Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KUVATERNER COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: KUVATERNER COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: COG4023
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ABDULLAH AKBAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKBAŞ
email:abdullahakbas@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı Kuvaterner dönemi içerisinde gerçekleşen tüm fiziksel süreçlerin açıklanmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders çevre ile alakalı kurumların ihtiyaç duyduğu altyapıyı sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kuvaterner iklim değişikliklerini açıklar;
2 Kuvaterner'deki jeomorfolojik süreçleri inceler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kuvaterner Dönemi araştırmalarının önemi ve tarihsel gelişimi
2 İklimsel değişimler ve nedenleri
3 Buzul dinamiği ve buzullaşma kökenli yerşekilleri
4 Buzul çevresi kuşağı jeolojisi, jeomorfolojisi ve lös stratigrafisi
5 Kuvaterner araştırmalarında biyolojik kökenli kayıtlar ve kanıtlar: pollen, diatom, ostrakoda, foraminifer ve omurgalı fosil kalıntılarının analizleri ve speolothemler
6 Mağara içi çökelleri ve karbonat depoları
7 Derin deniz çökellerinin duraylı oksijen iztop stratigrafis
8 İklimsel değişim ve tektonik denetim göstergeleri olarak deniz ve göl seviyesi değişimleri
9 Kuvaterner stratigrafisi ilkeleri ve alt bölümleri
10 Denizel, karasal ve buzul karot verileri ve korelasyonu
11 Son buzularası-buzul dönemi ve bu dönemdeki iklimsel ve ortamsal değişimler
12 Holosen dönemi: iklimsel ve ortamsal değişiklikler
13 Küresel atmosferik sirkülasyon modelleri
14 Arazi Gezisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erol, O., 1979. Dördüncü Çağ(Kuvaterner)Jeoloji ve Jeomorfolojisinin Ana Çizgileri,A.Ü.D.T.C.Fak.Yay.No:289,Ankara
Ardos, M., 1992,Türkiyede Kuaterner Jeomorfolojisi,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay., No: 3737, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınav ve Yıl Sonu Sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 4 4
OK2 5 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr