1 | Dersin Adı: | AKTİF ÇAMUR MİKROBİYOLOJİSİNİN PROSES KONTROLÜNDE KULLANIMI |
2 | Dersin Kodu: | CEV4090 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SEVİL Ç. ELEREN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Sevil ÇALIŞKAN ELEREN sceleren@uludag.edu.tr 224 2942115 Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Aktif çamur tesislerinin işletiminde büyük öneme sahip olan çeşitli mikroorganizmaların neden olduğu problemleri ortaya koymayı ve bu problemlere çözümler bulmayı öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi tamamlayan öğrenci, Çevre Mühendisliği alanında en temel biyolojik arıtma sistemlerinden biri olan aktif çamur sisteminde varolan mikroorganizmaları detaylı olarak tanımlayabilir. Uygulamada bir arıtma tesisinde işletme mühendisi olarak çalışırken sistemde yaşanan problemlerin nedenlerini ortaya koyma ve çözümlerini bulma konusunda bilgi edinir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aktif çamur prosesinin tanımı, Aktif çamur mikrobiyolojisi. | |
2 | Aktif çamur çökelme problemleri. | |
3 | Aktif çamurun mikroskobik incelenmesi ile çökelme problemlerinin nedenlerinin tanımı, Çökelme problemlerinin belirlenmesine yönelik çökelebilirlik testleri. | |
4 | Aktif çamurun çökelme ve köpüklenme özelliklerinin değerlendirilmesi. | |
5 | Filamentli mikroorganizmaların teşhisi ve türlerinin tanımlanması, Aktif çamurda filamentli mikroorganizmaların ölçümü ve sayım metotları. | |
6 | Çeşitli filamentli tipler. Aktif çamurda filamentli kabarmanın kontrolü. Kısa sınav 1 | |
7 | Flok oluşturan mikroorganizmaların kinetik seçim prensipleri, Aktif çamurda metabolik seçim. | |
8 | Aktif çamurda filamentli mikroorganizmaların neden olduğu köpüklenme ve kontrolü. | |
9 | Aktif çamurda filamentli olmayan mikroorganizmaların neden olduğu mikrobiyal problemler. | |
10 | Arasınav | |
11 | Aktif çamur sisteminin işletiminde protoza ve metazoaların indikatör olarak kullanımı | |
12 | Çamur biotik indeksini (SBI) belirlemek için biyokütle mikrofaunasının analizi. Kısa sınav 2 | |
13 | Çamur biotik indeksi ve aktif çamur kalitesi arasındaki ilişki. | |
14 | Öğrenci Ödev Sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Mara D., Horan N. (2003) The Handbook of Water and Wastewater Microbiology, Academic Press, London, UK, 0-12-470100-0. 2- Eikelboom D.H. (2000) Process Control of Activated Sludge Plants by Microscopic Investigation, Latimer Trend&Co Ltd, Plymouth, UK, 1 900222 29 9. 3- Wanner J. (1994) Activated Sludge Bulking and Foaming Control, Technomic Publishing Co Inc., Lancaster, Pennsylvania, USA, 1-56676-121-2. 4- Jenkins D., Richard M.G., Daigger G.T. (2004). Manual on the Causes and Control of Activated Sludge Bulking and Foaming. Lewis Publishers Inc., CRC Press, Michigan, USA, 1-566-70647-5. 5- Richard M. (1989). Activated Sludge Microbology. The Water Pollution Control Federation, Alexandria, Virginia, 0-943-244-27-7. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin dersteki başarılarını tespit etmek için yapılan sınavlarda klasik ve test şeklinde sorular sorulmaktadır. Ayrıca ders kapsamında verilen ödev ile derste verilen teorik bilgilerin pratikteki uygulamalarını pekiştirmeleri sağlanmaktadır. Bu faaliyetler başarı notunun belirlenmesinde değerlendirilmektedir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 2 | 5 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |