1 | Dersin Adı: | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II |
2 | Dersin Kodu: | RPD2001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. JALE ELDELEKLİOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Nagihan Oğuz Duran |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Jale Eldeleklioğlu e-mail: eldelek@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikolojik danışmanlara ergenlikle ilgili gelişimsel özellikleri ve bu dönemde ortaya çıkabilecek problemleri tanıtmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programının amacı olan rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilgi, beceri ve tutumlarına sahip, psikolojik danışman ve rehber öğretmenler yetiştirmek için gerekli bir derstir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ergenlik tanımları ve kuramlar | |
2 | Ergenlikte bedensel ve cinsel gelişme | |
3 | Ergenlikte duygusal gelişim | |
4 | Ergenlikte sosyalleşme ve ahlak gelişimi | |
5 | Ergenlikte kişilik gelişimi | |
6 | Ergenlikte zihinsel gelişim ergenlik dönemi ve ilgiler | |
7 | Ergenlikte mesleğe yöneltme | |
8 | Ergenlikte madde bağımlılığı | |
9 | Ergenlikte cinsel ve duygusal istismar | |
10 | Ergenlikte nevrotik bozukluklar | |
11 | Genç yetişkinlikte fiziksel ve bilişsel gelişim,sosyal ve duygusal gelişim | |
12 | Orta yetişkinlikte fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim | |
13 | İleri yetişkinlikte fiziksel ve bilişsel gelişim,sosyal ve duygusal gelişim | |
14 | Ölüm ve Yas |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Temel Kaynak Kulaksızoğlu, A. (2020). Ergenlik Psikolojisi. İst., Remzi Kitabevi. Yardımcı Kaynaklar Deniz E. (2020) Eğitim Psikolojisi. Ankara Pegem Yayınları. Cüceloğlu, D.(2016) İnsan ve Davranışı. İst., Remzi Kitabevi. Onur, B. (1987). Ergenlik psikolojisi. Ank. Hacetttepe Taş. Santrock, J.W. (1993). Adolescence A İntroduction. Wisconsin: Brown nad Benckmark Pubs. Sprinthall,A.N.,and Collins, W.A.(2004). Adolescent Psychology A Developmental Wiev. Nev York:Random House. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli soru-kısa cevaplı maddeler, açık uçlu soru, tartışma | |
Açıklama | Öğrencilerin ders kazanımlarına ulaşma düzeyleri ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarıyla değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 14 | 1 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |