Ders Öğretim Planı
KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I
1 |
Dersin Adı: |
KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I |
2 |
Dersin Kodu: |
MAT5412 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. SEZAYİ HIZLIYEL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Emrullah Yaşar, Yrd. Doç. Dr. Setenay Doğan Yrd. Doç. Dr. Nisa Çelik |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hizliyel@uludag.edu.tr Tel:(0224)2941765 Uludağ Ünv. Fen Ed. Fakültesi Matematik Bölümü Görükle Yerleşkesi 16059 Bursa-Türkiye |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Kısmi diferensiyel denklemlerde ileri seviyede araştırma yapabilmek için gerekli alt yapıyı sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Analitik düşünme yeteneği kazanmak ve uygulamalı matematik alanında gerekli alt yapının sağlanması |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Laplace, Isı ve Dalga denklemini tanır ve bu denklemler için tanımlananan sınır değer, başlangıç değer, başlangıç-sınır değer problemlerini bilir.;
|
2 |
Küresel ortalamalar metodu, Hadamard Descend metodu ve Duamel Prensibini tanır.;
|
3 |
Varlık ve teklik teoremlerini tanır.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Laplace denkleminin genel çözümü, Green özdeşlikleri |
|
2 |
Harmonik fonksiyonların bazı özellikleri, temel çözüm |
|
3 |
Sınır değer problem çeşitleri |
|
4 |
İç Dirichlet probleminin çözümü, Green fonksiyonu |
|
5 |
İç Neumann probleminin çözümü ve Neumann fonksiyonu |
|
6 |
Poisson İntegral formülü ve sonuçları |
|
7 |
Dalga denklemi için başlangıç değer problemi |
|
8 |
Küresel ortalamalar metodu |
|
9 |
Hadamard Descend metodu |
|
10 |
Duhamel Prensibi |
|
11 |
Isı denklemi için başlangıç değer problemi |
|
12 |
Isı denklemi için başlangıç –sınır değer problemi |
|
13 |
Maksimum minimum prensibi |
|
14 |
Teklik teoremleri |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. M. Çağlıyan, Okay Çelebi, Kısmi Diferensiyel Denklemler, Vipaş, 2002. 2. İbrahim Ethem Anar, Kısmi diferensiyel denklemler, Palme Yayıncılık, 2005. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Dersin içeriğine uygun 1 YYSS ile başarı değerlendilir |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
Ödevler |
0 |
5 |
20 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
180 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
0
|
0
|
3
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
OK2
|
0
|
0
|
3
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
4
|
OK3
|
0
|
0
|
3
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |