1 | Dersin Adı: | KAMU GELİRLERİNDE YENİ GELİŞMELER |
2 | Dersin Kodu: | MLY5122 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ZUHAL AKBELEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Zuhal AKBELEN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer, Bursa. e-posta: zyildirim@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 11 44 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, maliye alanında eğitim alan öğrencilere belirli bir maliye altyapısına dayalı olarak, yeni kamu maliyesinde gelişen yeni kavramlar, değişimler hakkında bilgi edindirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin kamu gelirlerinde yeni gelişmeler alanı ile ilgili uzmanlaşmasına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geleneksel vergi ilkeleri | |
2 | Vergileme ilkelerinde değişim | |
3 | Harç, şeferiye, resim ve yararlanma vergileri | |
4 | Küresel form çalışmaları kapsamında vergileme | |
5 | Parafiskal gelirlerde değişim | |
6 | Kamu teşebbüs gelirleri | |
7 | Çevre Vergisi: OECD ve AB’de çevre vergileri | |
8 | Çevre vergisi ve Türkiye | |
9 | Küreselleşme sürecinde vergi yapısında değişim | |
10 | E-Vergileme | |
11 | Mali tekeller | |
12 | Vergilemede yeni eğilim: gelir vergisinden tüketim vergisine yönelme | |
13 | Motorlu taşıtların vergilendirilmesi ve Türkiye uygulaması | |
14 | Küreselleşme sonucu ortaya çıkan sorunlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Gözde Erkin, “Vergilendirme Yetkisinin Tabi Olduğu Anayasal İlkeler”, Ankara Barosu Dergisi, 2012/3. 2. Ahmet Emrah Akyazan,” Vergilendirme Yetkisinin Türkiye’deki Gelişimi”, TBB Dergisi, Sayı 80, 2009. 3. Serpil Ağcakaya ve Ayşe Armağan, “Mesleki Parafiskal Kurumlar: Isparta Örneği”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y.2012, C.17, S.3. 4. Tuğçen Karadağ, Türk Kamu Yönetiminde Özelleştirme: Tekel Örneği, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Ve Siyaset Bilimi Anabilim Dalı, 2010. 5. Ayşen Satır Reyhan, "Applications of Environmental Taxes in Environment Economy", Hitit University Journal of Social Sciences Institute, Year: 7, Issue: 1, June 2014. 6. Hamdi Demir,”Elektronik Ticarette Vergileme" file:///C:/ Users/user/Desktop/ YÜKSEK%20LİSANS / Yeni%20klasör/ elek%20tic%20-1. 7. Neslihan Coşkun,”Elektronik Ticarette Vergilendirme Sorunları ve Uluslar Arası Düzeyde Çözüm Arayışlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.14, Sayı. 1, 2005, ss. 153-169 8. Levent Özer, Kamu Maliyesinde Global Eğilimler, 2009. 9. Coşkun Can Aktan, Kamu Maliyesinde Çağdaş Yaklaşımlar, 2006. 10. Ali Çelikkaya, "Avrupa Birliği Üyesi Ülkelerde Çevre Vergisi Reformları ve Türkiye'deki Durumun Değerlendirilmesi", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi", C.11, S.2, 2011. 11. Filiz Giray, Türkiye'de Parafiskal Gelirler, Dora Yayın, 2020. 12. Marcel Olbert,Christoph Spengel "Taxation in the Digital Economy– Recent Policy Developments and the Question of Value Creation, ZEW Discussion Papers, No. 19-010, 2019. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |