Prof. Dr. Mızrap Bulunuz mizrap@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fak. Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, E Blok Görükle / BURSA İş Tel: 0 224 294 2279
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Okulöncesi öğretmen adaylarına temel fen kavramları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve okulöncesi dönemde çocukların çevresinde bulunan kaynaklarla bilim insanı gbi düşenme ve davranma becerilerini kazandıracak yöntemleri kavratmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adayları bu ders sonucunda okul öncesine yönelik temel fen kavramlarını öğrenmeleri ve bu kavramları çocuklara öğretme yöntem ve tekniklerini kazanacaklardır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Canlıların temel özellikleri ve sınıflandırılmasını bilir
;
2
Made ve özelliklerini (çözeltiler, asitler bazlar) açıklayabilir
;
3
Öğrenme ortamlarında ses ve gürültüyü kavramsal olarak anlar.
;
4
Güneş sistemi, Ay ve dünyanın hareketlerini tanımlayabiir.
;
Okul öncesi fen eğitiminde çocukların çevresinde bulunan kaynakları sıralayabilir ve bu ortamlardan fen eğitiminde nasıl faydalanabileceğini açıklar.
;
7
Okulöncesinde bilimsel süreç becerileri ve fen eğitiminde öğretim yöntemlerini açıklayabilir.
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Canlılar dünyası
2
Canlılar dünyası
3
Maddenin doğası
4
Maddenin doğası
5
Fiziksel bilim
6
Fiziksel bilim
7
Uzay ve dünyamız
8
Çocuğun dünyasında bilim
9
Bilimin doğası
10
Okulöncesinde fen
11
Fen Eğitiminde başlıca kuramlar
12
Okulöncesinde fen etkinlikleri
13
Okulöncesinde fen etkinlikleri
14
Okulöncesinde fen etkinlikleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Özdaş, A. (2011). Okulöncesinde Fen Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları. Eskişehir. Jarrett, S.O. (2013) Çocuğun Dünyasında Bilim: Anlamlı Öğrenme İçin Etkinlikler. TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları. Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
1 vize 1 final sınavı yapılmaktadır.
Açıklama
Bu ders kapsamında bağıl değerlendirme uygulanmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
15
45
Projeler
1
14
14
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
12
12
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
192
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU