Geleceğin hekimine, toplum tarafından sık kullanılan geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını tanıma, yararlı ile yararsızı ayırt etme konusunda bilgi sahibi olup hastalarına yol gösterme, bu tür uygulamalarla ilgili mevzuatı bilme ve klasik tıp ile integrasyon açısından donanımlı olma becerisini kazandırmak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Tamamlayıcı tıp uygulamalarını tanıma, yararlı ile yararsızı ayırt etme konusunda bilgi sahibi olup hastalarına yol gösterme.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Geleneksel / tamamlayıcı tıp uygulamalarının tanımı ve çeşitleri;
2
İntegratif tıp/holistik tıp kavramları;
3
Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri; beden-zihin ve ruh;
4
Ülkemizdeki geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları ve mevzuat;
5
Sık görülen uygulamaları inceleme (Fitoterapi/ Akupunktur / Vitamin ve diyetler/ Manipülatif uygulamalar/ Relaksasyon teknikleri/ Hipnoz/ Homeopati gibi) ve entegrasyon;
6
İlgili konularda araştırma ve serbest çalışma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Geleneksel / tamamlayıcı tıp uygulamalarının tanımı ve çeşitleri
2
İntegratif tıp kavramı, felsefesi ve gelişimi
3
Türkiye’de geleneksel / tamamlayıcı tıp uygulamaları ve mevzuat
4
Biyolojik temelli uygulama örnekleri
5
Enerji kullanılan uygulama örnekleri
6
Zihin beden ilişkili uygulama örnekleri
7
Manipülatif uygulama örnekleri
8
Birinci basamak sağlık hizmetlerine tamamlayıcı tıbbın entegrasyonu
9
Araştırma/ Serbest çalışma
10
-
11
-
12
-
13
-
14
-
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Rakel D. “Integrative Medicine”. 3rd edition. Saunders Com;2012 2- Rakel R.E., “Textbook of Family Medicine”, W.B. Saunders Company. 7th edition;2007 3-Kligler B, Lee R. “Integrative Medicine. Principles for practice”. McGraw-Hill Com;2004.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Çoktan seçmeli test şeklinde bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır.
Açıklama
Bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
4
56
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU