1 | Dersin Adı: | KENTSEL TASARIM KURAMLARI |
2 | Dersin Kodu: | MIM5064 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİBEL POLAT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Sibel Polat sibelpolat@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 20. yüzyıldan günümüze kadar olan süreçte ortaya konmuş kentsel tasarım kuramlarını ve bunların kentsel çevreye yansımalarını incelemek, kentsel tasarım yaklaşımlarını ve modellerini örnekler üzerinden tartışmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kentsel tasarım disiplininden uzmanlarla ortak çalışmalar yapabilmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriğinin ve programının tanıtılması, dersin kaynaklarının verilmesi | |
2 | Kentsel tasarımın tanımı, ilkeleri ve disiplinlerarası yapısı | |
3 | Kentsel tasarımın boyutları: biçimsel, algısal, sosyal, görsel, işlevsel, zamansal boyut- örnekler | |
4 | Kentsel tasarım yaklaşımları: görsel-artistik yaklaşımlar | |
5 | Kentsel tasarım yaklaşımları: sosyal kullanım odaklı yaklaşımlar | |
6 | Kentsel tasarım yaklaşımları: yer yapma yaklaşımı | |
7 | Yaşanabilir kentler Kentsel rönesans | |
8 | Yaya kentleri Yürünebilir kentler | |
9 | Sürdürülebilir kentler Ekolojik kentler Yeşil kentler | |
10 | Akıllı kentler Dijital kentler | |
11 | Yavaş kentler Düşük karbon kentler | |
12 | Komşuluk merkezleri Ekoyoğunluk Bölgesel kent merkezleri | |
13 | Toplu taşıma odaklı gelişme Yeni şehircilik | |
14 | Ödev sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Moughtin, C. et. all. (1999) Urban Design Method and Techniques, UK: Architectural Press Bacon, E. N. (1995). Design of Cities. Thames and Hudson Lang, J. (2005) Urban Design: A Typology of Procedures and Products, UK: Architectural Press: Lynch, K. (1960). The Image of the City. MIT Press and Harvard College. Carmona, M. et. all.(2003) Public Places-Urban Spaces. Architectural Press Von Hausen, M. (2013) Dynamic Urban Design.iUniverse, Inc. Alex Krieger, “Where and How Does Urban Design Happen” in Alex Kreiger and William Saunders (ed), Urban Design, 2009. P 113-130. Jane Jacobs, The Death and Life of Great American Cities, "Foreword to the Modern Library Edition","Introduction", "The Generators of Diversity". Pages xi-xviii, 5-34, 187-197. LeCorbusier, "A Contemporary City" from The City of Tomorrow and its Planning. Donald Miller (ed.), The Lewis Mumford Reader, "Introduction: The Urban Prospect", "The Ideal form of the Modern City", "Home Remedies for Urban Cancer", "Yesterday's City of Tomorrow". Pages 157-161; 162-175;176-183; 184-200. Allan Jacobs, “Seeing Change”, in Looking at Cities, P 99-107 Christopher Leinberger, “Downtowns: What America’s downtowns need is walkable urbanity” in Urban Land, Nov/Dec 2004, Pages 68-75. Judd and Swanstrom, City Politics: Private Power and Public Policy, “The Corporate Center Strategy: The Baltimore Example”, 1998, Pages 366-385. Edward Glaeser, “Introduction: Our Urban Species”, “How Do Cities Succeed? in The Triumph of the City.2011. Bruce Katz and Julie Wagner, The Brookings Institution, “Transformative Investments: Remaking American Cities for a New Century”. 2008. Edward Glaeser, “Introduction: Our Urban Species”, “How Do Cities Succeed? in The Triumph of the City.2011. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 8 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Araştırma ödevleri | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 7 | 12 | 84 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |