Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AKTİF ÇAMUR MİKROBİYOLOJİSİNİN PROSES KONTROLÜNDE KULLANIMI
1 Dersin Adı: AKTİF ÇAMUR MİKROBİYOLOJİSİNİN PROSES KONTROLÜNDE KULLANIMI
2 Dersin Kodu: CEV4090
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SEVİL Ç. ELEREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Sevil ÇALIŞKAN ELEREN
sceleren@uludag.edu.tr
224 2942115
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Aktif çamur tesislerinin işletiminde büyük öneme sahip olan çeşitli mikroorganizmaların neden olduğu problemleri ortaya koymayı ve bu problemlere çözümler bulmayı öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi tamamlayan öğrenci, Çevre Mühendisliği alanında en temel biyolojik arıtma sistemlerinden biri olan aktif çamur sisteminde varolan mikroorganizmaları detaylı olarak tanımlayabilir. Uygulamada bir arıtma tesisinde işletme mühendisi olarak çalışırken sistemde yaşanan problemlerin nedenlerini ortaya koyma ve çözümlerini bulma konusunda bilgi edinir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Aktif çamurdaki mikroorganizmaların tanımı ve fizyolojik özelliklerini kavrayabilme;
2 Aktif çamurda çeşitli mikroorganizma türlerinin neden olduğu problemlerinin nedenleri değerlendirebilme ve çözüm üretebilme;
3 Çamurun çökelme problemlerinin belirlenmesine yönelik çökelebilirlik özelliklerini kullanabilme.;
4 Aktif çamur sisteminin işletiminde mikrofaunayı indikatör olarak kullanabilme;
5 Tesisin tekrar verimli çalışır hale getirebilmesi için çözüm üretebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aktif çamur prosesinin tanımı, Aktif çamur mikrobiyolojisi.
2 Aktif çamur çökelme problemleri.
3 Aktif çamurun mikroskobik incelenmesi ile çökelme problemlerinin nedenlerinin tanımı, Çökelme problemlerinin belirlenmesine yönelik çökelebilirlik testleri.
4 Aktif çamurun çökelme ve köpüklenme özelliklerinin değerlendirilmesi.
5 Filamentli mikroorganizmaların teşhisi ve türlerinin tanımlanması, Aktif çamurda filamentli mikroorganizmaların ölçümü ve sayım metotları.
6 Çeşitli filamentli tipler. Aktif çamurda filamentli kabarmanın kontrolü. Kısa sınav 1
7 Flok oluşturan mikroorganizmaların kinetik seçim prensipleri, Aktif çamurda metabolik seçim.
8 Aktif çamurda filamentli mikroorganizmaların neden olduğu köpüklenme ve kontrolü.
9 Aktif çamurda filamentli olmayan mikroorganizmaların neden olduğu mikrobiyal problemler.
10 Arasınav
11 Aktif çamur sisteminin işletiminde protoza ve metazoaların indikatör olarak kullanımı
12 Çamur biotik indeksini (SBI) belirlemek için biyokütle mikrofaunasının analizi. Kısa sınav 2
13 Çamur biotik indeksi ve aktif çamur kalitesi arasındaki ilişki.
14 Öğrenci Ödev Sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Mara D., Horan N. (2003) The Handbook of Water and Wastewater Microbiology, Academic Press, London, UK, 0-12-470100-0.
2- Eikelboom D.H. (2000) Process Control of Activated Sludge Plants by Microscopic Investigation, Latimer Trend&Co Ltd, Plymouth, UK, 1 900222 29 9.
3- Wanner J. (1994) Activated Sludge Bulking and Foaming Control, Technomic Publishing Co Inc., Lancaster, Pennsylvania, USA, 1-56676-121-2.
4- Jenkins D., Richard M.G., Daigger G.T. (2004). Manual on the Causes and Control of Activated Sludge Bulking and Foaming. Lewis Publishers Inc., CRC Press, Michigan, USA, 1-566-70647-5.
5- Richard M. (1989). Activated Sludge Microbology. The Water Pollution Control Federation, Alexandria, Virginia, 0-943-244-27-7.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dersteki başarılarını tespit etmek için yapılan sınavlarda klasik ve test şeklinde sorular sorulmaktadır. Ayrıca ders kapsamında verilen ödev ile derste verilen teorik bilgilerin pratikteki uygulamalarını pekiştirmeleri sağlanmaktadır. Bu faaliyetler başarı notunun belirlenmesinde değerlendirilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 11 11
Diğer 2 5 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr