1 | Dersin Adı: | EPİK OYUNLAR ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | GSY4008 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. İBRAHİM KARAHANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Dr. Banu ÇAKMAK DUMAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ikarahanci@uludag.edu.tr 0 224 296 30 12 Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda ele alınan oyun metinleri epik tiyatro, absürt tiyatro ve çağdaş oyunlardandır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Drama yazarı ve dramaturgluk yapacak mezunların oyun metni üretmelerine biçim ve içerik açısından katkı sağlamak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Absürt tiyatroyu oluşturan siyasi, kültürel, tarihi koşulları ve akımın genel özellikleri | |
2 | Jean Genet’nin Balkon adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri | |
3 | Jean Genet’nin Balkon adlı oyununun analizi: başlık, oyun olgusu, absürt öğeler, ana düşünce | |
4 | Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri | |
5 | Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken adlı oyununun analizi: absürt öğeler, yorum ve tartışma, anlam | |
6 | Bertolt Brecht’in öncüsü olduğu epik tiyatronun dramaturjik özellikleri, epik oyunculukta oyuncunun metne yaklaşımı | |
7 | Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri | |
8 | Genel bir değerlendirme | |
9 | Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yabancılaştırma öğeleri, epik unsurlar, anlatılmak istene düşünce | |
10 | Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri | |
11 | Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyununun analizi: yabancılaştırma öğeleri, epik unsurlar, anlatılmak istene düşünce | |
12 | Lorca’nın Bernarda Alba’nın Evi adlı oyununun analizi: yazar, İspanyol tiyatrosu, İspanya’nın koşulları, kişiler, olaylar, biçim özellikleri, ana fikir | |
13 | Dario Fo’nun Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü adlı oyununun analizi: yazar, İtalyan tiyatrosu, halk tiyatrosu kavramı ve metin, olaylar, kişiler, biçim özellikleri, ana fikir | |
14 | Harold Pinter’ın Bir Tek Daha ve Dağ Dili adlı kısa oyunlarının analizi: yazar, olaylar, kişiler, biçim özellikleri, ana fikir |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Jean Genet, “Balkon” Samuel Beckett, “Godot’yu Beklerken” Bertolt Brecht, “Üç Kuruşluk Opera”, “Kafkas Tebeşir Dairesi” Lorca, “Bernarda Alba!nın Evi” Dario Fo, “Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü” Harold Pinter, “Bir Tek Daha” ,“Dağ Dili” Martin Esslin, “Absürt Tiyatro”, Dost Yayınları Beliz Güçbilmez, “Absürt Tiyatroda İroni”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi Ayşegül Yüksel, “Samuel Beckett Tiyatrosu” Bertolt Brecht, “Epik Tiyatro”, “Tiyatro Çalışması”, “Tiyatro İçin Küçük Organon” Nurhan Tekerek, “Geçmişten Günümüze Oyundan Seyirciye”, U.Ü. Basım Evi Metin Balay, “Dario Fo ve Halk Tiyatrosu”, Mitos Boyut Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır. | |
Açıklama | Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 25 | 2 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 2 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |