Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EPİK OYUNLAR ANALİZİ
1 Dersin Adı: EPİK OYUNLAR ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY4008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. İBRAHİM KARAHANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Dr. Banu ÇAKMAK DUMAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ikarahanci@uludag.edu.tr
0 224 296 30 12
Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda ele alınan oyun metinleri epik tiyatro, absürt tiyatro ve çağdaş oyunlardandır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Drama yazarı ve dramaturgluk yapacak mezunların oyun metni üretmelerine biçim ve içerik açısından katkı sağlamak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Absürt tiyatroyu oluşturan siyasi, kültürel, tarihi koşulları ve akımın genel özelliklerini bilmek;
2 Jean Genet’nin "Balkon" adlı oyununun analizini yapmak;
3 Samuel Beckett’in "Godot’yu Beklerken" adlı oyununun analizini yapmak;
4 Bertolt Brecht’in öncüsü olduğu epik tiyatronun dramaturjik özellikleri, epik oyunculukta oyuncunun metne yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olmak;
5 Bertolt Brecht’in "Üç Kuruşluk Opera" adlı oyununun analizini yapmak;
6 Bertolt Brecht’in "Kafkas Tebeşir Dairesi" adlı oyununun analizini yapmak;
7 Lorca’nın Bernarda "Alba’nın Evi" adlı oyununun analizini yapmak;
8 Dario Fo’nun "Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü" adlı oyununun analizini yapmak;
9 Harold Pinter’ın "Bir Tek Daha ve Dağ Dili" adlı oyununun analizini yapmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Absürt tiyatroyu oluşturan siyasi, kültürel, tarihi koşulları ve akımın genel özellikleri
2 Jean Genet’nin Balkon adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri
3 Jean Genet’nin Balkon adlı oyununun analizi: başlık, oyun olgusu, absürt öğeler, ana düşünce
4 Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri
5 Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken adlı oyununun analizi: absürt öğeler, yorum ve tartışma, anlam
6 Bertolt Brecht’in öncüsü olduğu epik tiyatronun dramaturjik özellikleri, epik oyunculukta oyuncunun metne yaklaşımı
7 Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri
8 Genel bir değerlendirme
9 Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yabancılaştırma öğeleri, epik unsurlar, anlatılmak istene düşünce
10 Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri
11 Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyununun analizi: yabancılaştırma öğeleri, epik unsurlar, anlatılmak istene düşünce
12 Lorca’nın Bernarda Alba’nın Evi adlı oyununun analizi: yazar, İspanyol tiyatrosu, İspanya’nın koşulları, kişiler, olaylar, biçim özellikleri, ana fikir
13 Dario Fo’nun Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü adlı oyununun analizi: yazar, İtalyan tiyatrosu, halk tiyatrosu kavramı ve metin, olaylar, kişiler, biçim özellikleri, ana fikir
14 Harold Pinter’ın Bir Tek Daha ve Dağ Dili adlı kısa oyunlarının analizi: yazar, olaylar, kişiler, biçim özellikleri, ana fikir
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Jean Genet, “Balkon”
Samuel Beckett, “Godot’yu Beklerken”
Bertolt Brecht, “Üç Kuruşluk Opera”, “Kafkas Tebeşir Dairesi”
Lorca, “Bernarda Alba!nın Evi”
Dario Fo, “Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü”
Harold Pinter, “Bir Tek Daha” ,“Dağ Dili”
Martin Esslin, “Absürt Tiyatro”, Dost Yayınları
Beliz Güçbilmez, “Absürt Tiyatroda İroni”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi
Ayşegül Yüksel, “Samuel Beckett Tiyatrosu”
Bertolt Brecht, “Epik Tiyatro”, “Tiyatro Çalışması”, “Tiyatro İçin Küçük Organon”
Nurhan Tekerek, “Geçmişten Günümüze Oyundan Seyirciye”, U.Ü. Basım Evi
Metin Balay, “Dario Fo ve Halk Tiyatrosu”, Mitos Boyut Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır.
Açıklama Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 25 2 50
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK7 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK8 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK9 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr