Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLİMLER İÇİN ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYGULAMA
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLİMLER İÇİN ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYGULAMA
2 Dersin Kodu: YBS5124
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FATİH GÜRSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanmasına ilişkin temel süreçleri, madde analizi teknikleri ile geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapabilecek beceriyi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler sosyal bilimlerde ölçek geliştirme süreci, karşılaşılabilecek sorunlar, izlenmesi gereken adımlar ve kullanılabilecek istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama yeteneğine sahip olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ölçek ve ölçekleme ile ilgili temel kavramları tartışmak;
2 Araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının türleri bilgisini edinmek;
3 Ölçek geliştirmede klasik ve modern yöntemleri uygulamak;
4 Kullanılacak ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliklerini değerlendirebilmek;
5 Geliştirilen Ölçme araçları ile toplanan verileri değerlendirebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Sıfırdan Ölçek Geliştirme Süreci
3 Ölçek Uyarlama Süreci
4 Anket ve Ölçek Farkı
5 Ölçek türleri ve Likert türü ölçekler
6 Geçerlik: Açıklayıcı Faktör Analizi
7 Geçerlik: Doğrulayıcı Faktör Analizi
8 Güvenirlik 1
9 Güvenirlik 2
10 SPSS'e giriş ve veri setinin faktör analizine uygunluğu 1
11 SPSS'e giriş ve veri setinin faktör analizine uygunluğu 2
12 Faktör sayısının belirlenmesi
13 Güvenilirlik analizleri
14 Sonuçların raporlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Karagöz, Yalçın; Bardakçı , Sait, Bilimsel Araştırmalarda Kullanılan Ölçme Araçları ve Ölçek Geliştirme, Nobel Yayıncılık, 2020.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl Değerlendirme
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 5 2 3 3 4 4 4 5 5
OK2 3 5 3 4 4 4 5 4 5 4
OK3 5 5 3 3 3 4 4 5 4 5
OK4 2 3 4 3 4 2 1 5 5 5
OK5 2 2 4 5 3 4 1 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr