılacak olan SPI, I2C, Can ve FlexRay haberleşme protokollerini uygulayabilecek;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Taşıtların haberleşme ağı gereksinimler
2
Taşıtlarda haberleşme ağının kullanım amacı
3
Taşıtların haberleşme ağı gereksinimler
4
Taşıtların haberleşme yapısı
5
Taşıtların haberleşme ağı yapısı
6
Taşıtlarda kullanılan ağ yapılarının incelenmesi
7
SPI Haberleşme Yapısı
SPI haberleşme protokolü
Örnekleri
8
Ders tekrarı ve ara sınav
9
I2C Haberleşme Yapısı
I2C haberleşme protokolü
I2C Haberleşme Örnekleri
10
I2C haberleşme uygulamaları
11
CAN Haberleşme Yapısı
CAN haberleşme protokolü
CAN Haberleşme Örnekleri
12
CAN Haberleşme Uygulamalarının
13
FlexRay haberleşme Yapısı
14
FlexRay haberleşme protokolü
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Haberleşme Sistemleri Teknolojisi ve Mimarisi 1, Altınbaş Üniversitesi Yayınları, Yazar : Oğuz Bayat, Volkan Sevindik Vehicular Communications, Editor-in-Chief: Mohammed Atiquzzaman, PhD
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
25
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
15
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
2
14
28
Ödevler
1
15
15
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
15
15
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
4
4
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU