Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİYAT BİLGİ ve KURAMLARI II
1 Dersin Adı: EDEBİYAT BİLGİ ve KURAMLARI II
2 Dersin Kodu: TDE1034
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY DURMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Kadriye HOCAOĞLU ALAGÖZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: cavdurel@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 24
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 133 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Şiire söz ve anlam güzelliği katan edebi sanatların şiirlerdeki kullanımını öğrencilere kavratabilmek. Aynı zamanda aruz vezni kullanımlarını da sağlayacak değişik beyitlerde karşılaşılan sanatları tanımalarını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Şiire söz ve anlam güzelliği katan edebi sanatların şiirlerdeki kullanımını öğrencilere kavratabilmek. Aynı zamanda aruz vezni kullanımlarını da sağlayacak değişik beyitlerde karşılaşılan sanatları tanımalarını sağlamak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Beyitleri günümüz Türkçesine çevirme bilgisi;
2 Edebi sanatları bulma becerisi ;
3 Edebi sanatların şiire kattığı anlamı ve estetiğini fark etme özelliği;
4 Aruz vezninin pekiştirilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Teşbih
2 Mecaz-ı mürsel- Kinaye
3 Tariz-Teşhis-İntak
4 İham -Tevriye
5 Tenasüp –Leff ü Neşr
6 Tecahül Arif- Hüsn-i Ta’lil
7 Tecahül Arif- Sihr-i Helal Mübalağa-Nida
8 ARA SINAV+ DERS TEKRARI
9 Tezat- Tekrir- İstifham
10 Telmih- İktibas
11 Cinas
12 Akis- iade
13 Diğer edebi sanatlar
14 Genel değerlendirmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara, 2000.
Haluk İpekten, Eski Türk Edebiyatı, Dergah Yayınları, 2002
Cevdet Kudret, Örneklerle Edebiyat Bilgileri, İnkılap, İstanbul, 2003.
İsa Kocakaplan, Edebİ Sanatlar, Türk Edebiyatı Vakfı Yay. 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 7 2 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 3 0 3 5 0 0 0
OK2 0 4 0 2 0 0 0 5 0 0
OK3 0 0 0 0 2 0 3 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 5 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr