Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Bitki Çoğaltma Tekniği
1 Dersin Adı: Bitki Çoğaltma Tekniği
2 Dersin Kodu: TAR3327PDS
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZAN DAĞÜSTÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: ---
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ndagustu@uludag.edu.tr, 224 2941518, U.U. Field Crops Department, Faculty of Agriculture 16059 Görükle Campus Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarla bitkilerinin çoğaltım ve üretimleri konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1.Değişik bitki çoğaltım metotlarını tanır 2.Değişik bitki türleri için uygun bitki çoğaltım metodunu üreticilere önerebilir 3.Bazı bitki çoğaltım tekniklerini uygulamalı olarak üreticilere gösterebilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değişik bitki çoğaltım metotlarını tanır;
2 Tarla bitkilerinin çoğaltım metotlarını bilir;
3 Değişik bitki türleri için uygun bitki çoğaltım metodunu üreticilere önerebilir;
4 Tohumla çoğaltım tekniklerini uygulamalı olarak üreticilere gösterebilir;
5 Tohumla çoğaltım tekniklerinde uygulama sırasında üreticilerin karşılaştıkları sorunlara çözümler üretebilir;
6 Vejetatif üretilen tarla bitkilerini tanır;
7 Vejetatif üretilen tarla bitkilerinde üretim şekilleri hakkında bilgi sahibi olur;
8 Serada saksı denemesi nasıl kurulur öğrenir ;
9 Serada kurulan denemelerin analiz ve değerlendirmeleri nasıl yapılır öğrenir;
10 Yürüttüğü denemenin Powerpoint olarak nasıl sunulacağı konusunda deneyim kazanır ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bitki çoğaltma tekniği dersine giriş, Bitki çoğaltma nedir? Bitki çoğaltımının tanımı ve bu konuda genel bilgiler Tarla bitkilerinin sınıflandırılması (Latince adları ve gruplandırılması) Tarla bitkilerinde serin iklim ve sıcak iklim tahılları, çayır mera ve yem bitkileri, tıbbi bitkileri ve endüstri bitkilerinin tohumlarının tanıtımı
2 Tarla bitkileri içerisine giren tüm bitkilerin sınıflandırılması Bitkilerde üreme şekilleri 1. Eşeyli üreme, 2. Eşeysiz üreme Tarla bitkilerinde tohumla üretilen bitkilerin tohum anotomisi ve tohum yapılarının tanıtılması
3 Çiçek nedir? Çiçeğin yapısı, Kapalı tohumlularda çiçeğin yapısı ve kısımları Tarla bitkileri çiçeklerinin görseller ile tanıtımı
4 Tarla bitkilerinde tohumla çoğaltma, tohum oluşumu, tohum morfolojisi Slaytlar ile tarla bitkilerinde yer alan bitkilerin genel görünüşleri hakkında bilgi vermek
5 Bitkilerde çoğaltım şekilleri, doku kültürü ile in vitro çoğaltma Tohum çimlendirme denemeleri kurulması
6 Tarla bitkilerini neden çoğaltırız? Çimlenme hızı ve çimlenme gücü değerlerinin belirlenmesi
7 Bitkilerde çimlenme ve fide oluşumu, Tohum fizyolojisi, çimlenmeyi engelleyen unsurlar Öğrenci sunumları I
8 Tarla bitkilerinde generatif ve vejetatif çoğaltılan bitkiler Öğrenci sunumları II
9 Ara Sınav Ara sınav
10 Tohumda Durgunluk (Dormansi) Öğrenci sunumları III
11 Büyüme hormonları I Öğrenci sunumları IV
12 Büyüme hormonları II Öğrenci sunumları V
13 Tohumluk üretimi Öğrenci sunumları VI
14 Çoğalma üreme biyolojisinin in vitro teknikler ile manipulasyonu Öğrenci sunumları VII
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
* Ekingen, H.R., 1992. Bitki Islahı, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No.: 31
* Şehirali. S., 1997. Tohumluk ve Teknolojisi, Fakülteler Matbaası, İstanbul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 2 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,23
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 2 2 3 2 2 2 2 2 3 0 0
OK2 2 2 3 3 2 2 2 1 1 1 0 0
OK3 2 2 2 3 3 3 3 2 2 2 0 0
OK4 1 2 2 2 2 1 3 3 2 1 0 0
OK5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0
OK6 2 2 2 2 2 2 2 1 1 1 0 0
OK7 2 2 2 2 3 1 2 2 2 2 0 0
OK8 2 2 2 2 2 1 2 1 1 1 0 0
OK9 1 1 1 2 2 2 2 1 1 1 0 0
OK10 2 2 2 1 1 1 2 2 2 2 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr