1 | Dersin Adı: | SOYUT MATEMATİK I |
2 | Dersin Kodu: | MAT0505 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BASRİ ÇELİK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Atilla AKPINAR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
basri@uludag.edu.tr 0224.2941762 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://homepage.uludag.edu.tr/~basri/ders/soyut1.htm |
19 | Dersin Amacı | Matematiğin temel kavramlarını, soyut olarak, kümeler üzerinde tanıtmak. Matematiğin kendine has lisanını tanıtmak ve konuşma lisanı ile matematik lisanı arasındaki ilişkiyi kurmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Matematiksel ve geometrik kavramların mesleki uygulamalarını yapabilmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı. | |
2 | Önermeler. | |
3 | İspat yöntemleri. Bir önermenin doğru olduğunun gösterilmesi. Bir önermenin yanlış olduğunun gösterilmesi. | |
4 | Önermelerin elektrik devrelerine uygulanması. | |
5 | Açık önermeler. Küme kavramına giriş. | |
6 | Niceleme mantığı. | |
7 | Altküme, evrensel küme. | |
8 | Birleşim, kesişim, tümleyen ve fark kümeleri ile bunların özellikleri. Üyelik tablosu, Küme ailesi ve küme aileleri ile küme işlemleri. | |
9 | Arasınav ve konu tekrarı | |
10 | Sıralı ikili, Kartezyen çarpım, grafik ve özellikleri. | |
11 | Bağıntı, Bir grafik ve bağıntının tersi. | |
12 | Grafik ve bağıntıların bileşkesi, fonksiyonel bağıntı ve fonksiyon. | |
13 | Birebir ve örten fonksiyonlar. Bir fonksiyonun tersi. Permütasyonlar. | |
14 | Fonksiyon ve tersi altındaki görüntü özellikleri. Bağıntı ve fonksiyonla ilgili sayısal özellikler. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1)Soyut Matematik I, Basri Çelik, Dora Yayınevi, 2010, Bursa. 2)Abstract Algebra, Roger Godement, Hermann Publishers, 1968, Paris. 3)Soyut Matematik, Sait Akkaş, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu, gazi üniversitesi Yayın No:43, 1984, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 14 | 1 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |