Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
2 Dersin Kodu: MLY5169
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FERİDE BAKAR TÜREGÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/Bursa
E Posta: feridebakar@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 0738
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sosyal bilimler alanında bilimsel araştırma yapma ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak; bilimsel araştırmanın planlanması, yazılması ve sunulması yeteneği ile donatmak ve bu süreçte kullanılacak bilimsel teknikleri ve uyulması gereken kuralları değerlendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sosyal bilimler alanında bilimsel araştırma yapma ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak; bilimsel araştırmanın planlanması, yazılması ve sunulması yeteneği ile donatmak ve bu süreçte kullanılacak bilimsel teknikleri ve uyulması gereken kuralları değerlendirmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları kavrayabilme;
2 Araştırma konusunun seçimini ve geçici planın hazırlanmasını yapabilme;
3 Kaynakların bilimsel niteliklerini belirleyebilme ve değerlendirebilme;
4 Araştırmanın yazılmasında dipnot ve kaynakça gösterme kurallarına uygun davranabilme;
5 Araştırmanın yazılmasında bilimsel etik kurallarına ve yayın ilkelerine uyabilme;
6 Araştırmanın uygulamasını organize edebilme ve SPSS, AMOS ve benzeri bilgisayar programlarında analiz edebilme;
7 Bilgisayarda araştırma metnini biçimsel kurallara uygun hazırlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar (Bilim, Bilimsel Yöntem, Kuram, Paradigma, Araştırma, Araştırma Türleri).
2 Araştırma konusunun seçimi, sınırlandırılması ve geçici plan hazırlanması. Bilimsel araştırmada kaynakların toplanması. Kaynakların bilimsel nitelikleri.
3 Araştırmanın yazılması: Üslup ve metnin yazılması, Biçimsel koşullar, Metin aktarmaları.
4 Araştırmanın yazılması: Dipnot gösterilmesi ve kuralları, Kaynakça gösterilmesi ve kuralları.
5 Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Araştırma Stratejileri ve Yöntemleri, Nedensellik ve Nedensellik Ölçütleri, Nedensel Hipotezler ve Yapılan Hatalar.
6 Kavramsallaştırma ve İşletimselleştirme, Ölçme: Ölçme Türleri, Düzeyleri ve Kalitesi, Bileşik Ölçüm Türleri. Veri Toplama Araçları.
7 Araştırma Yöntemleri: Nicel ve Nitel Yöntemler, Deneysel Yöntem, Betimleme Yöntemi.
8 İçerik Analizi, Alan Araştırması ve Örneklem Seçme Mantığı.
9 SPSS İle Parametrik Testler: t-Testi, ANOVA, Korelasyon, Regresyon.
10 SPSS İle Parametrik Olmayan Testler: Binom Testi, Ki Kare Testi, Mann-Whitney testi, Wilcoxon testi, Kruskal Wallis testi, Friedman’ın ANOVA testi.
11 SPSS İle Çok Değişkenli Analizler: Cluster Analizi, Faktör Analizi, AMOS İle Yapısal Eşitlik Modellemesi. Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi.
12 Bilimsel Araştırma ve Etik, Araştırma Etiği ve Etik İlkeler. TÜBA Bilimsel Doğruluk Temel İlkeleri, YÖK Yayın Etiği Yönergesi.
13 Bilimsel Çalışmalarda Karşılaşılan Etik Sorunlar ve Nedenleri. Etik İhlalleri ve Yaptırımları
14 Bilimsel bir Yazının Raporlaştırılması ve Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 7. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2018.
2. Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve e-Kaynaklar, 9. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2016.
3. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 12. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 2020.
4. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2020.
5. Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 28. basım, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2020.
6. Ali Balcı, Sosyal Bilimlerde Araştırma, 14. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2020.
7. Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 5. baskı, Ankara: Seçkin Yayınları, 2018.
8. Yükseköğretim Kurulu, Yayın Etiği Yönergesi, Ankara, 2013.
9. Berna Arda, Bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği, ulakbim.gov.tr
10. Şevket Ruacan, Bilimsel Araştırma ve Yayınlarda Etik İlkeler, ulakbim.gov.tr
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli uzun cevaplı yazılı sorular ile yapılmaktadır.
Açıklama Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 3 5 4 3 3 5 5 4 4
OK2 3 4 4 5 4 4 4 5 3 3
OK3 5 4 5 4 4 4 3 4 4 5
OK4 4 3 3 4 3 5 4 5 5 3
OK5 4 4 5 5 4 3 4 4 4 4
OK6 5 5 4 4 4 4 3 3 4 3
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr