Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİLLİYETÇİLİK TEORİLERİ
1 Dersin Adı: MİLLİYETÇİLİK TEORİLERİ
2 Dersin Kodu: KAM4102
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi GÜLBEYAZ KARAKUŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz Karakuş
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz KARAKUŞ
gkarakus@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Milliyetçilik teorileri, milliyetçilik tarihi, etnisite konularında bilgi sahibi olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bireye ideolojileri ve tarihi değerlendirmede objektif bir perspektif kazandırır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Milliyetçilik teorileri ve milliyetçilik tarihini öğrenme.;
2 Farklı milliyetçilik türlerini değerlendirebilme.;
3 Milliyetçilik algısının dönüşümünü görebilme.;
4 Ulus devlet modelinde milliyetçiliğin rolünü değerlendirebilme. ;
5 Türk milliyetçiliğinin saiklerini ve siyasal etkilerini görebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aydınlanma düşüncesi ve Milliyetçilik
2 Millet, ulus, etnisite, ırk kavramları
3 Milliyetçilik Teorileri I
4 Milliyetçilik Teorileri II
5 İdeoloji olarak milliyetçiliğin tarihî seyri
6 Milliyetçilik ve din I
7 Milliyetçilik ve din II
8 Meşruiyet kaynağı olarak milliyetçilik
9 Ulus devlet anlayışında “millet inşası”
10 Osmanlı dönemi milliyetçilik akımı
11 Cumhuriyet dönemi kurucu ideolojisi olarak Milliyetçilik
12 Türklüğün İnşası
13 Türkiye’de yakın dönem milliyetçilik anlayışı Dönem sonu sınav
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Craig Calhoun, Milliyetçilik, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2007.
- Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik, Ayrıntı Yayınları, 2010.
-Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, Milliyetçilik, C.4, Iletişim Yayınları, 2009.
-Joseph Llobera, Batı Avrupa Milliyetçiliğinin Gelişimi: Modernliğin Tanrısı, Phoenix Yayınları, 2007.
Ernest Gellner, Milliyetçiliğe Bakmak, İletişim Yayınları, 2016.
-Anthony D. Smith, Milli Kimlik, İletişim Yayınları, 2014.
-Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Metis Yayınları, 2017.
-Antoine Roger, Milliyetçilik Kuramları, Versus Kitap, 2008.
-Umut Özkırımlı Milliyetçilik Kuramları, Eleştirel Bir Bakış, Doğu Batı Yayınları, 2013.
-Ahmet Yıldız, Ne Mutlu Türküm Diyene, İletişim Yayınları, 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik /Test/ Çoktan Seçmeli sınav
Açıklama Bağıl sistemde değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 3 3 4 4 5 4 3 5 5
OK2 2 2 2 4 5 4 4 5 4 5
OK3 2 3 4 4 5 2 3 5 4 5
OK4 4 3 4 3 4 3 4 5 5 5
OK5 3 3 4 3 4 5 4 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr