1 | Dersin Adı: | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | MLY5169 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi FERİDE BAKAR TÜREGÜN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/Bursa E Posta: feridebakar@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 0738 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sosyal bilimler alanında bilimsel araştırma yapma ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak; bilimsel araştırmanın planlanması, yazılması ve sunulması yeteneği ile donatmak ve bu süreçte kullanılacak bilimsel teknikleri ve uyulması gereken kuralları değerlendirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sosyal bilimler alanında bilimsel araştırma yapma ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak; bilimsel araştırmanın planlanması, yazılması ve sunulması yeteneği ile donatmak ve bu süreçte kullanılacak bilimsel teknikleri ve uyulması gereken kuralları değerlendirmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar (Bilim, Bilimsel Yöntem, Kuram, Paradigma, Araştırma, Araştırma Türleri). | |
2 | Araştırma konusunun seçimi, sınırlandırılması ve geçici plan hazırlanması. Bilimsel araştırmada kaynakların toplanması. Kaynakların bilimsel nitelikleri. | |
3 | Araştırmanın yazılması: Üslup ve metnin yazılması, Biçimsel koşullar, Metin aktarmaları. | |
4 | Araştırmanın yazılması: Dipnot gösterilmesi ve kuralları, Kaynakça gösterilmesi ve kuralları. | |
5 | Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Araştırma Stratejileri ve Yöntemleri, Nedensellik ve Nedensellik Ölçütleri, Nedensel Hipotezler ve Yapılan Hatalar. | |
6 | Kavramsallaştırma ve İşletimselleştirme, Ölçme: Ölçme Türleri, Düzeyleri ve Kalitesi, Bileşik Ölçüm Türleri. Veri Toplama Araçları. | |
7 | Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yöntemler, Deneysel Yöntem, Betimleme Yöntemi. | |
8 | İçerik Analizi, Alan Araştırması ve Örneklem Seçme Mantığı. | |
9 | SPSS İle Parametrik Testler: t-Testi, ANOVA, Korelasyon, Regresyon. | |
10 | SPSS İle Parametrik Olmayan Testler: Binom Testi, Ki Kare Testi, Mann-Whitney testi, Wilcoxon testi, Kruskal Wallis testi, Friedman’ın ANOVA testi. | |
11 | SPSS İle Çok Değişkenli Analizler: Cluster Analizi, Faktör Analizi, AMOS İle Yapısal Eşitlik Modellemesi. Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi. | |
12 | Bilimsel Araştırma ve Etik, Araştırma Etiği ve Etik İlkeler. TÜBA Bilimsel Doğruluk Temel İlkeleri, YÖK Yayın Etiği Yönergesi. | |
13 | Bilimsel Çalışmalarda Karşılaşılan Etik Sorunlar ve Nedenleri. Etik İhlalleri ve Yaptırımları | |
14 | Bilimsel bir Yazının Raporlaştırılması ve Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 7. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2018. 2. Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve e-Kaynaklar, 9. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2016. 3. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 12. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 2020. 4. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2020. 5. Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 28. basım, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2020. 6. Ali Balcı, Sosyal Bilimlerde Araştırma, 14. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2020. 7. Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 5. baskı, Ankara: Seçkin Yayınları, 2018. 8. Yükseköğretim Kurulu, Yayın Etiği Yönergesi, Ankara, 2013. 9. Berna Arda, Bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği, ulakbim.gov.tr 10. Şevket Ruacan, Bilimsel Araştırma ve Yayınlarda Etik İlkeler, ulakbim.gov.tr |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli uzun cevaplı yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |