Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KENTSEL TASARIM KURAMLARI
1 Dersin Adı: KENTSEL TASARIM KURAMLARI
2 Dersin Kodu: MIM5064
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİBEL POLAT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Sibel Polat
sibelpolat@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, 20. yüzyıldan günümüze kadar olan süreçte ortaya konmuş kentsel tasarım kuramlarını ve bunların kentsel çevreye yansımalarını incelemek, kentsel tasarım yaklaşımlarını ve modellerini örnekler üzerinden tartışmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kentsel tasarım disiplininden uzmanlarla ortak çalışmalar yapabilmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kentsel tasarımın mimarlık, şehir planlama, peyzaj mimarlığı gibi disiplinlerle olan ilişkisini kavramak;
2 Kentsel tasarımı oluşturan farklı boyutları ve kentsel tasarımın temel ilkelerini öğrenmek;
3 Kentsel tasarımın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak;
4 Güncel kentsel tasarım yaklaşımlarını öğrenmek ;
5 Türkiye'de kentsel tasarımın yerini sorgulamak ve kentsel tasarım uygulamalarını değerlendirmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriğinin ve programının tanıtılması, dersin kaynaklarının verilmesi
2 Kentsel tasarımın tanımı, ilkeleri ve disiplinlerarası yapısı
3 Kentsel tasarımın boyutları: biçimsel, algısal, sosyal, görsel, işlevsel, zamansal boyut- örnekler
4 Kentsel tasarım yaklaşımları: görsel-artistik yaklaşımlar
5 Kentsel tasarım yaklaşımları: sosyal kullanım odaklı yaklaşımlar
6 Kentsel tasarım yaklaşımları: yer yapma yaklaşımı
7 Yaşanabilir kentler Kentsel rönesans
8 Yaya kentleri Yürünebilir kentler
9 Sürdürülebilir kentler Ekolojik kentler Yeşil kentler
10 Akıllı kentler Dijital kentler
11 Yavaş kentler Düşük karbon kentler
12 Komşuluk merkezleri Ekoyoğunluk Bölgesel kent merkezleri
13 Toplu taşıma odaklı gelişme Yeni şehircilik
14 Ödev sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Moughtin, C. et. all. (1999) Urban Design Method and Techniques, UK: Architectural Press
Bacon, E. N. (1995). Design of Cities. Thames and Hudson
Lang, J. (2005) Urban Design: A Typology of Procedures and Products, UK: Architectural Press:
Lynch, K. (1960). The Image of the City. MIT Press and Harvard College.
Carmona, M. et. all.(2003) Public Places-Urban Spaces. Architectural Press
Von Hausen, M. (2013) Dynamic Urban Design.iUniverse, Inc.
Alex Krieger, “Where and How Does Urban Design Happen” in Alex Kreiger and William Saunders (ed), Urban Design, 2009. P 113-130.
Jane Jacobs, The Death and Life of Great American Cities, "Foreword to the Modern Library Edition","Introduction", "The Generators of Diversity". Pages xi-xviii, 5-34, 187-197.
LeCorbusier, "A Contemporary City" from The City of Tomorrow and its Planning.
Donald Miller (ed.), The Lewis Mumford Reader, "Introduction: The Urban Prospect", "The Ideal form of the Modern City", "Home Remedies for Urban Cancer", "Yesterday's City of Tomorrow". Pages 157-161; 162-175;176-183; 184-200.
Allan Jacobs, “Seeing Change”, in Looking at Cities, P 99-107
Christopher Leinberger, “Downtowns: What America’s downtowns need is walkable urbanity” in Urban Land,
Nov/Dec 2004, Pages 68-75.
Judd and Swanstrom, City Politics: Private Power and Public Policy, “The Corporate Center Strategy: The
Baltimore Example”, 1998, Pages 366-385.
Edward Glaeser, “Introduction: Our Urban Species”, “How Do Cities Succeed? in The Triumph of the City.2011.
Bruce Katz and Julie Wagner, The Brookings Institution, “Transformative Investments: Remaking American
Cities for a New Century”. 2008.
Edward Glaeser, “Introduction: Our Urban Species”, “How Do Cities Succeed? in The Triumph of the City.2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 7 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 8 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Araştırma ödevleri
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 12 84
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr