Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL TAMAMLAYICI VE İNTEGRATİF TIP
1 Dersin Adı: GELENEKSEL TAMAMLAYICI VE İNTEGRATİF TIP
2 Dersin Kodu: TIP1089
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Derse katılım 25 kişi ile sınırlıdır
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİS ÖZÇAKIR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Konu ile ilgili ve eğitimli diğer uzmanlar ve öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı
0224 295 42 11
alis@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1116531
19 Dersin Amacı Geleceğin hekimine, toplum tarafından sık kullanılan geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını tanıma, yararlı ile yararsızı ayırt etme konusunda bilgi sahibi olup hastalarına yol gösterme, bu tür uygulamalarla ilgili mevzuatı bilme ve klasik tıp ile integrasyon açısından donanımlı olma becerisini kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tamamlayıcı tıp uygulamalarını tanıma, yararlı ile yararsızı ayırt etme konusunda bilgi sahibi olup hastalarına yol gösterme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Geleneksel / tamamlayıcı tıp uygulamalarının tanımı ve çeşitleri;
2 İntegratif tıp/holistik tıp kavramları;
3 Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri; beden-zihin ve ruh;
4 Ülkemizdeki geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları ve mevzuat;
5 Sık görülen uygulamaları inceleme (Fitoterapi/ Akupunktur / Vitamin ve diyetler/ Manipülatif uygulamalar/ Relaksasyon teknikleri/ Hipnoz/ Homeopati gibi) ve entegrasyon;
6 İlgili konularda araştırma ve serbest çalışma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Geleneksel / tamamlayıcı tıp uygulamalarının tanımı ve çeşitleri
2 İntegratif tıp kavramı, felsefesi ve gelişimi
3 Türkiye’de geleneksel / tamamlayıcı tıp uygulamaları ve mevzuat
4 Biyolojik temelli uygulama örnekleri
5 Enerji kullanılan uygulama örnekleri
6 Zihin beden ilişkili uygulama örnekleri
7 Manipülatif uygulama örnekleri
8 Birinci basamak sağlık hizmetlerine tamamlayıcı tıbbın entegrasyonu
9 Araştırma/ Serbest çalışma
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Rakel D. “Integrative Medicine”. 3rd edition. Saunders Com;2012
2- Rakel R.E., “Textbook of Family Medicine”, W.B. Saunders Company. 7th edition;2007
3-Kligler B, Lee R. “Integrative Medicine. Principles for practice”. McGraw-Hill Com;2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli test şeklinde bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır.
Açıklama Bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 4 56
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 0 5 0 5 0 5 0 5 5 0 0 0 0 0
OK4 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 5 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr