1 | Dersin Adı: | EDİM BİLİM VE YABANCI DİL EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ING6117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ÇİĞDEM KARATEPE |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr Öğr Üyesi Çiğdem KARATEPE ozlem1@uludag.edu.tr +224 2942264 Bursa Uludağ Universitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi ABD Nilüfer Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Edim bilim alanında belirli kuramları öğrenmek (Söz Eylem Kuramı ve Nezaket Kuramı gibi) ve bu kuramların günlük dil kullanımı arasındaki ilişkiyi anlayıp bu bilgileri dil öğretimine aktarmak. Alanda yapılmış çalışmaları anlamak ve eleştirel gözle inceleyebilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alanda yapılan çalışmalar yabancı dil öğretiminin öğrenciye dilbilgisi ve kelime öğretim ile sınırlı kalamayacağını açık bir şekilde göstermiştir. Doktora düzeyinde bu ders akademisyen adaylarına dil öğretiminin, sadece ülkemizde değil yaygın olarak pek çok ülkede, dil öğretiminde ihmal edilen edim bilim alanında yapılmış çalışmaları bir araştırmacı- öğretmen gözüyle incelemeyi öğrenerek, edim bilim alan yazınına katkıda bulunmayı hedefleyerek bu alanda çalışan genç araştırmacıların sayısını arttırmayı hedefler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması. | |
2 | Context of situation kavramının tanıtılması ve edim bilim ile ilişkisinin anlatılması. | |
3 | Edim Bilim alanında kullanılan araştırma tekniklerine giriş. | |
4 | Söz Eylem kuramı. | |
5 | Söz Eylem kuramı üzerine kurgulanmış çalışmaların incelenmesi. | |
6 | Söz Eylem kuramı ve Ara Dilde söz eylemler hakkında yapılmış çalışmalar. | |
7 | Nezaket kuramı. | |
8 | Nezaket kuramı ve Ara Dilde söz eylemler ve hakkında yapılmış çalışmalar. | |
9 | Edim Bilimin öğretilmesi 1. | |
10 | Edim Bilimin öğretilmesi 2. | |
11 | Edim bilim öğelerinin İngilizce ders kitaplarındaki yeri . | |
12 | Edim Bilim öğretimi için materyal geliştirme ve öğrenciye edim bilim bilinci kazandırma. | |
13 | Edim Bilim becerisini ölçme & değerlendirme. | |
14 | Edim Bilim öğretimi için digital araçlar ve sosyal medya platformalarının kullanımı. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bardovi-Harlig, K. & Mahan-Taylor, R. (2003). Introduction to teaching pragmatics, English Teaching Forum, 37-39. Hilliard, A. (2017) Twelve activities for teaching the pragmatics of complaining to L2 learners. English Teaching Forum, pp.3-13. Karatepe, Ç. (2016) Indirectness in requests in complaint letters to the higher institution by Turkish EFL students. Procedia-Social and Behavioural Sciences, Vo. 232, pp. 354-361. Doi: 10.1016/j.sbspro.2016.10.050 Lo Castro, V. (2003). An introduction to pragmatics: Social action for language teachers. Michigan, USA: The University of Michigan Press. McConachy, T. (2009). Raising sociocultural awareness through contextual analysis: Some tools for teachers. ELT Journal. 63(2), 116-125. Doi: 10.1093/elt/ccno18 McConachy, T., & Hata, K. (2013). Addressing textbook representations of pragmatics and culture. ELT Journal, 67(3), 294–301. Ren, W. & Han, Z. (2016). The representation of pragmatic knowledge in recent ELT textbooks. ELT Journal. ??(?), 1-11 Roever, C. (2011). Testing of second language pragmatics: Past and future. Language Testing, 28(4), 463-481. Siegel, J. (2016). Pragmatic Activities for the speaking classroom. English Teaching Forum, 12-19. Tatsuki, D. (Ed.) (2019). Instructional material development in L2 pragmatics. In Taguchi, N. (Ed.) (2019). The Routledge Handbook of Second Langugae Acquisition and Pragmatics. London: Routledge. Taguchi, N. (2015). Instructed pragmatics at a glance: where instructional studies were, are, and should be going. Language Teaching 48(1), 1–50. Taguchi, N. (2011). Teaching pragmatics: Trends and issues. Annual Review of Applied Linguistics, 31, 289-310. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 30 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 70 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir sunum ve bir final projesi | |
Açıklama | BAĞIL DEĞERLENDİRME |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 6 | 42 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 1 | 5 | 5 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |