1 | Dersin Adı: | TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS6110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUHAMMET MURAT ÖZKUL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-295-50-81 E-posta:eneskeskin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ders öğrencilere başlangıcından günümüze Türk düşüncesinin bir çerçevesini sunmayı amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilere Türk düşüncesi ile ilgili bütünsel bir perspektif kazandırılması. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Düşünce tarihi ve Türk düşüncesi tabirleri | |
2 | Türk düşüncesinin kapsamı ve problem alanı | |
3 | İslamiyet’ten önceki dönem Türk düşüncesi | |
4 | İslamiyetin etkisindeki Türk düşüncesi | |
5 | Felsefe, Kelam ve Tasavvuf ilişkileri | |
6 | Osmanlı dönemi Türk düşüncesi | |
7 | Osmanlı dönemi Türk düşüncesi | |
8 | Osmanlı dönemi Türk düşüncesi | |
9 | Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesi | |
10 | Cumhuriyet döneminde felsefi akımlar | |
11 | Materyalizm ve Pozitivizmin Türk düşüncesine yansımaları | |
12 | İdealizm ve Spiritüalizmin Türk düşüncesine yansımaları | |
13 | Bergsonizm ve Türk düşüncesine yansımaları | |
14 | Türk düşüncesinin dünü, bugünü ve yarını |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkür Tarihi. Yapı Kredi Yayınları. Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları. M. Şükrü Hanioğlu, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Zihniyet Siyaset ve Tarih, Bağlam Yayıncılık. Nizâmülmülk, Siyasetname, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Edib Ahmed Yüknekî, Atebetü’l-Hakayık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Kutadgu Bilig, Yusuf Has Hacip, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Farabi, İdeal Devlet, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Said Halim Paşa, Buhranlarımız, İz Yayıncılık. Prens Sabahattin, İttihat ve Terakki'ye Açık Mektuplar Türkiye Nasıl Kurtarılabilir? ve İzahlar, DBY Yayınları. Ziya Gökalp, Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak, Bilge Kültür Sanat. Cemil Meriç, Bu Ülke, İletişim Yayınları. Hüsamettin Arslan, Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar, Paradigma Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |