Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK BESLENMESİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK BESLENMESİ
2 Dersin Kodu: ÇCKZ118
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EMRE BOZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendirdiği Öğretim Elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Emre BOZDEMİR
0224 294 26 65 - 61734
bozdemre@uludag.edu.tr
İNEGÖL MESLEK YÜKSEKOKULU
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sağlıklı yaşamın temeli olan sağlıklı beslenmenin önemi, konu ile ilgili temel ilkeler, beslenmede esas olan besin öğelerinin türleri, tüketilmesi gereken miktarlar, vücut çalışmasındaki görevleri, besine uygulanan işlemlerin besin değeri ve kalitesine etkileri, besin grupları ve yemek planlama, özel durumlarda olan kişilerin beslenme özellikleri konusunda bilgilendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuklarda iştah artırmaya, özellikle yiyecekleri beğenmeyen ve yememekte direnen çocuklara yönelik menü hazırlayabilmek. Yeterli ve dengeli beslenme hakkında bilgi sahibi olabilmek, besin grupları ve besin öğelerine göre çocuklarda beslenme düzeninin oluşturulmasını sağlayabilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci "yeterli" ve "dengeli" beslenme kavramları öğrenecek ve izleyebilecektir.;
2 Özel durumları olan öğrencilerin beslenmesiyle ilgilenebilecektir.;
3 Farklı yaş ve cinsiyetlerin ihtiyaçlarını belirleyip beslenme programı çıkarabileceklerdir.;
4 Çocuklarda doğru beslenme alışkanlıklarının oluşmasını sağlayabileceklerdir.;
5 Besin saklama, pişirme ve sunumu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olacaklardır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beslenme
2 Beslenme
3 Çocuklarda beslenme alışkanlıkları
4 Çocuklarda beslenme alışkanlıkları
5 Besin hazırlama-pişirme-sunum
6 Vize sınavı.
7 Besin hazırlama-pişirme-sunumunu değerlendirme
8 Farklı zaman dilimlerinde beslenme
9 Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar
10 Gelişim dönemlerine göre beslenme
11 Gelişim dönemlerine göre beslenme
12 Hasta çocuk beslenmesi
13 Beslenme ile ilgili özel durumu olan çocuklar
14 Final sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Baysal, A., Beslenme. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara, 1997
Duyff, R.L., Besin ve Beslenme Rehberi (Çev). John Wiley Sons, Inc.2002
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,93
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr