Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I
1 Dersin Adı: KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I
2 Dersin Kodu: MAT5412
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZAYİ HIZLIYEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Emrullah Yaşar,
Yrd. Doç. Dr. Setenay Doğan
Yrd. Doç. Dr. Nisa Çelik
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hizliyel@uludag.edu.tr
Tel:(0224)2941765
Uludağ Ünv. Fen Ed. Fakültesi Matematik Bölümü Görükle Yerleşkesi 16059 Bursa-Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kısmi diferensiyel denklemlerde ileri seviyede araştırma yapabilmek için gerekli alt yapıyı sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Analitik düşünme yeteneği kazanmak ve uygulamalı matematik alanında gerekli alt yapının sağlanması
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Laplace, Isı ve Dalga denklemini tanır ve bu denklemler için tanımlananan sınır değer, başlangıç değer, başlangıç-sınır değer problemlerini bilir.;
2 Küresel ortalamalar metodu, Hadamard Descend metodu ve Duamel Prensibini tanır.;
3 Varlık ve teklik teoremlerini tanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Laplace denkleminin genel çözümü, Green özdeşlikleri
2 Harmonik fonksiyonların bazı özellikleri, temel çözüm
3 Sınır değer problem çeşitleri
4 İç Dirichlet probleminin çözümü, Green fonksiyonu
5 İç Neumann probleminin çözümü ve Neumann fonksiyonu
6 Poisson İntegral formülü ve sonuçları
7 Dalga denklemi için başlangıç değer problemi
8 Küresel ortalamalar metodu
9 Hadamard Descend metodu
10 Duhamel Prensibi
11 Isı denklemi için başlangıç değer problemi
12 Isı denklemi için başlangıç –sınır değer problemi
13 Maksimum minimum prensibi
14 Teklik teoremleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. M. Çağlıyan, Okay Çelebi, Kısmi Diferensiyel Denklemler, Vipaş, 2002.
2. İbrahim Ethem Anar, Kısmi diferensiyel denklemler, Palme Yayıncılık, 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin içeriğine uygun 1 YYSS ile başarı değerlendilir
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 3 0 4 0 0 0 4 4
OK2 0 0 3 0 3 0 0 0 5 4
OK3 0 0 3 0 4 0 0 0 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr