1 |
Dersin Adı: |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II |
2 |
Dersin Kodu: |
EKO3302 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. VESİLE SİNEM ARIKAN KARGI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr.Arzu EREN ŞENARAS |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
vesa@uludag.edu.tr 0224 2941105 Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi A Blok 16059 Nilüfer7Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrenciye yönetim problemlerine odaklanmayı, yönetsel karar vermede sistem yaklaşımını ve karar vermede bilimsel yöntemi uygulayabilmesini sağlamaktır |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
İleri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bir işletmeyi farklı açılardan değerlendirebilmek. Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. İş dünyasındaki fırsatlarını görebilmek, doğru şekilde uygulayabilmek. Bilgi ve iletişim teknolojilerin etkin kullanabilmek. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ulaştırma probleminin matematik modeli ve çözüm algoritması |
|
2 |
Başlangıç çözüm algoritmaları |
|
3 |
Ulaştırma modellerinin en uygun çözüm teknikleri |
|
4 |
Ulaştırma modellerinde bozulma ve duyarlılık analizi |
|
5 |
Atama modeli ve duyarlılık analizi |
|
6 |
Gezgin satıcı problemi ve şebeke analizine giriş |
|
7 |
En kısa yol problemleri |
|
8 |
Maksimum akış ve kritik yol yöntemi |
|
9 |
PERT analizi |
|
10 |
Proje planlamasında zaman-maliyet ilişkisi |
|
11 |
Oyun kuramına ilişkin kavram ve tanımlar |
|
12 |
Dengeli oyunlar, üstünlük stratejileri |
|
13 |
Tam belirsizlik altında oynanan oyun |
|
14 |
Oyunların grafik çözüm yöntemi |
|