Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KENTSEL YEŞİL ALANLAR (PEYZAJ)
1 Dersin Adı: KENTSEL YEŞİL ALANLAR (PEYZAJ)
2 Dersin Kodu: MIM4044
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜL ATANUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gul.atanur@btu.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kent doğa ilişkisi ve doğanın kentte temsiliyet biçimlerinin tartışılarak, kent içinde yer alan farklı ölçeklerdeki yeşil alanların tanıtılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yakın ilişkide bulunan bir meslek alanı olarak peyzaj mimarlığı ile ilgili temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kent ve ekoloji ilişkisini kavramak;
2 Çevreye duyarlı tasarım yapma becerisi kazandırmak;
3 Eleştirel düşünme becerisi kazanmak;
4 Örneklerden yararlanma becerisini geliştirmek;
5 Dili ve sembolleri etkileşimli olarak kullanma becerisini geliştirmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Batı kentleşme tarihi içinde yeşil alanlar
3 Batı kentleşme tarihi içinde yeşil alanlar
4 Kentsel yeşil alan hiyerarşisi
5 Kentsel yeşil alan standartları ve sistem yaklaşımları
6 Kent parkları
7 Semt ve mahalle parkları
8 Çocuk oyun alanları
9 Yeşil çatı, yeşil teras ve yeşil duvarlar
10 Kentsel tarım, kent bahçeleri ve permakültür
11 Peyzaj tasarımı ve canlı malzemeler
12 Peyzaj tasarımı ve canlı malzemeler
13 Alan gezisi ve ödev sunumları
14 Alan gezisi ve ödev sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ersoy, M. 2009. Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartları, TMMOB ŞPO Yayını.
Evyapan GA ve Tokol A. 2000. Landscape Design Lectures. METU Pres, Ankara, 143 p.
Mumford L. 1961. The City in History: Its Origins. Its Transformations, and It’s Prospects, Harcourt Inc., San Diego
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav ve ödev değerlendirme
Açıklama Sınav ve ödev değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 6 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 2 2
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 3 5 5 5 5 5 2 1 5 5
OK2 3 3 5 5 4 5 5 2 1 5 5
OK3 3 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5
OK4 4 5 5 5 5 5 2 5 1 5 5
OK5 3 5 3 5 5 5 5 5 1 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr