1 | Dersin Adı: | KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KULLANICI BOYUTU |
2 | Dersin Kodu: | MIM5065 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİRAY GÜR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. MİRAY GÜR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kentsel dönüşümün sosyo-kültürel bir süreç olarak ele alınmasıyla, süreçleri yönlendiren politikaların kent sosyolojisi ve kullanıcı boyutuyla ilişkili belirlenen kavramlar perspektifinden, dünyadan ve Türkiye’den farklı uygulamaların da değerlendirilmesiyle irdelenmesi. Kentsel dönüşümlerde üretilen fiziksel çevre ile dönüşümde kullanıcı boyutunun etkileşiminin değerlendirilmesi, kullanıcıların memnuniyetinin ve yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | 1. Dünyada ve Türkiye’de kentsel dönüşümü doğuran ve günümüzde tetikleyen dinamiklerin, sosyal hareketlilik, göç, sosyal entegrasyon, kentsel yoksunluk, soylulaştırma, yerinden edilme gibi kavramlar perspektifinden eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilmesi. 2. Kentsel dönüşümü yönlendiren politikaların kullanıcı üzerindeki etkilerinin kent sosyolojisi perspektifinden irdelenmesi, farklı örnekler kapsamında tartışılması 3. Dünyadan ve Türkiye’den farklı uygulamalarda süreçlerin nasıl ilerlediğinin değerlendirilmesi, kentsel dönüşüm aracılığıyla üretilen fiziksel çevrelerin alan kullanıcısının yaşam kalitesi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi, dönüşüm aracılığıyla alan kullanıcısının yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirilmesi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KURAMSAL BOYUTUNA GİRİŞ | |
2 | KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN KURAMSAL BOYUTUna ilişkin makale tartışması | |
3 | DÜNYA’DA KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN EVRİMİ | |
4 | KENTSEL DÖNÜŞÜMDE POLİTİKA ve YASA | |
5 | KENTSEL DÖNÜŞÜMDE POLİTİKALAR – AVRUPA’DAN DENEYİMLER | |
6 | KENTSEL DÖNÜŞÜM İNGİLTERE DENEYİMLERİ | |
7 | KENTSEL DÖNÜŞÜMDE POLİTİKALAR – TÜRKİYE’DEN DENEYİMLER | |
8 | KENTSEL DÖNÜŞÜMDE SOYLULAŞTIRMA Soylulaştırma – Türkiye ve Dünya’dan deneyimler makale tartışılması | |
9 | KENTSEL DÖNÜŞÜMDE TARİHİ ÇEVRE / SOYLULAŞTIRMA, YERİNDEN EDİLME, AYRIŞMA | |
10 | KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN SOSYAL BOYUTUNU FARKLI DENEYİMLER ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK | |
11 | KENTSEL DÖNÜŞÜM VE KATILIM | |
12 | KENTSEL DÖNÜŞÜM- DOĞANBEY | |
13 | 6306 SAYILI YASA SONRASINDA KENTSEL DÖNÜŞÜM | |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Madanipour, A., Knierbein, S., Degros, A. 2013. Public Space and the Challenges of Urban Transformation in Europe, Routledge, New York. Inam, A. 2014. Designing Urban Transformation, Routledge, New York Dobbind., M. 2009. Urban Design and People, John Wiley&Sons, New Jersey. Loftman ; Nevin (1995); “Prestige projects and urban regeneration in the 1980’s and 1990’s: a review of benefits and limitations” planning Practice and Research, 10. Bal, H. 2015, Kent Sosyolojisi, Sentez Yayıncılık, İstanbul. Güneş, F (Ed.). 2013, Kent Sosyolojisi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Kocabaş, A. 2006, Kentsel Dönüşüm (Yenileş(tir)me): İngiltere Deneyimi ve Türkiye’deki Beklentiler, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Kentsel Dönüşümün Sosyal Boyutu Sempozyumu Kitabı, 2015, Ed. Fatih Göksu, ABE Medya Yayıncılık, İstanbul. Özden, P.P.,(2008); Kentsel Yenileme: Yasal Yönetsel Boyut, Planlama ve Uygulama, İmge Kitapevi,Ankara Özdemir, D., (ed.) (2010); Kentsel Dönüşümde Politika, Mevzuat, Uygulama, Nobel Yayınevi, ISBN 978-605-395-379-1, İstanbul. Ülger, N. E. 2010 Türkiye’de Arsa Düzenlemeleri ve Kentsel Dönüşüm, Nobel Yayıncılık, Ankara. Yedekçi, G. 2015. Dünyada ve Türkiye’de Uygulanmış Örnekleri ve Özgün Dönüşüm Modeli Örneği ile Kentsel Dönüşüm, Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi, İstanbul. Konut Kurultayı Kitabı, 2006. Alt Gelir Grubuna Yönelik Konut Sunumu ve Kentsel Dönüşüm, TOKİ, Ankara Müge Akkar (Kentsel dönü!üm üzerine Batı’daki kavramlar, tanımlar, süreçler ve Türkiye) Gülersoy, Gürler. 2011. Conceptual challenges on urban transformation Şahin, S.Z. 2015, Uluslararası Örnekler Işığında Bir Kavram ve Kamu Politikası Olarak Kentsel Dönüşüm |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | MUTLAK | |
Açıklama | SUNUMLAR VE ÖDEV |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 6 | 42 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |