1 | Dersin Adı: | İSLAM TARİHİ YAZICILIĞI |
2 | Dersin Kodu: | ITS5127 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ŞEVKET YILDIZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sevketyildiz@uludag.edu.tr , 0224 243 10 66-60217, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslam tarih yazımının metodolojisini kavramak ve tarihi süreçteki değişimlerini analiz etmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisi edinimi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarih, Tarih Yazımı ve İslam Tarihi | |
2 | İslam Tarih Yazımının Doğuşu ve Gelişmesi | |
3 | İslamTarihçiliğinin Ortak Yönleri | |
4 | Büyük İslam Tarihçileri | |
5 | İslam Tarih Yazımının Çeşitleri | |
6 | Siyer Yazımının Ayrıcalığı | |
7 | İslam Tarih Yazımında Büyük Dünya Tarihleri | |
8 | İslam Tarih Yazımında Fetihler ve Askeri Faaliyetler | |
9 | İslam Tarih Yazımında Biyografilerin Yeri | |
10 | İslam Tarih Yazımında Bölge Çalışmaları | |
11 | İslam Tarih Yazımında Devletler ve Hanedanlar | |
12 | İslam Tarih Yazımında Şehir Tarihçiliği | |
13 | İslam Tarih Yazımında Seyahatname Çalışmaları | |
14 | İslam Tarih Yazımında Coğrafya ve Coğrafi Sözlükler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şeşen, Ramazan, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İsar Vakfı Yayınları, İstanbul 1998. Hizmetli, Sabri, İslam Tarihçiliği Üzerine, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara 1991. Şulul, Kasım, İslam Düşüncesinde Tarih Tasavvuru ve Usulü, İnsan Yayınları, İstanbul 2008. Hodgson, Marshal G.S., Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek, Yöneliş, İstanbul 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Mutlak Değerlendirme | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |