GEÇ BRONZ ÇAĞ-ERKEN DEMİR ÇAĞ ANADOLU-YUNAN İLİŞİKLERİ
1
Dersin Adı:
GEÇ BRONZ ÇAĞ-ERKEN DEMİR ÇAĞ ANADOLU-YUNAN İLİŞİKLERİ
2
Dersin Kodu:
ARK5116
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
5
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. DERYA ŞAHİN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof. Dr. Derya Şahin Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 Tel: 0224 2941892 E-mail: dsahin@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Anadolu’nun ve Yunanistan’ın Geç Bronz Çağı ile Erken Demir Çağında yaşadığı kültürel siyasi ve ticari etkileşimlerin araştırılması amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Geç Bronz Çağ- Erken Demir Çağ ile ilgili temel kavramlar, metod, araştırma tarihi ve dönemin Anadolu-Yunan ilişkileri konusunda bilgi sahibi olur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Geç Bronz Çağı ve Erken Demir Çağındaki önemli siyasi ve kültürel olayları kavrama;
2
Bu dönemlerde yaşanan kültürel ve sanatsal etkileşimleri anlama;
3
Dönemin önemli siyasi olaylarını araştırma;
4
Madencilik alanındaki gelişimleri anlama;
5
Ülkeler arası ticareti inceleme;
6
Geç Bronz Çağı’nda Anadolu’nun konumu ve önemi konusunu öğrenme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin Tanımı, Amacı, Kapsamı, Yöntemi ve Kaynaklar
2
Geç Bronz Çağında Anadolu Kültürlerine Genel Bakış.
3
Troia ve Anadolu İlişkileri.
4
Troia ve Diğer Kültürlerle İlişkileri
5
Geç Bronz Çağda Ege Bölgesindeki Diğer Kültürler.
6
Akhiyawa Sorunu
7
‘Karanlık Çağ’a Giriş Sürecinde Yaşananlar.
8
Karanlık Çağ Sürecinde Batı Anadolu ve İlişkileri.
9
Karia, Lykia ve Diğer Anadolu Kültürlerinin Ortaya Çıkışları ve İlişkileri.
10
Karia ve Lykia Dilleri ve Genel Özellikleri
11
Karia ve Mısır İlişkileri.
12
Karia ve Yunan Adaları İlişkileri.
13
Batı Anadolu ve Kıta Yunanistan İlişkileri ve Kolonizasyon Hareketleri.
14
Batı Anadolu’nun ‘Grekleşme’ Süreci.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
J. Boardman, The Greeks Overseas. The Early Colonies and Trade, London-1988. D. Hertel, Troia, München-2001. W. helck, Die Beziehungen Aegyptens und Vorderasiens zur Aegaeis bis ins 7. Jh. V. Chr., Darmstadt-1979.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
20
40
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
1
13
13
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
157
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,23
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU